Wat je even kwijt wil #15

Ik ga op wintersport in de voorjaarsvakantie en allemaal leuk en aardig, maar ik kan dus NIET normaal opstaan op een snowboard. Ik moet dat doen terwijl ik omhoog kijk op de helling, die hurkende stand lukt me dus echt niet. Iemand nog briljante tips/de perfecte instructie video hiervoor?

Zijn er mensen die hier een karaoke set hebben en tips hebben?

De tabellen zijn inderdaad aangepast (kortgezegd: de hogere salarissen betalen minder, de lagere salarissen meer), maar dit betreft je ‘‘gewone’’ maandelijkse loonheffing.

Is het niet het bijzonder tarief percentage wat je ziet? Op de volgende site kan je en je tijdvakinhouding inzien, en je bijzonder tarief-percentage. Middels je jaarloon 2018 kun je aflezen welk tarief wordt ingehouden. Een daarvan is inderdaad 7.94%

https://belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/personeel-en-loon/content/hulpmiddel-loonbelastingtabellen

Als je meer info wilt, moet je maar een pb’tje sturen.

1 like

Ja ik slaap bij ze bijv. Ivm een feestje of om andere praktische redenen. Maar begrijp dat veel dit nooit doen hoor.

Zou dat niet een kwestie zijn van te ‘zwakke’ spieren in je romp? Dan is opstaan uit hurkende stand best zwaar. Je zou dus core oefeningen kunnen doen en bovenbenen trainen. (al weet ik niet precies wat je met ‘omhoog kijken op de helling’ bedoeld. Ik ben geen geoefend wintersporter, maar ik weet wel dat ik allerlei rug- en buikspieren en bovenbeenspieren miste toen ik eens ging skiĂ«n en veel moest opstaan nadat ik was gevallen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik bedoel dat ik dus niet hurkend opsta en dat je meteen naar beneden kijkt als je staat, maar dat ik op m’n knieen zit en vanuit die stand omhoog ga. Dus ik kijk bergop, en niet bergaf!

En ik was al bang dat het antwoord inderdaad dit zal zijn, haha. Ik heb echt vreselijke buikspieren (welke buikspieren hahahahah)

Dat percentage gaat eraf aan loonheffing op de strook? Ik zou het dan wel even na laten kijken, want in principe moeten de tabellen van de BD aangehouden worden om de maandelijkse loonheffing te berekenen.

In deze tabel (hoop dat het linkje het doet) kan je in de linkerkolom je maandloon opzoeken, dan zie je in de kolommen ernaast (afhankelijk van wel of geen loonheffingskorting toepassen) wat er ingehouden moet worden aan loonbelasting.

we zijn tentamenbuddies vandaag, heb er vanmiddag ook eentje. Ik zal voor je duimen!

1 like

Een hand achter je, daar duw je je een beetje mee oo en met de andere hand pak je je board vast in het midden tussen je benen

1 like

Huh ok apart. Het is wel zo dat (de meeste) kindjes goed slapen in de kou. Maar dan wel gewoon ingepakt in goede kleding. Een mens kan juist toch niet goed slapen met koude voeten, ik niet in ieder geval.

4 likes

Jaa idd. Als je wilt dat ze goed slapen pak ze dan goed in en zet het raam open ofzo.
Vgm gaan je voeten als je in de sneeuw loopt en daarna naar binnen gaat een beetje “branden”

1 like

Ok hm, nouja die ouders zullen er wel achter staan lijkt mij. Mensen op die pagina maken dat kdv uit voor van alles en nog wat, maar het lijkt me wel dat zoiets wordt overlegd met ouders. Zal wel een filosofie achter zitten.

image

Ze doen echt hele rare dingen met kinderen. Ik was eens mee naar een rondleiding met mijn zus en ik dacht ohhh leuk ze hebben konijntjes!!! Maar hier slapen kinderen in

Anti climax

36 likes

Ga,Stuk

Als ik de kostuum dramas mag geloven haha dan sliepen de kinderen in engeland vroeger ook buiten.

1 like

Haha ja dit bedoelde ik met dat kindjes goed buiten slapen in de kou. Je denkt even van ??? maar het schijnt dus goed voor ze te zijn. Mijn oppaskind moest ik ook buiten in zijn wagen laten staan terwijl het rond het vriespunt was. (wel in een skipak met muts op). Hij sliep heerlijk haha.

1 like

Haha nja ik bedoelde dat ik het ook niet zo gek of ongewoon vind.

Ted’s is leuk! En 30 ML. Anne&Max wisselende ervaringen mee. Boekenzaken weet ik niet.

1 like

Burgerz vind ik heel lekker, hebben ze volgensmij ook een aantal vega opties maar staat vast op de site ook!

1 like

Gefelii. Ik zei toch dat die blauwe olifant jou rijk zou maken.

1 like