Haha ik klikte hem net toevallig aan. En ging toen naar het forum om te kijken of mensen hem al gezien hadden haha.
Ik moet alleen de laatste aflevering nog. Ik vind hem een aanrader maar ik hou sowieso heel erg van Netflix hun crime docuâs.
Ik heb hier verbleven toen ik een paar dagen in Parijs was; mooi en schoon appartement, genoeg barretjes en supermarkten in de buurt en 5 minuutjes lopen naar de metro.
Edit: ik bedoel dus bakkertjes
Ik zie je steeds woorden verdraaien⊠maakt het heel vermoeiend moet ik zeggen. En dan gaat het nog niet eens over mij.
Hoi even biologie jufje spelen. Nooit meerdere condooms over elkaar heen doen. Want die schuren dan en dan komen dr gaten. En van gaten komen kinderen en of soaâs. Tot zover deze les.
Zoiets heet interpretatie. Als iemand zegt: een jongen neemt geen verantwoordelijkheid en heeft bij seks alleen lusten en niet de lasten. Nou sorry hoor maar een meisje heeft ook die lusten. De lasten kun je inderdaad delen, maar je bent en blijft een meisje en ik vind dat je het een jongen niet kwalijk kunt nemen als hij er uit zichzelf geen verstand van heeft
Bedoel je dat je hem niet kwalijk kan nemen dat hij de effevten van een pil en spiraal niet weet. ( behalve dan dat je er niet zwanger van word) want daar kan ik inkomen. Mannen hebben ook wel eens hormonale kwaaltjes waar sommige vrouwen niks van weten omdat ze er nooit met een man over hebben gepraat ofzo.
Maar je kan een man wel kwalijk nemen dat hij qua anti conceptie niet wat meer verandwoordelijkheid neemt.
Even totaal random maar wel binnen het thema haha. Volgens mij zag ik laatst op het nieuws zelfs dat kinderen op een basischool ook voorlichting kregen over menstruatie en dat de jongens ook meededen in die les.
Ik had best wel een goede beoordeling. Best fijn, soms ben ik te onzeker over mezelf.
Wel kleine verbeterpunten aangedragen gekregen. Maar die zijn er altijd.
Waar kan je een goede, niet al te dure thermolegging halen?
Action!
Action?
Haha dank jullie wel! Ik moet naar de action dus
Misschien kan je kijken op secret escapes? Daar vind ik altijd wel betaalbare en leuke accomodaties.
Hahahaha oh man ik snap niet waarom mensen hier ĂŒberhaupt nog op reageren.
Helaas âŠ
Ik herken dit gevoel best wel⊠Ik heb veel gedoe met anticonceptie gehad, heftige menstruatieklachten en bijwerkingen bij spiraaltjes en weet ik het allemaal. Nou deed mijn vriend gelukkig totaal niet moeilijk over condoomgebruik toen ik even geen hormonale anticonceptie wilde, maar ik vind het soms zoooo vermoeiend dat ik echt over dit soort dingen met hem moet praten alsof ik met een 10-jarige praat omdat 'ie echt niks weet?! Hij wist niet dat je de pil door kon slikken bijv.?! Waarom wordt dit soort dingen niet ook aan mannen geleerd, zo hinderlijk. Ligt bij mân vriend ook aan zân familie hoor, maar toch
Edit: net de rest van de discussie gelezen, ik weet wel van veel van mn vrienden dat zij echt weinig seksuele voorlichting kregen op school. Ik heb t ook alleen echt over hormonen en de pil, maar ook bijv. de overgang gehad, in de bovenbouw bij biologie en dat heeft natuurlijk niet iedereen gehad. Maar vind het wel een beetje je verantwoordelijkheid ook als man, en sowieso netjes om je ook in dit soort dingen te verdiepen. Je wil toch dat je er iets van begriipt als je vriendin (of je moeder, zus of dochter) dit soort klachten heeft, je daar iets van begrijpt?!
't is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat heel Holland Limburgs lult
âDan neem ik ook de verantwoordelijkheid daarvoorâ. Aldus mijn vorige date die het zonder condoom wilde doen terwijl we geen vaste relatie hadden/een toekomst met elkaar zagen. âJe kan toch aan de pil, ik vind een condoom vervelendâ. Omg waarom ik die gast niet meteen gedumpt heb snap ik nog niet. Nee, hij heeft mij gedumpt en ik ben daar nog verdrietig om geweest ook.
Ben nu zo blij dat mân huidige lover niet zeurt over condooms en uit zichzelf de pil/spiraaltje geen fijn idee vindt qua hormonen etc.
En volgens mij denken we inderdaad ook hetzelfde als @Evi-lena: ik weet ook niet of ik blindelings zou vertrouwen op een man die de pil zou moeten slikken, ik zit met de ellende dus ik houd de touwtjes liever zelf in handen. (Al moet ik in mijn geval dan vertrouwen op dat er normaal met het condoom wordt omgegaan edit:die ik dus wel nadien controleer want ja ik zit met de gevolgen als ik ongewenst zwanger word. De man natuurlijk ook, maar het zit in mijn lichaam en daardoor heb ik wel het idee dat ik meer de verantwoordelijkheid draag voor een keuze. Stel ik moet abortus ondergaan, dat geeft mij meer een knauw dan de man denk ik zo).
Ik hoop echt dat het met de jongeren van nu anders is gesteld. Ik heb sowieso geen seksuele voorlichting gehad, we hadden biologie en een toets ging daar wel over maar verder. Maar denk/hoop dat er nu ook wel meer aandacht is voor seksualiteit en consent enzo.
Ik vraag me eigenlijk af of jullie broers/partners vroeger door je ouders is uitgelegd wat een menstruatie is enzo? Veel ouders vertellen dat wel tegen hun dochters (als voorbereiding op wat er gaat komen), maar naar jongens werd volgens mij enkel gecommuniceerd: âvrij veilig anders maak je iemand zwangerâ