Wat je even kwijt wil #16

Ja dat laatste wat je zegt dus! Het is een vrijwillige stage waarbij boeren zowel in BE, NL als in Engeland studenten zoeken om te helpen. Nu ik minder vakken opneem dit jaar, heb ik de tijd dit te doen en het lijkt me een hele leuke ervaring, vandaar! :blush:

1 like

Ik was vanmiddag even winkelen met een vriendin, zij was broeken aan het passen in maat 34 en 36 dus ik voelde me helemaal een zeekoe met m’n 46. Toevallig waren we ook in een winkel met mega labels met daarop de maat op de kleding en ik was dat een beetje aan het verbergen want ja, ben niet trots op die maat ofzo. Toen we daarna in de auto zaten zei mijn vriendin ineens “Spaarlamp, niet zo geheimzinnig doen over je maten en helemaal niet tegen over mij, het zal mij een worst wezen welke maat je hebt want het boeit me echt niet. Je maat maakt je geen betere of slechtere vriendin.” Ik weet dat ook heel goed en ik hoef me er ook niet perse voor te schamen, maar zoiets een keer horen is echt heel fijn. :smiling_face_with_three_hearts:

96 likes

Ken je This Farming Life op de BBC? Zooo’n leuk kneuterig programma over veeboeren in de UK :heart_eyes:

1 like

Ik word echt gek van deze situatie:
Ik zeg dat ik docente ben / iemand komt erachter dat ik docente ben. En dan is de eerste reactie die ik krijg: “heb je lekker veel vakantie”.
Echt, flikker op. Waaorm niet: “leuk!” “Ah, lijkt me een lastig beroep.” “Oh, dat zou ik echt niet willen zijn.” Of iets in die trant.
Zooooo irritant altijd dat beginnen over vakanties 
 ik zal echt nooit ontkennen dat ik heel veel vrije dagen en vakantie heb en dat ik dat heerlijk vind. Maar dat is echt niet het enige aspect van dit beroep.
Ik zeg toch ook niet als eerste tegen iemand met een kantoorbaan “wauw kun je lekker buiten het seizoen op vakantie.”

Echt fucking irritant.
En zie nu dat ik in wjekw zit en niet in weejja maar ja :stuck_out_tongue:.

18 likes

Haha inderdaad echt nog nooit van gehoord! (ik woon twee weken in Engeland en doe meteen alsof ik een kenner ben, who am I kidding)

1 like

hahaha gelukkig hébben jullie zoveel vakantie!

ik help 1 uur per week in groep 4/5, en dan ben ik er alweer klaar mee, laat staan dat je de hele week voor de klas staat!!!

3 likes

Ahhh wat een geluk!

Ik had pas nieuwe oorbellen van mijn vriend gekregen, voor mijn verjaardag. Merkte ik er ineens dat ik er eentje niet meer in had. Hele huis omgegooid, teruggelopen naar de uni, daar gezocht, terug naar huis gelopen en onderweg op de grond gekeken, kon niksssss vinden. Ben ik weer thuis, voel ik ineens dat 'ie in m’n beha hangt!? Echt geluk ook dat 'ie niet gevallen was terwijl ik aan het zoeken was buiten.

3 likes

Jurist hier! idd mag je werkgever alleen weigeren ogv een gewichtige reden of vanuit bedrijfseconomisch belang. Denk ik ook nog goed om even je contract na te lezen. Sommige werkgevers nemen voor deze situaties dingen op in het contract. Ik vind het al heel netjes dat je ze gewoon zelf een voorstel hebt gedaan. Hoor heel vaak dat werkgevers zulke streken uithalen, ze weten vaak zelf helemaal niet hoe het in elkaar zit en proberen ook vaak gewoon met zulke grappen weg te komen. Zal je verbazen hoeveel mensen er ook niet tegenin durven te gaan.

