Ja klopt inderdaad, ik heb ook zo’n weksysteem gekregen van mijn zorgverzekering. Ik kon kiezen uit een babyfoon, wekker, rookmelder en deurbel. Heb alles gekozen behalve de babyfoon, want die heb ik toch niet nodig. De rest van de apparaten trilt heel hard of heeft lichtflitsen. En de deurbel kan ik hierdoor dus ‘horen’ door de afstandsbediening die ik bij me draag. Echt zo fijn dat dit mogelijk is, het geeft echt een veiliger gevoel. Dus mocht je ervoor in de aanmerking komen (gewoon even bij de lokale audicien/Beter Horen vragen), dan zou ik zeker dit systeem aanvragen. De trilwekker werkt zoveel fijner dan de trilfunctie van mijn telefoon, echt een aanrader.
Ik heb een tijdje een trilwekker gehad, maar ik schrok daar altijd te hard van. Lichtflitsen zijn voor mij een aangenamere manier om wakker te worden, maar daar kan mijn man dan weer niet meer terug van inslapen, dus onze middenweg was een trilfunctie van mijn mobiel.
Mijn ouders maakten me vroeger wakker door het licht in mijn slaapkamer aan te doen en als ik niet wakker werd, het licht te laten knipperen. Ik denk dat ik daardoor comfortabel ben met lichtflitsen.
Mijn vriend heeft zo’n Fitbit die om je pols trilt! Ideaal want daar word ik totaal niet wakker van
Ik ben zelf niet slechthorend maar mijn man wel. Onze rook alarmen zijn aangesloten op zijn telefoon en zijn telefoon gaat dus trillen wanneer ze af gaan (slimme rookmelder). Overdag draagt hij zijn gehoorapparaten, maar voor hem is alles horen zo overweldigend dat hij ze vaak “vergeet”.
Waarom is oneffenheden (zien) uitknijpen voor veel mensen fysiek zo bevredigend? Ik begrijp dat ASMR te maken heeft met geluidstrillingen, dat sterke beelden voor een emotioneel respons kunnen zorgen en dat het zien van eten voor watertanden kan zorgen, maar waarom voel ik me zo ontzettend voldaan en kan ik dagen nagenieten van het uitknijpen van een goede puist?
Ja, ik ken genoeg mensen die dat hebben
Pietje Jansen^2
Het kind van Jansen & Jansen
Ik ben dan wel altijd direct benieuwd of mensen familie van elkaar zijn, bij een veel voorkomende naam als Jansen misschien wat minder waarschijnlijk, maar vooral bij bijzondere namen vraag ik me dat dan af.
De moeder van een klasgenootje van de basisschool heette volgens mij iets van Geritssen-Geritsse of iets wat daarop leek, ook wel toevallig
Mn vriend en ik hebben ook bijna dezelfde achternaam, alleen bij hem is het met ck en bij mij met alleen een k. Worden wel eens grapjes gemaakt als ‘das lekker makkelijk als jullie gaan trouwen’. Ik vind het zelf ook wel grappig
in bunschoten-spakenburg hebben heeeeel veel mensen de zelfde achternaam
En Katwijk. Vissersdorpen en zwarte kousen.
en Scheveningen! Ik heb een super Scheveningse achternaam die je nergens anders hoort, haha.
On topic:
Plassen insecten ook? En waar zit hun blaas dan?
De meesten niet, hun urine en ontlasting komt er gezamenlijk uit. Net als bij vogels eigenlijk, waarbij alles via de anus het lichaam verlaat.
Ik had vorige week opeens een vraag. Ik zag een paard met halverwege witte/grijze manen. Worden paarden ook grijs als ze oud worden?
Nee. De meesten alleen rondom hun mond zoals een hond ook vaak heeft zeg maar, maar niet heel veel. En een schimmel wordt met de jaren steeds lichter en egaler van kleur. Een Belgisch Trekpaard kan steeds grijzer worden in de loop der jaren maar dat heeft niet echt iets met ouderdom te maken want ze worden vaak al grijs geboren.
Dus echt grijs zoals wij mensen worden paarden niet. Die wat jij gezien hebt is waarschijnlijk gewoon zo geboren. Zilver en “witblond” is een officiële kleur bij paarden.
In feite kun je aan een paard niet snel zien of het oud is. Enige waar je het echt aan kunt zien is het gebit, de beweging en souplesse (maar ook niet altijd) en de rug, die gaat steeds wat verder doorhangen.
Dat laatste heeft trouwens niks te maken met of er op gereden wordt of niet. Net als dat oude mensen krommer gaan lopen, gaat de rug van een paard een beetje minder gespannen uitzien
Waarom bestaat het lettertype wingdings eigenlijk? Vast niet voor wat ik altijd dacht als kind (om brieven te schrijven in geheimtaal). En zijn er mensen die vloeiend wingdings kunnen lezen?
Misschien heb je hier wat aan?
Mijn vriend woonde in een paar dorpen verder op, toen ik daar voor het eerst kwam bleek het halve dorp dezelfde achternaam als ik te hebben. Ging het de hele tijd zo van ”bende gij er ene van die en die”
NEE.