Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Na een optocht worden de wagens verkocht, andere verenigingen slopen die dan om het onderstel te gebruiken maar soms wordt er een kleine aanpassing gemaakt en de wagen wordt het jaar er op dan weer gebruikt. Vaak houdt de carnavalsvereniging de wagen gewoon en de slopen ze, zodat ze het onderstel (en misschien ook wel delen van de versiering) kan gebruiken voor volgend jaar.

2 likes

Als een huis op funda verkocht wordt, en er staat zo’n doorgestreepte prijs bij, is dat dan de vraagprijs (die er heel de tijd al bij stond) of is het de prijs waarvoor het uiteindelijk verkocht is (prijs is lager of hoger door bieden)?

De vraagprijs!

1 like

Zie op de markt vaak kraampjes met bijvoorbeeld snoep en brood wat dan gewoon zo open en bloot erbij ligt, dus niet ingepakt ofzo. Hoe werkt dit? Als ik thuis brood of snoep zo laat liggen wordt het binnen een paar uur al niet meer ā€œversā€ :

De vraagprijs! Mocht je meer informatie willen over de verkoopprijs of de hoogte van de hypotheek van een al verkochte woning, dan kan je terecht bij het kadaster. Voor een kleine prijs kan je die gegevens opvragen. Zo hebben wij wat informatie kunnen inwinnen over gelijkwaardige woningen en een passend bod kunnen doen.

1 like

Ik fiets elke dag naar mijn werk en zie steeds vaker mensen op de fiets met een muts op en een sjaal of zo’n mondkapsjaal-ding heel hoog opgetrokken, dat je net alleen de ogen ziet. Zoals een bivakmuts of een boerka. Ook scholieren/jongeren. Al dan niet met een skelet erop. Is dit ineens een soort van modeverschijnsel? Ik vind het heel raar staan.

Ik trek wel eens m’n sjaal hoog terwijl ik m’n muts op heb maar dan heb ik het gewoon koud op de fiets en probeer ik op deze manier herinneringen van m’n bed terug te halen.

Haha klinkt goed. Maar bij deze personen zie je echt maar 1 cm van hun ogen/gezicht.

2 likes

zijn dat mss van die buffs? een soort elastische koker die je op verschillende manieren kunt dragen, als muts en sjaal.

zoals deze meneer
http://www.buffwear.co.uk/adult-neckwear

Hm, ik zie geen meneer :slightly_frowning_face:
Zou kunnen maar ik snap niet waarom ineens ā€˜iedereen’ met een soort van bivakmuts over z’n hoofd loopt.

image

hij krijgt er wel een boevige uitstraling van

Oh inderdaad! Een muts erbij en dat zij dus de mensen die ik tegenkom.

@HvO echt joh? Wat raar! Wel lekker warm haha.

1 like

ik ben een keer achtervolgd op de fiets door een engerd met een bivakmuts die mijn vader bleek te zijn. had dezelfde bestemming.

60 likes

of de hoeveelheid calorieen voor gezoute zonnebloempitten gaat om pit + schil of alleen de pit zelf?

Je eet de schil toch niet op? Het zout wat er omheen zit heeft geen calorieƫn. Dus denk alleen de pit, maar wel een goeie vraag hoor :thinking:

1 like

Niet altijd maar vandaag opeens. Stel je bent gelovig en je wilt (mag?) niet werken op zondag maar je bent bijvoorbeeld zuster van beroep. Zou je dan kunnen aangeven dat je niet wilt werken op een zondag? En zou daar okƩ over worden gedaan?

Wettelijk gezien mag je zondagswerk weigeren en mag je werkgever je daarom niet benadelen. Maar of dat in de praktijk ook zo zal zijn is maar de vraag natuurlijk.

2 likes

Ik werk bij de blauwe supermarkt en er zijn een aantal mensen die niet op zondag willen werken wegens geloofsovertuiging. Ik plan ze dan ook niet in. Maar ik hoorde van iemand in een ander filiaal dat er toch wel een beetje druk wordt uitgeoefend om mensen op zondag te laten werken. Vind ik echt niet okƩ.

Hebben ze dan voor de zondag te weinig personeel? Als iemand 1 dag in de week heeft dat hij/zij niet kan werken, maar 6 andere dagen wel dan is het toch stom dat daar moeilijk over wordt gedaan.

Ik begin vaak om 7:00, en dan is het vaak vochtig/mistig buiten. Ik doe dan m’n capuchon op en m’n sjaal erover heen. Dan zie je ook alleen m’n ogen, maar ik doe dit omdat anders m’n net gestijlde? haar veranderd in een lelijk pluizig kapsel.

1 like