Wat je even kwijt wil #15

Omg ik heb morgen een tentamen van bedrijfseconomie en ik ben echt veeeel te laat begonnen met leren. Met andere vakken lukt het me prima om 3 dagen van tevoren te beginnen, maar dit vak ligt me echt niet. Vind het zo moeilijk, al die formules en berekeningen. Echt weer dom van mezelf. Gelukkig is de helft meerkeuze, misschien gok ik goed

Ik ben zo chagrijnig omdat ik zo een tentamen heb en ik weet dat het geen voldoende gaat worden. Ik begrijp echt gewoon niet hoe ze de modellen optimaliseren. Ik kijk er al dagen naar maar ik zie het gewoon echt niet zelfs met de antwoorden erbij. Het is ook pas in de avond dus ik zit echt te wachten op de ondergang zo irritant.
Ik voel me echt zo

Oké genoeg geklaagd voor vandaag :smile:

2 likes

Kan dat ook met nielson?

3 likes

Wauw, wat een kutopmerking

4 likes

Waar in Rotterdam woon je? Cryptisch mag ook.

Dat is ijskoud van je. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ahh nee, bij mij was het een geschiedenis leraar hhaha!

Precies genoeg tanden om eruit te slaan.

3 likes

Ik wilde naar de film. Ging gelijk door uit werk. Kaartje gehaald. Is de film een uur later ipv wat ik in mijn hoofd had. Wilde al bijna de zaal binnenstormen. Gelukkig ging ik nog even goed op t kaartje kijken. Begint een uur later. Nu heb ik mezelf maar getrakteerd op cola, burger en friet bij de dichtstbijzijnde burgertent

15 likes

Zoek de artiest op en daarna kan je boven op drie puntjes klikken en dan staat er de optie ‘speel deze artiest niet opnieuw af’. Zo zou het moeten lukken!

Hahaha dit ziet er toch niet uit

15 likes

Verschilt per gemeente dacht ik, in Amsterdam was het 1 maand huur, 1 maand zorgverzekering en voor een alleenstaande dan nog een normbedrag van €500 oid, in totaal dus zo ongeveer niks.

1 like

Utrecht is ook 1 maand huur, 1 maand zorgverzekering en 1 maand normbedrag, heel weinig in totaal ook.
Edit: normbedragen staan als het goed is wel ergens op de pagina van het belastinggebeuren.

1 like

Ik ben voor het eerst alleen een weekend weg en daarmee nu ook voor het eerst alleen uit eten. Vind het helemaal niet vervelend, zit alleen een beetje met wat ik moet doen terwijl ik wacht op m’n eten? Ik heb wel een boek mee maar het is eigenlijk te donker om te lezen hier en ik wil mensen ook niet het gevoel geven dat ik ze zit te begluren maar het voelt ook heel stom om de hele tijd op m’n telefoon te zitten? Hoe doen mensen dit?

2 likes

Sbeaky laten weten dat je een voorbeeldige huurder zal zijn, dat je rustig bent en je werk serieus neemt en netjes van aard. Helpt altijd wel geloof ik.

1 like

Berlijn! :blush: Ik heb m’n eten inmiddels dus doe nu ook een combinatie van die dingen :ok_hand:

5 likes

Ik zit dan eigenlijk altijd gewoon op m’n telefoon, kan mij het schelen wat mensen daarvan denken, haha. Veel plezier in Berlijn, ben echt verliefd op die stad!

2 likes

Ja fair haha! Ik zit nog een beetje met ‘niet op je telefoon aan tafel want ongezellig’ maar er is nu natuurlijk niemand om (on) gezellig tegen te doen :’) en dankjewel, ik ook :grin:

1 like

Dit vind ik ook heel irritant ja. Of zeggen dat het over gaat als je geen stress meer hebt. Tuurlijk, stress is sowieso slecht dus waarschijnlijk ook wel voor veel ziektes, maar als iemand dat zegt word je niet minder gestrest hoor :’) Denk je echt dat ik meer stress had voor deze ziekte dan erna? En daarbij zijn veel ziektes zo onvoorspelbaar dat je toch niet weet waar het door komt. Ik heb er ook last van als ik minder stress heb.
En sommige medicijnen / vitaminepillen die dan helpen bij sommige mensen, dat kan idd ook gewoon spontaan herstel zijn, anders zou iedereen met deze ziekte die medicijnen of vitaminen wel standaard voorgeschreven krijgen en zouden een stuk minder mensen er last van hebben.
Maar vooral de onderliggende gedachte die sommige mensen (nee niet iedereen) lijken te hebben ‘je doet dit niet terwijl het helpt, dus eigenlijk is die ziekte je eigen schuld’. Alsof ik hierom gevraagd heb. Wat ik heb is kut maar ik kan veel ergere dingen hebben dus ik ga inderdaad geen medicijnen uitproberen die ergere bijwerkingen hebben dan de ziekte zelf nee, maar bedankt voor de tip hù.

1 like

Ik heb die docu ook gekeken en ik eet zelf ook keto/low carb maar ik vond dat ook zooo raar? Tuurlijk het heeft wel invloed op je gezondheid als je van troep eten gaat naar beter eten, maar dat is met elk dieet zo. Maar dit leek een beetje op claimen dat het ernstige ziektes zou genezen en dat vind ik wel een gevaarlijke insteek.