Wat je even kwijt wil #16

Een verlofaanvraag net voor je uitdiensttreding moet door je werkgever hetzelfde worden behandeld als een normale vakantieaanvraag, dat betekent dat hij inderdaad zoals je zelf al zegt een gewichtige reden nodig heeft om je aanvraag te weigeren. Dit moet hij goed motiveren. In jouw situatie is daar geloof ik geen sprake van en moet hij je aanvraag in principe goedkeuren. Een rechter kijkt soms nog wel naar de duur van je verlof. Wanneer je bijv. vier of vijf weken aaneengesloten wil opnemen kan je aanvraag als onredelijk worden beschouwd. Mja, je gelijk hebben en halen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. :stuck_out_tongue: De vraag is in hoeverre je hier juridisch iets mee wil doen.

6 likes

Yess dreamschool is weer op tv

8 likes

Ik wil niet van het slechtste uit gaan maar het zou me niet verbazen als je wg zich idd van de domme houdt;) ik zou denk ik reageren op t voorstel in de trant van dat je bij je eigen voorstel blijft tenzij er volgens hen gewichtige redenen zijn en je dan uiteraard bereid bent mee te denken. Dan hou je het gesprek open maar laat je wel merken dat je weet hoe je rechten in elkaar steken :grin: en juridisch loket bellen voor advies kan ook nooit kwaad!

4 likes

Ja heerlijk! Ik heb altijd een favoriet

1 like

Vriend gilde net vanuit de kelder dat er 2 spinnen zaten, ik de man des huizes heeft ze maar even ergens anders gezet in het mom van “ja schat ze zijn dood” :joy:

23 likes

MIjn vader vindt spinnen ook heel eng, mijn moeder niet. Dus die moet ze dan weghalen, vaak zijn het van die huisspinnen ( do. not. google.). En dan heeft ie nog het lef om te zeggen: ‘Ik vind het niet erg sexy hoor, dat je ze zo oppakt’

9 likes

Ik was een beetje dramatisch en ik voel me al een stuk beter.

Maar.

Er is een man hier wie ik al een beetje erg amicaal vind en die steeds al gesprekjes wilde aanknopen. Krijg ik net te horen dat hij mij wel ziet zitten. Ik zit hier zo ontzettend niet op te wachten en ben niet geïnteresseerd. Ugh

Hahaha ohh ja ik zie wel waarom :joy:

haat.aan.hooikoorts.:expressionless:

het is fucking februari… hoelang heb ik er dit jaar last van?

Weet niet of ik late to the party ben want ik moet nog heeeeel veel teruglezen, zo wel dan kruip ik wel weer onder mijn steen. Maar DE bodylotion met vleugje zelfbruiner komt weer terug bij de kruidvat. Egf forumtrend revived :grin:

10 likes

Geef mij zo’n vriendje!

1 like

Ik had hier laatst een discussie over met een vriend (x) hij en ik zitten allebei in het onderwijs. En ik gaf aan dat ik echt wel vind dat we hard werken en idd veel vakantie hebben maar dat we niet het zwaarste beroep van de wereld hebben en dat ik het echt een heel leuk beroep vind.
Gaf hij aan ‘ja maar ik leef altijd wel echt toe naar doe vakanties en ik heb die ook echt nodig’ toen dacht ik echt ‘joh als je weet dat je volgende week vakantie heb dan leeft iedereen daar naartoe en heeft iedereen dat nodig’.
Toen gaf hij aan dat hij het ook wel eerlijk vond dat er zoveel vakantie was omdat hij zoveel overuren maakt. Maar dan nog heb hebben we veel vakantie :joy:
Begon hij zichzelf opeens te vergelijken met een andere vriend (y)(die er ook bij was trouwens) en gaf aan dat hij (x) wel echt meer werkte dan (y) en dat (y) maar eens een weekje mee moest lopen. For the record (y) had niks gezegd.

Maar dat vind ik dan deels zo kinderachtig, het is een eigen keus ok in het onderwijs te werken, het is zijn eigen keus om fulltime te werken. Het hard werken en hebben van (veel) vakanties is iets wat je op voorhand weet en waar je (bewust) voor kiest denk ik. Maarja hij moest even doen alsof hij echt wel harder werkt dan de gemiddelde medemens en die vakantie echt wel verdiend.

Maar je werkt toch in het onderwijs omdat je het leuk vind denk ik? Toch niet omdat iemand je het opdraagt? Of omdat het een vetpot is?

Maar oké einde rant en het heeft eigenlijk weinig met jouw berichtje te maken sorry :see_no_evil:

3 likes

Ja dat is gewoon een wedstrijdje wie werkt het hardst. Helaas echt een ding in deze maatschappij. Als ik om 13 uur klaar ben op een hele werkdag en ik dan naar huis kan dan own ik dat gewoon. Super chill. Maar vadaag was ik om 8 uur daar en om 9 uur pas weg, ouderavonden. Hoort er ook bij. Elk beroep heeft wel voor- en nadelen! Zo denk ik er over.

Maar dat mensen aaaaltijd beginnen over mijn hoeveelheid vakantie vind ik gewoon irritant omdat ik het niet het meest relevante vindt als we praten over banen en sectoren. Zoals ik zei, mijn eerste reactie is ook nooit “oh jij kan altijd lekker een paar vrije dagen opnemem in een willekeurige week he heerlijk, dat kan ik niet in het onderwijs”.

4 likes

Ben het met je eens. Ik vind het alleen wel irritant dat mensen zo reageren als bij @boemboem

Ja mensen, als je jaloers bent op ons beroep, laat je lekker omscholen. Kan tegenwoordig binnen 6 weken (nee is niet zo, weet ik), dan heb je ook lekker veel vakantie :see_no_evil:

2 likes

Ja dit!
Ik zeg ook altijd: “kom een week meedraaien, dan onderschat je het misschien niet zo” :sweat_smile:

1 like

Ik ben het wel met je eens hoor, zeker wat betreft de vakanties, maar feit blijft wel dat veel scholen bijv te weinig uren geven voor bepaalde taken waardoor je buiten je vakanties om soms echt geen leven meer overhoudt. Het feit dat dit soort dingen nergens is vastgelegd zorgt er ook voor dat de verschillen per school zo groot zijn. Een vriendin van me hoeft buiten haar lessen om bijna nooit iets te doen, terwijl ik vaak 40/45 uur per week werk met een contract van 32 uur. Vraag me ook af of die werkdruk iets is waar men bewust voor kiest (ik niet iig) als je voor het onderwijs kiest.

2 likes

Mijn vriend ligt ziekig in bed en nu zit ik in mijn eentje op de bank champagne te drinken om mijn vaste contract te vieren. :frowning_face:

7 likes

Ik proost wel met je mee! (Wel met een beker warm water maar ik lig al in bed).

Lekker genieten, leuke serie of lekker muziekje erbij!

1 like

Gefeliciteerd! Als ‘ie weer beter is koop je gewoon nog een fles, twee keer vieren klinkt ook prima.

2 likes

Dit ook! Net als voldoende tijd om je lessen goed voor te kunnen bereiden en in de vakanties bijwerken en rapporten schrijven.

Tot je dictees na aan het kijken bent en dit ziet, dan denk je: jep, hier doe ik het voor.

:heart_eyes:

(En nee, dit was geen zin die ze op moesten schrijven)

49 likes