Oh inderdaad! Een muts erbij en dat zij dus de mensen die ik tegenkom.
@HvO echt joh? Wat raar! Wel lekker warm haha.
Oh inderdaad! Een muts erbij en dat zij dus de mensen die ik tegenkom.
@HvO echt joh? Wat raar! Wel lekker warm haha.
ik ben een keer achtervolgd op de fiets door een engerd met een bivakmuts die mijn vader bleek te zijn. had dezelfde bestemming.
of de hoeveelheid calorieen voor gezoute zonnebloempitten gaat om pit + schil of alleen de pit zelf?
Je eet de schil toch niet op? Het zout wat er omheen zit heeft geen calorieën. Dus denk alleen de pit, maar wel een goeie vraag hoor
Niet altijd maar vandaag opeens. Stel je bent gelovig en je wilt (mag?) niet werken op zondag maar je bent bijvoorbeeld zuster van beroep. Zou je dan kunnen aangeven dat je niet wilt werken op een zondag? En zou daar oké over worden gedaan?
Wettelijk gezien mag je zondagswerk weigeren en mag je werkgever je daarom niet benadelen. Maar of dat in de praktijk ook zo zal zijn is maar de vraag natuurlijk.
Ik werk bij de blauwe supermarkt en er zijn een aantal mensen die niet op zondag willen werken wegens geloofsovertuiging. Ik plan ze dan ook niet in. Maar ik hoorde van iemand in een ander filiaal dat er toch wel een beetje druk wordt uitgeoefend om mensen op zondag te laten werken. Vind ik echt niet oké.
Hebben ze dan voor de zondag te weinig personeel? Als iemand 1 dag in de week heeft dat hij/zij niet kan werken, maar 6 andere dagen wel dan is het toch stom dat daar moeilijk over wordt gedaan.
Ik begin vaak om 7:00, en dan is het vaak vochtig/mistig buiten. Ik doe dan mân capuchon op en mân sjaal erover heen. Dan zie je ook alleen mân ogen, maar ik doe dit omdat anders mân net gestijlde? haar veranderd in een lelijk pluizig kapsel.
Geen ideeâŠGelukkig werkt het in mijn filiaal niet zo. Het staat ook gewoon in de cao dat op zondag en feestdagen werken op vrijwillige basis is. Als je onder de 18 bent mag je sowieso niet op zaterdag Ă©n zondag werken. Wij hadden laatst een tekort aan mensen die op zondag wilde werken, en hebben gewoon mensen aangenomen die wel op zondag kunnen. Dan kunnen de andere mensen op zaterdag werken.
Huh is dit recent?
-18 jarigen hebben toch bij uitstek weekendbaantjes?
Denk sinds een jaar of 2. Bij ons tenminste hé. Het rooster systeem geeft dan ook echt aan dat het niet mag. Er zullen vast winkels zijn die het wel doen. Mijn winkel volgt heel strikt alle regels op, maar we maken weleens een uitzondering bij ziekte oid. In de vakanties mag het wel.
Maar als je onder de 18 bent en nog naar school gaat kun je toch alleen op zaterdag werken? Weet je waarom die beslissing is genomen? (of is de beslissing niet in jullie winkel genomen?)
Wat gek!
Nee dat is landelijk beleid van de supermarkt. Het heeft te maken dat ze zoveel uur rust moeten hebben. Ze moeten ook hun schoolrooster invoeren, en als ze bijv om 8:30 les hebben dan mogen ze niet tot 22:00 werken. Geeft het systeem allemaal, dus dat is wel handig. Als mensen wel op zondag werken moeten ze officieel 1 zondag vrij hebben per 4 weken. Maar daar is een document voor en als ze die ondertekenen dan doen ze daar afstand van.
Is het niet zo dat je niet op zaterdag én zondag mag werken onder de 18? Dat is namelijk al jaren zo, je mag maar één van de twee dagen werken in het weekend
Ja precies. Misschien was ik niet helemaal duidelijk
Aaaaah ok, ik had inderdaad niet door wat @Sensatie zei!
Haha dat maakt het een stuk logischer, ik dacht dat ze nooit op zaterdag of zondag mochten werken
edit: @Barbie het streepje op de e dat er nu staat maakt het een stuk duidelijker. Dank voor het geduld haha
Toen ik als tiener bij die supermarkt werkte, was er juist altijd strijd om wie er op zondag mocht werken. Want dan werd je dubbel betaald en de winkel was dicht, dus mocht je je gewone kleding aan. En lekker in het rond crossen met die vulkarretjes Ah ik word er helemaal nostalgisch van, haha!