Wat je even kwijt wil #15

Ik heb geen idee waar ik dit moet vragen dus ik doe hier maar een poging (ga straks wel even details verwijderen ivm herkenbaarheid).

Ik heb een 2e baan waar ik XXu werk. Ik verdien daar €XXX bruto (voor die XXu). Omdat het mijn 2e baan is en ik geen loonheffingskorting aan heb staan en er nog pensioen af gaat verwacht ik weinig over te houden. Heeft iemand enig idee hoe ik een schatting kan maken van mijn maandsalaris?

Ja fuck gelijke rechten tussen man en vrouw toch?? :crazy_face:

7 likes

https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html

1 like

Waarom zou je niet durven er opnieuw om te vragen? De ‘flaw’ zou toch zeker bij die vriend moeten liggen dat hij jou geld schuldig is en niet op tijd heeft betaald. Misschien is ie het vergeten, misschien spelen er andere dingen, maar als afgesproken is dat hij jou dat geld teruggeeft dan is het toch niet gek om iemand daar aan te houden? Ik zeg altijd iets van: hey ik zag dat mijn tikkie is verlopen, zou je alsnog even willen betalen? Hij zal zich vast lulliger voelen dan jij.

Ja pf nergens voor nodig. En ik heb ook liever dat een heel college witte, middelbare mannen besluit wat ik wel en niet met mijn eigen lichaam mag doen, dat scheelt gewoon in tijd hé. Heb ik meer tijd over om mijn man te pleasen.

9 likes

Het is niet zo dat alleen vrouwen voorlichting krijgen ook mannen. Dus het is niet biologisch vast gesteld dat mannen minder weten van anti concepti. Dat ligt aan de persoon zelf.

1 like

I wonder whoooo

1 like

Ik schaam me diep want Google is mijn beste vriend maar ik had echt nooit gedacht dat hier gewoon websites voor waren. Dankjewel!

1 like

Jij niet alleen.

2 likes

Beterschap! Ik zit in het zelfde schuitje en ben ook maar aan het netflixen geslagen.

1 like

Ja de nieuwe docu over Ted Bundy op Netflix. Zo boeiend!

4 likes

Nou gelukkig zeg! En nu niet meer verdrietig zijn hé, gewoon lekker poetsen.

8 likes

Haha ik klikte hem net toevallig aan. En ging toen naar het forum om te kijken of mensen hem al gezien hadden haha.

Ik moet alleen de laatste aflevering nog. Ik vind hem een aanrader maar ik hou sowieso heel erg van Netflix hun crime docu’s.

1 like

Ik heb hier verbleven toen ik een paar dagen in Parijs was; mooi en schoon appartement, genoeg barretjes en supermarkten in de buurt en 5 minuutjes lopen naar de metro.

https://abnb.me/Ab7dpX0rLT

Edit: ik bedoel dus bakkertjes

Ik zie je steeds woorden verdraaien… maakt het heel vermoeiend moet ik zeggen. En dan gaat het nog niet eens over mij.

17 likes

Hoi even biologie jufje spelen. Nooit meerdere condooms over elkaar heen doen. Want die schuren dan en dan komen dr gaten. En van gaten komen kinderen en of soa’s. Tot zover deze les.

25 likes

Zoiets heet interpretatie. Als iemand zegt: een jongen neemt geen verantwoordelijkheid en heeft bij seks alleen lusten en niet de lasten. Nou sorry hoor maar een meisje heeft ook die lusten. De lasten kun je inderdaad delen, maar je bent en blijft een meisje en ik vind dat je het een jongen niet kwalijk kunt nemen als hij er uit zichzelf geen verstand van heeft

Bedoel je dat je hem niet kwalijk kan nemen dat hij de effevten van een pil en spiraal niet weet. ( behalve dan dat je er niet zwanger van word) want daar kan ik inkomen. Mannen hebben ook wel eens hormonale kwaaltjes waar sommige vrouwen niks van weten omdat ze er nooit met een man over hebben gepraat ofzo.

Maar je kan een man wel kwalijk nemen dat hij qua anti conceptie niet wat meer verandwoordelijkheid neemt.

3 likes

Even totaal random maar wel binnen het thema haha. Volgens mij zag ik laatst op het nieuws zelfs dat kinderen op een basischool ook voorlichting kregen over menstruatie en dat de jongens ook meededen in die les.

1 like