Wat je even kwijt wil #15

Ik wil heeeeel graag slapen maar moet nog een half uur op mn was wachten bleh.

Ik heb net een no buy challenge afgerond (oftewel een maand niets nieuws gekocht behalve boodschappen) en ik heb nu zo’n intense drang om nieuwe schoenen te kopen. Jemig.

1 like

Ik ben echt labiel. Ik kijk een documentaire over Heath Ledger en moet huilen. Ik ken die man amper joh, misschien paar films gezien. Maar blijkbaar heeft Bon Iver ‘Perth’ voor hem geschreven omdat een vriend van Heath bij hem was toen hij het nieuws hoorde. En ik ben wel big fan van Bon Iver dus misschien word ik daarom emotioneel. Of gewoon labiel.

5 likes

Het ging heel goed! Heb veel complimentjes ontvangen dus ben echt heel erg opgelucht en tevreden. Nu weekend woehoee

3 likes

Ik was vergeten dat ik mn verwarming alvast op nachtstand had gezet omdat ik vanavond pas laat thuis was en morgenochtend voor het hele weekend weer verrek.

Maar nu is het zo koud in huis en nu wil de verwarming ook niet aandoen maar ik wil eigenlijk nog even bankhangen :sleepy: first world probleem dit

1 like

Met moeite krijg ik wel mijn rug ingesmeerd, maar zou wel hopen dat het dan genoeg is want iemand anders kan het toch grondiger.
Wat ook irritant is: als je alleen woont een sportbeha vastmaken. Ik was bijna in staat om mijn huisgenoot te vragen het haakje dicht te doen maar we hebben niet echt een band dus had heel erg raar geweest. Heb maar een ander aangedaan na minutenlang proberen :’)
Ook irritant: alleen wonen en dan fysio oefeningen moeten doen waarbij je hulp van een ander persoon nodig hebt. Dan is het dus collega’s lastig vallen en van elke sociale gelegenheid gebruik maken zodat je de oefeningen kunt doen.

1 like

Ik kan ook bij m’n rug. Heb gelukkig nooit een schimmel gehad daar, maar ik kan mezelf wel helemaal insmeren met zelfbruiner met egaal resultaat dus ik denk dat het me met wat moeite wel zou lukken.

1 like

Ik postte van de week Lucky Fonz in het superhete mannen topic, maar ik zag hem vanavond voor het eerst live. Jezus, als ik single was geweest had ik het geprobeerd hoor.

5 likes

Ik ben vandaag gestopt met een van mijn grootste hobby’s: ballet.

Het is al langere tijd niet meer zo leuk als voorheen. Groep is niet leuk. Maar ik heb er lichamelijk zoveel aan en heb er zo naartoe gewerkt dat stoppen als falen voelt. Alhoewel ik er helemaal achter sta heb ik het er emotioneel erg lastig mee… Kwam amper uit mijn woorden toen ik het de docente vertelde. Heel frustrererend. Daarnaast reageerde ze ook alleen met: ja snap ik en oke. Je hoort liever een jammer na al die jaren :frowning_face:.

Lastig om deze periode met zo’n rottig gevoel af te sluiten. Al weet ik rationeel dat dit de juiste beslissing is.

6 likes

Wat klinkt dit lief!

2 likes

Verdorie zeg, kan me voorstellen dat dat rot is :frowning: Heb zelf ook superlang ballet gedaan dus ik weet hoe tof en fijn het kan zijn om dat te doen. Wat was er irritant aan de groep? Ik kon me zelf altijd enorm ergeren aan mensen die het niet serieus namen en het meer als een klets uurtje zagen, was dat bij jou ook zo?
Weet niet of je bij een grote dansschool zit, maar zou je anders niet bijvoorbeeld modern ballet kunnen gaan doen bij dezelfde of een andere school ofzo? Ik heb zelf die switch gemaakt omdat het me enorm frustreerde dat je op je 30e niet meer zo flexibel en kundig bent met ballet als in je tienerjaren, maar merk dat modern nu echt de perfecte combi van een beetje techniek maar minder volgens de ‘vaste regels’ is, en je kunt toch lekker dansen. En anders is gewoon in je eentje met muziek op in de woonkamer dansen natuurlijk ook altijd superfijn, hoewel dat natuurlijk niet de plaats van een balletles kan innemen.

2 likes

Ik zag net Maarten van Rossem ergens voorbij komen en dat deed me denken aan het feit dat ik op mijn opleiding een docent had die Maarten heette. Ik heb heel lang boven mijn tentamens geschreven bij leraar: Maarten van Rossem omdat ik om de een of andere reden ervan overtuigd was dat hij zo heette. Later had ik ineens zo’n besef moment van: OMG dat is die chagrijn van tv! Mijn docent heet helemaal niet zo met de achternaam.

Vraag me echt af wat die kerel gedacht heeft, hij heeft me er ook nooit op aangesproken ofzo.

33 likes

Ben in Duitsland en verveelde me dus heb Tinder even gedownload en doe alsof ik Duits ben :rofl::rofl: Wel gewoon eigen uni en naam maar nog niemand heeft me ontmaskerd!!

PS: love you Google translate

4 likes

Wat een super lieve reactie! Thanks!
Ik zit ook al op modern en is inderdaad heerlijk! Ben destijds op ballet gegaan om technisch beter te worden. Ben pas op mijn 23e begonnen aan ballet dus voelde echt als een ‘overwinning’ om uiteindelijk op spitzen te mogen dansen.

De groep was vrij oud. Veel 40+ ers. Wilden niet meer optreden. Wat altijd prima is. Maar als de andere helft van de groep het wel wilde stond de rest aan de kant te kijken. Voelde dan toch bezwaard. Sfeer was gewoon niet helemaal top. Geen groepsgevoel en lagen teveel uit elkaar. Ondanks dat je in de les bezig bent merkte je het wel. En zo waren er nog wat dingen.

Hahaah en de lenigheid herken ik. Ik heb nog nooit de spagaat gekund. Ik ga mezelf echt een medaille geven op de dag dat ik het wel kan. Gaat vermoedelijk nooit gebeuren aangezien ik thuis te weinig stretch :upside_down_face:

Ohh en ik ben ook wel bang om nu heel veel kracht kwijt te raken. Onbewust train je zoveel spieren. Merkte jij dat verschil erg?

Is er iemand die maandag tussen 10 en 4 op de Uithof in Utrecht is en iets voor me af wil halen en op wil sturen via de post voor €10?

Ben zelf aan het werk ergens anders en het is belangrijk voor een bijvak dat ik ga volgen

Ik deed mijn bh net los en het haakje schoot onder mijn nagel en nu heb ik bloed :disappointed_relieved: zo dom en zo onverwacht pijnlijk

Wel knap, ik zou allang ontmaskerd zijn door die naamvallen

1 like

Geweldig leuk personeelsfeest gehad, ik hou van mijn collega’s :heart_eyes:

5 likes

Het beste moment is wel wanneer je moe op de bank ligt, en heel erg op kijkt tegen het afhalen van je makeup, maar dat je je dan realiseert dat er vandaag geen makeup is om af te halen (omdat je de hele dag al lui was en niks hebt gedaan), en je alleen tanden hoeft te poetsen voor je kan gaan slapen

23 likes

Dat zetten ze onder bijna iedere brief haha. Zelfs in brieven naar gemeenten waarin ze aangeven dat er bepaalde gegevens aangeleverd moeten worden. Puntje bij paaltje: ze dreigen maar doen geen flikker, die gegevens werden vaak 4 maanden te laat doorgegeven aan ze en we kregen alleen een herinnering. Uiteraard met die zin erin.

1 like