Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Nee… haha! Ben echt in de war :joy:

1 like

Maria Montessori was wel van de kleedjes, sloffen en bijvoorbeeld ook plantjes. Wordt nog op veel Montessorischolen mee gewerkt.

1 like

Je hebt nep-sigaretten! Maar in Nederland wordt soms ook echt gerookt als de acteur dat oke vindt. Of ze inhaleren niet en doen alsof ze roken.
Maar meestal dus kruidensigaretten. Schijnt vies te zijn haha.

En veel sigarettenscenes worden op dezelfde dag opgenomen, bijv bij de Nederlandse versie van Rita. Het lijkt alsof zij (Thekla Reuten geloof ik?) de hele dag door rookt maar in werkelijkheid zijn er maar 5 sigaretten opgegaan.

3 likes

Ik wil dit op mijn werk

1 like

Als ze van die carnavalsoptochten aflasten vanwege bijvoorbeeld het slechte weer, wat gebeurt er vervolgens met de praalwagens? Wordt er later nog een alternatieve optocht georganiseerd of worden de praalwagens al snel weer afgebroken om plaats te maken voor iets voor volgend jaar? Of worden ze verkocht (maar wat moet je er dan mee)?

1 like

Op veel plekken wordt er een nieuwe optocht georganiseerd. Praalwagens verkopen is trouwens heel normaal, de basis kun je gewoon nog gebruiken en dan maak je je eigen poppen/decoratie er op!

3 likes

Dat zou wat zijn dat je kant-en-klare praalwagens koopt en daarmee gewoon volgend jaar de show steelt. Een beetje zoals voorgesneden uien kopen bij de Appie. :stuck_out_tongue:

5 likes

Dat gebeurt redelijk veel hoor!

2 likes

Na een optocht worden de wagens verkocht, andere verenigingen slopen die dan om het onderstel te gebruiken maar soms wordt er een kleine aanpassing gemaakt en de wagen wordt het jaar er op dan weer gebruikt. Vaak houdt de carnavalsvereniging de wagen gewoon en de slopen ze, zodat ze het onderstel (en misschien ook wel delen van de versiering) kan gebruiken voor volgend jaar.

2 likes

Als een huis op funda verkocht wordt, en er staat zo’n doorgestreepte prijs bij, is dat dan de vraagprijs (die er heel de tijd al bij stond) of is het de prijs waarvoor het uiteindelijk verkocht is (prijs is lager of hoger door bieden)?

De vraagprijs!

1 like

Zie op de markt vaak kraampjes met bijvoorbeeld snoep en brood wat dan gewoon zo open en bloot erbij ligt, dus niet ingepakt ofzo. Hoe werkt dit? Als ik thuis brood of snoep zo laat liggen wordt het binnen een paar uur al niet meer “vers” :

De vraagprijs! Mocht je meer informatie willen over de verkoopprijs of de hoogte van de hypotheek van een al verkochte woning, dan kan je terecht bij het kadaster. Voor een kleine prijs kan je die gegevens opvragen. Zo hebben wij wat informatie kunnen inwinnen over gelijkwaardige woningen en een passend bod kunnen doen.

1 like

Ik fiets elke dag naar mijn werk en zie steeds vaker mensen op de fiets met een muts op en een sjaal of zo’n mondkapsjaal-ding heel hoog opgetrokken, dat je net alleen de ogen ziet. Zoals een bivakmuts of een boerka. Ook scholieren/jongeren. Al dan niet met een skelet erop. Is dit ineens een soort van modeverschijnsel? Ik vind het heel raar staan.

Ik trek wel eens m’n sjaal hoog terwijl ik m’n muts op heb maar dan heb ik het gewoon koud op de fiets en probeer ik op deze manier herinneringen van m’n bed terug te halen.

Haha klinkt goed. Maar bij deze personen zie je echt maar 1 cm van hun ogen/gezicht.

2 likes

zijn dat mss van die buffs? een soort elastische koker die je op verschillende manieren kunt dragen, als muts en sjaal.

zoals deze meneer
http://www.buffwear.co.uk/adult-neckwear

Hm, ik zie geen meneer :slightly_frowning_face:
Zou kunnen maar ik snap niet waarom ineens ‘iedereen’ met een soort van bivakmuts over z’n hoofd loopt.

image

hij krijgt er wel een boevige uitstraling van