@MACdonalds @CharlotteYork @Coincidence jullie ook gefeliciteerd alle drie! Veel jarigen hier vandaag
wat lief! Dankjewel!
Ik denk dat het antwoord ābel even met de notarisā is. Maar @Flamoes heeft hier sowieso beroepswise verstand van dacht ik.
Zat een beetje te scrolled hier maar @ariel moest de hele tijd aan jou denken, heel veel sterkte gewenst. X
Hahaha kunnen we in ieder geval āwat is je slechtste eigenschapā meteen overslaan in het sollicitatiegesprek mocht ik daar mogen komen
Snap ik hoor!
Ik herken heel erg over wat je zegt dat je wat onrustig wordt als een ander kindje begint te huilen terwijl jij nog bezig bent. Wordt wel steeds makkelijker als je wat meer gewend, denk ik.
Wel fijn dat je wat meer ervaren leidsters tegenover je hebt staan. Dat helpt zo.
Ik vind sowieso met inval staan vaak energie zuigen. Totaal niet gemeen bedoeld naar de inval toe, want ik heb zelf ook veel ingevallen tijdens mijn studie. Ligt echt meer aan mijn eigen karakter inderdaad. Toch een hele andere rol.
In de meeste samenlevingscontracten is inderdaad al opgenomen dat als een van de partners iets inbrengt er een vergoedingsrecht onstaat. Vaak zelfs incl. waardestijging. Mocht dit er niet in staan dan kun je dit laten aanpassen. Je kunt dit specifiek voor deze situatie vastleggen of algemeen. Als je het algemeen vastlegt/hebt vastgelegd is het belangrijk dat jullie deze schenking en aflossing zelf goed administreren, bijv. door de schenking te laten overmaken op jouw privĆ© rekening en bewijs van de aflossing te bewaren. Hoe meer ābewijsā hoe beter.
Het veiligst is een overeenkomst bij de notaris omdat een akte absolute bewijskracht heeft, in zowel je samenlevingscontract als de schenkingsakte.
Als het een groot bedrag is gaat de schenking vaak bij notariƫle akte, hierin wordt vaak een uitsluitingsclausule opgenomen. De notaris doet in dat geval ook vaak de schenkingsaangifte bij de belastingdienst
Ooh lief van je! Gefeliciteerd aan de andere jarigen
Ik heb Atypical op Netflix ontdekt maar ik mag niet gaan bingen misschien dat ik morgenmiddag maar thuis moet blijven.
Ik heb serieus nu al een grafhekel aan mijn bovenburen en ik heb die mensen nog nooit ontmoet. Ik hoor op dit moment weer Nederlandstalige muziek⦠Het is 12 uur 's nachts en ik zit in het voorste kamertje van mijn huis dus ik zit niet eens meteen onder hun plafond. Wat asociaal is dit zeg. Ik heb geen zin om door de kou te lopen in mijn pyjama maar ik ga binnenkort wel even aanbellen of de volumeknop naar beneden kan. Kutlui.
Het klinkt echt als een Nederlandstalige feesttent in mijn woonkamer nu (net even gecheckt).
Mijn buren van twee huizen verderop geven een feestje en daarbij hoort niet alleen luide muziek maar ook het gooien van glas over straat
Dat is ook gewoon fucking kut. Kunnen onze buren niet even normaal doen ofzo.
Ik krijg morgen lekker mijn eerste fulltime salaris en ik ga naar het outlet in Roermond
Mogen bouwvakkers in de nacht doorwerken? Word er helemaal leip van.
Lijkt me haast niet toch?
Nee ik dacht ook van niet, maar kan er niks over vinden online bij de gemeente ofzo. Heb net maar een klacht ingediend.
Kan me voorstellen als het ergens is waar niemand het kan horen/zien dat het niks uitmaakt maar als het een plek is tussen allemaal mensen dan lijkt het me sterk dat het 's nachts door mag gaan.
Pff ik loop zo wel heen. Muziek gaat alleen maar harder. Ik snap dit soort mensen niet⦠Je woont met allemaal mensen om je heen.
Edit: Ze doen dus niet open. En het is schijnbaar niet eens recht boven me
Het ziet er leuk uit maar is zoooooo kut, stel je voor, elke keer die fucking trap af als je moet plassen, stel je bent dronken of je wil seks hebben --> plafond. Je gaat zoān spijt krijgen
Ik ga echt huilen als ik geen loon krijg vandaag.