Waarom is dat zo erg dan? Ik heb vaak genoeg een verlepte burger gekregen bij fastfood ketens dus ik snap wel dat klanten dit soort trucjes uithalen… Zo lang de klant duidelijk en beleefd is kan ik me niet voorstellen dat ik diegene om een bepaald verzoek zou veroordelen. Lijkt me sowieso erg vermoeiend om me bij elke klant af te vragen waarom ze iets wel of niet willen.
Over die laatste zin; je moet wel. Stel dat je één keer niet vraagt of diegene geen augurk zou willen ivm een allergie en je haalt alleen de augurk eraf en laat de saus zitten en diegene blijkt allergisch te zijn is er wel een probleem. Tuurlijk heeft degene met de allergie ook verantwoordelijkheid, maar hij/zij wist zeer waarschijnlijk niet dat het ook in de saus zat. Dan zou ik het liever maar aan iedereen vragen, dan dat je de kans loopt dat iemand ziek wordt door een burger.
Of er ook veel andere basisscholen zijn/waren waarbij de leerlingen de schoenen op de gang uitdeden en in de klas pantoffels aan hadden.
Wij deden dit namelijk wel maar ik zie dat eigenlijk nooit?
Wij mochten dat alleen als het heel hard had geregend of gesneeuwd omdat ze niet wilden dat de hele school nat werd.
Wij hadden sloffen over onze schoenen heen maar volgens mij was dat typisch montessori
Ik heb ook montessori gevolgd, maar ik heb hier nog nooit van gehoord.
Wij ook! Vanaf het moment dat er vloerbedekking was gelegd in de hele school (wie bedenkt nou dat dat een goed idee is?!) moesten wij ook pantoffels aan. Vond het héél stom, weet ik nog.
Geen Montessori trouwens of ander ‘bijzonder’ onderwijs.
Huh met je vieze buitenschoenen ín pantoffels?
Hmmm oke. Ik zat ook niet op een montessori school en we hadden ook geen vloerbedekking in de school 
Ik werk nu op een montessori school en die doen voor de klas hun schoenen uit en hebben vloerbedekking op school.
@Mimosa het waren een soort blauwe zwembadsloffen, maar dan van leer en een stuk elastiek. Zit te googelen maar kan er geen foto van vinden helaas. Was inderdaad om het zand niet te veel op de grond te laten komen omdat we de hele tijd op matjes op de grond zaten te werken. En elke middag idd bezemen @grace
@Kusjessoldaat dit vind ik een betere oplossing dan die gore sloffen hahaha
@Mimosa
toch gevonden! In het kader van de privacy heb ik alle kindjes even een balkje gegeven 

Hahaha die balkjes
Goed bezig!
Een schoenovertrek heet zoiets volgens mij
Montessori op de grond zitten en sloffen dragen?? Ik had dat niet hoor haha! Sta er echt van te kijken.
hadden jullie geen kleedjes dan?
Ik moet eerder denken aan een vrije school dan aan een montessori?
Nee… haha! Ben echt in de war 
Maria Montessori was wel van de kleedjes, sloffen en bijvoorbeeld ook plantjes. Wordt nog op veel Montessorischolen mee gewerkt.
Je hebt nep-sigaretten! Maar in Nederland wordt soms ook echt gerookt als de acteur dat oke vindt. Of ze inhaleren niet en doen alsof ze roken.
Maar meestal dus kruidensigaretten. Schijnt vies te zijn haha.