Zojuist een borrel uitnodiging gekregen aan de deur van een groepering eerstejaars die bij ons aan willen sluiten op de vereniging. Vorige week ook al en nu vroegen ze “ben je er morgen bij of ben je nog steeds aan het afstuderen?”. Zo aandoenlijk. Mis dit eigenlijk wel zeg, al ben ik hier veel te oud voor.
Oh wauw dat is echt een geluk zeg! Je had nog een zwaar positief karma-saldo
Je hebt toch gewoon recht op je vrije dagen als je deze hebt opgebouwd? Of bedoel je dat je ze anders uitbetaald krijgt, maar dat je ze op wil nemen?
Mijn leuke huisgenootje gaat verhuizen en dat vind ik echt niet leuk
Zometeen gaan we First Dates kijken, dat is misschien wel één van de laatste keren meeeeeh.
Holy shit ik had net ineens hele dunne ontlasting wat uit het niets opeens kwam en ik zweet me in vlagen helemaal kapot. Mijn buik borrelt als een malle maar ik voel me niet ziek ofzo? Wats dees?
noooo
Ik heb fruit gegeten en ben bang dat dat het is
Hahaha nee
Nu net na het eten. Ik had soep met brood als avondeten, dat kan het niet zijn.
Ja het is stiekem best leuk
Zo jammer dat ze vaak zo schuw (bang/hoe noem je dat) zijn hè. Anders stond ik vanaf nu elk weekend in de wei schapen te aaien.
Echt een klein pleziertje vind ik als een fles wijn van het weekend nog niet helemaal leeg is en er nog precies zo’n glaasje inzit voor de maandag. Tja dat moet dan maar op he, anders is het zonde.
Morgenavond ga ik naar een theatervoorstelling en ik keek net tot hoe laat het duurt (22:20). En dacht: ‘pff zo laat. Moet woensdag weer vroeg op.’ Ik word echt een oma😭
Ja dat laatste wat je zegt dus! Het is een vrijwillige stage waarbij boeren zowel in BE, NL als in Engeland studenten zoeken om te helpen. Nu ik minder vakken opneem dit jaar, heb ik de tijd dit te doen en het lijkt me een hele leuke ervaring, vandaar!
Ik was vanmiddag even winkelen met een vriendin, zij was broeken aan het passen in maat 34 en 36 dus ik voelde me helemaal een zeekoe met m’n 46. Toevallig waren we ook in een winkel met mega labels met daarop de maat op de kleding en ik was dat een beetje aan het verbergen want ja, ben niet trots op die maat ofzo. Toen we daarna in de auto zaten zei mijn vriendin ineens “Spaarlamp, niet zo geheimzinnig doen over je maten en helemaal niet tegen over mij, het zal mij een worst wezen welke maat je hebt want het boeit me echt niet. Je maat maakt je geen betere of slechtere vriendin.” Ik weet dat ook heel goed en ik hoef me er ook niet perse voor te schamen, maar zoiets een keer horen is echt heel fijn.
Ken je This Farming Life op de BBC? Zooo’n leuk kneuterig programma over veeboeren in de UK
Ik word echt gek van deze situatie:
Ik zeg dat ik docente ben / iemand komt erachter dat ik docente ben. En dan is de eerste reactie die ik krijg: “heb je lekker veel vakantie”.
Echt, flikker op. Waaorm niet: “leuk!” “Ah, lijkt me een lastig beroep.” “Oh, dat zou ik echt niet willen zijn.” Of iets in die trant.
Zooooo irritant altijd dat beginnen over vakanties … ik zal echt nooit ontkennen dat ik heel veel vrije dagen en vakantie heb en dat ik dat heerlijk vind. Maar dat is echt niet het enige aspect van dit beroep.
Ik zeg toch ook niet als eerste tegen iemand met een kantoorbaan “wauw kun je lekker buiten het seizoen op vakantie.”
Echt fucking irritant.
En zie nu dat ik in wjekw zit en niet in weejja maar ja .
Haha inderdaad echt nog nooit van gehoord! (ik woon twee weken in Engeland en doe meteen alsof ik een kenner ben, who am I kidding)
hahaha gelukkig hébben jullie zoveel vakantie!
ik help 1 uur per week in groep 4/5, en dan ben ik er alweer klaar mee, laat staan dat je de hele week voor de klas staat!!!
Ahhh wat een geluk!
Ik had pas nieuwe oorbellen van mijn vriend gekregen, voor mijn verjaardag. Merkte ik er ineens dat ik er eentje niet meer in had. Hele huis omgegooid, teruggelopen naar de uni, daar gezocht, terug naar huis gelopen en onderweg op de grond gekeken, kon niksssss vinden. Ben ik weer thuis, voel ik ineens dat 'ie in m’n beha hangt!? Echt geluk ook dat 'ie niet gevallen was terwijl ik aan het zoeken was buiten.
Jurist hier! idd mag je werkgever alleen weigeren ogv een gewichtige reden of vanuit bedrijfseconomisch belang. Denk ik ook nog goed om even je contract na te lezen. Sommige werkgevers nemen voor deze situaties dingen op in het contract. Ik vind het al heel netjes dat je ze gewoon zelf een voorstel hebt gedaan. Hoor heel vaak dat werkgevers zulke streken uithalen, ze weten vaak zelf helemaal niet hoe het in elkaar zit en proberen ook vaak gewoon met zulke grappen weg te komen. Zal je verbazen hoeveel mensen er ook niet tegenin durven te gaan.