Hier ook .
Heeft iemand een wake up light? Zo ja helpt t met beter in slaap vallen/wakker worden? En welke raad je aan?
Ik wil de hele dag in bed blijven liggen
Ik heb er een van Phillips, alleen voor wakker worden en ik word er heel ontspannen van wakker. Wordt van normale alarmen heel gespannen wakker omdat ik dan echt wakker schrik, een wake up light gaat een half uur voor je alarm geleidelijk aan en als je er niet door wakker wordt gaat hij gelukkig ook piepen.
ik ga in een studentenflat wonen waar ik met 17 mensen de badkamer deel, wel in hartje Amsterdam (ja iedereen weet nu welke lol). Ik ben zo benieuwd hahahaha (het is voor een half jaartje, ben ook zo weer weg).
Oh chill, met wat voor een geluid word je wakker? Welke heb je?
Die ene waar de theezakjes aan het plafond hangen?
Helemaal eens met @Quinoa. Ik heb ook de Philips wake up light en het is echt mijn life saver. Ik krijg altijd een mega hoge hartslag van schrik van het geluid van de wekker. Met de wake-up light gebruik ik alleen het licht en dan word ik gewoon van het licht wakker en niet van de schrik. Echt zo intens veel fijner
Gewoon een standaard alarmgeluid. Hoor hem eigenlijk amper omdat ik heel gevoelig ben voor licht in mijn slaap. Ik denk dat ik de Philips Wake-Up Light HF3500/50 heb, is al een ouder model maar wel budget vriendelijk en makkelijk in gebruik.
ik heb geen flauw idee maar het kan best zo zijn ja haha
Jeeeej het sneeuwt!!
17 mensen en 1 badkamer??
Haha, lief dat je ernaar vraagt!
Ja, mn optische illusie was vrij goed gelukt. Hij zei: oh, je bent elke keer mooier als ik je zie! En toen dacht ik: geniet er maar van vriend, want ik zit nu wel ongeveer op mijn max. Dat heb ik niet gezegd. Helaas deed ik dit positieve effect te niet door veel te drinken en niemand wordt echt charmanter van veel alcohol. Ik kwam wel mijn zusje tegen die opmerkte dat ik ‘colahoofd’ had (aka je krijgt geen bier meer) dus die heeft de schade daarmee nog enigszins beperkt. Gelukkig had hij ook te veel gedronken en was daardoor ook wat minder charmant, dat compenseert dan wel een beetje. Hij had -uiteraard- niet op de treintijden gelet en normaal had ik me dan wel genaaid gevoeld, maar nu bleef hij dus bij me slapen. Dus hij heeft ook m’n afgebladderde make up hoofd de dag erna gezien en leek niet echt afgeschrikt. Dus ik denk dat ik misschien ook wel eens minder charmant naar een date kan.
Oh ik heb daar gewoond het was verschrikkelijk haha! Elke keer als ik 's nachts thuiskwam moest ik over de slapende junks heenstappen die in het halletje beneden lagen En een van mijn 16 huisgenoten had een keer op de grond gescheten en niet opgeruimd
de locatie is wel top
Ik heb een soort van gave om perongeluk Duitse vlogs te vinden. Ipv gewoon nederlands of engels. En ik verbaas me altijd dat ik het gewoon prima kan verstaa . Terwijl ik 100 jaar Duits heb gehad op school en zelfs stage heb gelopen in Duitsland. Maar als iemand iets vraagt in het Duits dan kan ik alleen maar een beetje " eh ja eh Kartoffel undso"
Ik ook een iets oudere ronde van philips. Daar zitten natuurgeluiden op (op youtube zijn er filmpjes waar ze de geluiden laten horen) Ik heb een soort muziekje op staan wat me aan de sauna doet denken haha. De zonsondergang functie gebruik ik ook bijna iedere avond omdat we meestal nog ff kleppen en wat lezen.
Ohja tip: niet het vogeltjes geluid kiezen als wekker. Heb gehoord dat mensen in de zomer dan van de echte vogels wakker worden. En die beginnen VROEG met kwetteren.
Ik zit zo ontiegelijk in geldstress dat ik heel erg bang ben dat ik schulden ga opbouwen… wat een zooi.
Ik ga een wake-up light niet eens proberen, want ik heb een aantal dakramen waar geen gordijn voor zit en ik slaap rustig tot 13u 's middags door. Maakt mij echt niet uit of het licht of donker is, ik slaap overal doorheen.
En ik moet drie wekkers zetten in de ochtend. Niet voor het snoozen, maar omdat ik oprecht wel eens door een of twee heen geslapen ben.
Ja echt super rot gevoel hè.
Ik neem het mezelf ook wel kwalijk want ik heb afgelopen jaren niet echt kunnen sparen. Enerzijds omdat ik daar gewoon slecht in ben, anderzijds omdat ik 4500 euro kwijt was aan rijles en examens.
Ik ben nu begonnen met een tweejarige opleiding waardoor er per maand bijna 400 euro van mijn salaris af gaat (ze betalen 50%). Komt bij dat ik sinds 3 maanden alleen woon dus de huur alleen moet betalen (1200) en ook nog andere vaste lasten heb. Daarbij nemend dat ik dus nauwelijks spaarrekening heb én ik zon 200 euro per maand overhoud voor boodschappen en al het overige… HUILEN :’(
Was ik maar gestopt met rijlessen zodat ik kon sparen. Of had ik maar geen ja gezegd tegen de opleiding (voordeel: na 2 jaar flink omhoog in salaris en overal werk te vinden). Of was ik maar kleiner gaan wonen toen t nog kon, nu jaarcontract. Maar toen dacht ik dat ik het allemaal wel zou redden meh
Na wat dipjes gaat mijn knie goed vooruit bij de fysio en ik ben precies op tijd thuis voor de sneeuw. Nu kan ik de hele dag als een blije okapi uit het raam kijken.