Ik ben dan wel altijd direct benieuwd of mensen familie van elkaar zijn, bij een veel voorkomende naam als Jansen misschien wat minder waarschijnlijk, maar vooral bij bijzondere namen vraag ik me dat dan af.
De moeder van een klasgenootje van de basisschool heette volgens mij iets van Geritssen-Geritsse of iets wat daarop leek, ook wel toevallig
Mn vriend en ik hebben ook bijna dezelfde achternaam, alleen bij hem is het met ck en bij mij met alleen een k. Worden wel eens grapjes gemaakt als âdas lekker makkelijk als jullie gaan trouwenâ. Ik vind het zelf ook wel grappig
in bunschoten-spakenburg hebben heeeeel veel mensen de zelfde achternaam
En Katwijk. Vissersdorpen en zwarte kousen.
en Scheveningen! Ik heb een super Scheveningse achternaam die je nergens anders hoort, haha.
On topic:
Plassen insecten ook? En waar zit hun blaas dan?
De meesten niet, hun urine en ontlasting komt er gezamenlijk uit. Net als bij vogels eigenlijk, waarbij alles via de anus het lichaam verlaat.
Ik had vorige week opeens een vraag. Ik zag een paard met halverwege witte/grijze manen. Worden paarden ook grijs als ze oud worden?
Nee. De meesten alleen rondom hun mond zoals een hond ook vaak heeft zeg maar, maar niet heel veel. En een schimmel wordt met de jaren steeds lichter en egaler van kleur. Een Belgisch Trekpaard kan steeds grijzer worden in de loop der jaren maar dat heeft niet echt iets met ouderdom te maken want ze worden vaak al grijs geboren.
Dus echt grijs zoals wij mensen worden paarden niet. Die wat jij gezien hebt is waarschijnlijk gewoon zo geboren. Zilver en âwitblondâ is een officiĂ«le kleur bij paarden.
In feite kun je aan een paard niet snel zien of het oud is. Enige waar je het echt aan kunt zien is het gebit, de beweging en souplesse (maar ook niet altijd) en de rug, die gaat steeds wat verder doorhangen.
Dat laatste heeft trouwens niks te maken met of er op gereden wordt of niet. Net als dat oude mensen krommer gaan lopen, gaat de rug van een paard een beetje minder gespannen uitzien
Waarom bestaat het lettertype wingdings eigenlijk? Vast niet voor wat ik altijd dacht als kind (om brieven te schrijven in geheimtaal). En zijn er mensen die vloeiend wingdings kunnen lezen?
Misschien heb je hier wat aan?
Mijn vriend woonde in een paar dorpen verder op, toen ik daar voor het eerst kwam bleek het halve dorp dezelfde achternaam als ik te hebben. Ging het de hele tijd zo van âbende gij er ene van die en dieâ
NEE.
Ik heb dus een vriendin en haar voornaam is de achternaam van haar vriend en nu zijn ze getrouwd en ze heeft ook niet haar meisjesnaam ertussen dus haar naam is nu Hannah Hannah. Ik vind dat echt heel grappig. De spelling is ook precies hetzelfde.
Ik vraag me ineens af hoe het werkt qua autonomie mbt dagindeling bij bejaarden in een verzorgingshuis.
Ik heb het af en toe echt nodig om uit te slapen en een pyjamadag te houden. Overdag nog een dutje. Ik laad echt op van zoân dag.
Maar als je in een verzorgingshuis zit, word je misschien iedere dag om 8 uur wakker gemaakt, gewassen en aangekleed. En daar zit je dan om 8:30 uur 's ochtends gewassen en gestreken in een stoel. Dan duurt de dag wel heel lang. Mogen ze daar ook af en toe geen zin in hebben?
Je spreekt daar sowieso met het team een soort dagplanning af. Sommige mensen gaan om half 1 pas naar bed en andere al om half 8. Wakker worden mogen ze ook een beetje zelf bepalen. Alleen de maaltijden zijn op vaste tijden meestal.
Idd wat @Luzarl zegt. Mijn oma is een van de beteren op haar afdeling en kan bijna alles nog zelf. Als de meesten slapen, is zij nog met haar buurvrouw wakker en kijkt ze nog tv. Alleen met kousen aandoen is het wat anders, want soms worden die pas om 11 uur aangedaan. Maar als ze bijvoorbeeld naar de dokter moet of een dagje weggaat bellen we gewoon van tevoren, zodat ze haar als eerste doen.
Maar ze mag de hele dag in nachtjapon lopen als ze dat zou willen.
Oh wat interessant om te lezen. Ik had werkelijk geen idee. Fijn dat er de afgelopen jaren wel wat veranderd is en er rekening gehouden wordt met persoonlijke voorkeuren!
En wat lief @Qwerty123 dat je dat deed met bewoners! Kan me voorstellen dat zoiets ze ook een stukje waardigheid geeft.
Een vriend van mij heeft dat ook ik noem hem soms HannahÂČ
Een kennis van me is getrouwd en heeft haar mans naam. Ze heet dus Els Pietersen. Maar haar schoonzus heet ook Els Pietersen.
Ik vind het echt meeega onhandig :â). Mja in die tijd was het wel ook nog normaler je mans naam over te nemen en je weet ook niet wat haar reden daarvoor is geweest.
Waarom zwarte was minder fris ruikt als het uit de wasmachine/droger komt dan andere was. Ik gebruik nog extra wasmiddel voor zwarte was en van die geurparels maar het blijft zo. Bij andere soort was is dat nooit, komt het door de sokken, door het wasmiddel(speciaal voor zwart) WHYYY