3 likes

Een verlofaanvraag net voor je uitdiensttreding moet door je werkgever hetzelfde worden behandeld als een normale vakantieaanvraag, dat betekent dat hij inderdaad zoals je zelf al zegt een gewichtige reden nodig heeft om je aanvraag te weigeren. Dit moet hij goed motiveren. In jouw situatie is daar geloof ik geen sprake van en moet hij je aanvraag in principe goedkeuren. Een rechter kijkt soms nog wel naar de duur van je verlof. Wanneer je bijv. vier of vijf weken aaneengesloten wil opnemen kan je aanvraag als onredelijk worden beschouwd. Mja, je gelijk hebben en halen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. :stuck_out_tongue: De vraag is in hoeverre je hier juridisch iets mee wil doen.

6 likes

Yess dreamschool is weer op tv

8 likes

Ik wil niet van het slechtste uit gaan maar het zou me niet verbazen als je wg zich idd van de domme houdt;) ik zou denk ik reageren op t voorstel in de trant van dat je bij je eigen voorstel blijft tenzij er volgens hen gewichtige redenen zijn en je dan uiteraard bereid bent mee te denken. Dan hou je het gesprek open maar laat je wel merken dat je weet hoe je rechten in elkaar steken :grin: en juridisch loket bellen voor advies kan ook nooit kwaad!

4 likes

Ja heerlijk! Ik heb altijd een favoriet

1 like

Vriend gilde net vanuit de kelder dat er 2 spinnen zaten, ik de man des huizes heeft ze maar even ergens anders gezet in het mom van “ja schat ze zijn dood” :joy:

23 likes

MIjn vader vindt spinnen ook heel eng, mijn moeder niet. Dus die moet ze dan weghalen, vaak zijn het van die huisspinnen ( do. not. google.). En dan heeft ie nog het lef om te zeggen: ‘Ik vind het niet erg sexy hoor, dat je ze zo oppakt’

9 likes

Ik was een beetje dramatisch en ik voel me al een stuk beter.

Maar.

Er is een man hier wie ik al een beetje erg amicaal vind en die steeds al gesprekjes wilde aanknopen. Krijg ik net te horen dat hij mij wel ziet zitten. Ik zit hier zo ontzettend niet op te wachten en ben niet geĂŻnteresseerd. Ugh

Hahaha ohh ja ik zie wel waarom :joy:

haat.aan.hooikoorts.:expressionless:

het is fucking februari
 hoelang heb ik er dit jaar last van?

Weet niet of ik late to the party ben want ik moet nog heeeeel veel teruglezen, zo wel dan kruip ik wel weer onder mijn steen. Maar DE bodylotion met vleugje zelfbruiner komt weer terug bij de kruidvat. Egf forumtrend revived :grin:

10 likes

Geef mij zo’n vriendje!

1 like

Ik had hier laatst een discussie over met een vriend (x) hij en ik zitten allebei in het onderwijs. En ik gaf aan dat ik echt wel vind dat we hard werken en idd veel vakantie hebben maar dat we niet het zwaarste beroep van de wereld hebben en dat ik het echt een heel leuk beroep vind.
Gaf hij aan ‘ja maar ik leef altijd wel echt toe naar doe vakanties en ik heb die ook echt nodig’ toen dacht ik echt ‘joh als je weet dat je volgende week vakantie heb dan leeft iedereen daar naartoe en heeft iedereen dat nodig’.
Toen gaf hij aan dat hij het ook wel eerlijk vond dat er zoveel vakantie was omdat hij zoveel overuren maakt. Maar dan nog heb hebben we veel vakantie :joy:
Begon hij zichzelf opeens te vergelijken met een andere vriend (y)(die er ook bij was trouwens) en gaf aan dat hij (x) wel echt meer werkte dan (y) en dat (y) maar eens een weekje mee moest lopen. For the record (y) had niks gezegd.

Maar dat vind ik dan deels zo kinderachtig, het is een eigen keus ok in het onderwijs te werken, het is zijn eigen keus om fulltime te werken. Het hard werken en hebben van (veel) vakanties is iets wat je op voorhand weet en waar je (bewust) voor kiest denk ik. Maarja hij moest even doen alsof hij echt wel harder werkt dan de gemiddelde medemens en die vakantie echt wel verdiend.

Maar je werkt toch in het onderwijs omdat je het leuk vind denk ik? Toch niet omdat iemand je het opdraagt? Of omdat het een vetpot is?

Maar oké einde rant en het heeft eigenlijk weinig met jouw berichtje te maken sorry :see_no_evil:

3 likes