Wat je even kwijt wil #16

Ja fijn he zo’n dag! Ik werkte eerst gewoon 5 dagen per week maar ben zo blij met die vrije dag eens in de 2 weken.
Zat er laatst ook aan te denken dat ik misschien wel gewoon standaard 4 dagen zou willen werken, maar weet niet of ze dat op mn werk ziet zitten. Lijkt me wel echt ideaal. Net iets meer tijd voor alles buiten werk

1 like

Ik voel me helemaal niet fit :neutral_face:

Ik! Het is zo heerlijk om elke vrijdag vrij te zijn. Soms besluipt de gedachte mij nog wel eens dat ik jong ben en gewoon 5 dagen moet werken. Maar gelukkig bedenk ik mij dan weer snel dat ik dat helemaal niet wil. En het geluk heb dat het ook niet nodig is financieel gezien.
Ik hou zoveel meer tijd over voor leuke dingen, maar merk vooral dat ik gewoon echt weer met frisse zin ga werken op maandag.
Nou beetje warrig verhaal, maar als het is wat je wil en kan zou ik het zeker doen.

3 likes

Als je in het ziekenhuis werkt als bijna basisarts en je moet 4 euro voor het ontbijt betalen is dat niet duur toch? Geen idee of iemand dit weet.

Ik begin straks met werken om 12u (studentenjob) en ik kan zo genieten van mijn vrije ochtend. Rustig ontbijten, koffie drinken,… Waarom starten de meeste “echte” jobs rond 8? Geen idee hoe ik dat ooit ga kunnen zo vroeg :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja haha geen idee, een vriend van mij zit in z’n 6e jaar geneeskunde maar niet in Nederland. Hij werkt in Frankfurt op het ziekenhuis en zegt altijd dat het dan zo duur is. Ik denk coassistent? Terwijl ik denk, 4 euro valt reuze mee toch? Ik dacht zelf na 6 jaar geneeskunde ben je basisarts aangezien mijn vriendin dat altijd zei. Oh en hij meent ook dat Nijmegen een stad is voor oudere mensen. Nou nee. Er staat een universiteit en een hogeschool.

Nou als je nog geen basisarts bent dan ben je dus nog student (in NL dus co-assistent en verdien je dus niets, weet niet hoe dat in Duitsland is geregeld) maar dan zou ik elke dag geen 4 euro uitgeven aan ontbijt maarja “duur” betekent voor iedereen weer iets anders

8 likes

Weet iemand toevallig of die nieuwe make up lijn van hema (b.a.e.) al te verkrijgen is bij de hema Rotterdam centrum?

Is het al 17u?

5 likes

Gefeliciteerd @August @Canvastas @Masterchef ! Fijne dag vandaag allemaal.

3 likes

Ik voel mij echt een loser, nietsnut, sukkel.

Heb net mijn punten gekregen voor het eerste semester en ik heb op alles echt dikke punten, behalve op 1 vak: een 7/20. En dit was juist het vak waar ik minstens een 10 moest halen. Zoals het er nu uitziet mag ik niet starten met mijn master en dus niet op stage en niet mijn mastervakken opnemen. Ik wist dat het geen vetpot zou zijn maar door die 7 ben ik echt ontgoocheld. Nu moet ik volgend jaar dit atelier dus weer hernemen, en heb ik dus nu een jaar studievertraging opgelopen.

Ik heb zo hard geknokt om alles te halen omdat mijn studieschuld ook maar blijft oplopen. Ik ben aan mijn 7e jaar van studeren bezig (al een MBO afgerond en zit nu in het 3e) en ik wil gewoon klaar zijn.

Zucht.

1 like

Ja zit ik nog, zou je de school even kunnen weghalen uit je bericht? Gezien het een kleine faculteit is.

Helaas is voor praktijk geen 2e zit mogelijk en start de stage al in juli. Ik heb vanmiddag een afspraak met de trajectbegeleider om te zien of er nog enige vorm van tolerantie mogelijk is. Ik heb al mijn tolerantie-punten nog dus het zou niet onmogelijk moeten zijn.

Ahh wat kut! Ik duim dat er toch iets mogelijk is!

1 like

Waarom droom ik de laatste tijd steeds dat ik seks heb met mensen die ik ken, heel vreemd. Vannacht seks gehad met een collega :+1: wel een sexy collega gelukkig dit keer

Bah, wat kut om daarover te dromen. Gelukkig was het maar een droom. Zet even vrolijke muziek op of kijk even iets waar je blij van wordt anders?

1 like

Volgens mij heb ik net een kop koffie gedronken met een cupje dat er nog van eergisteren in zat.

7 likes

Haha hoe smaakte hij nog?

Gefeliciteerd @Masterchef en @Canvastas !! Ik hoor bijna nooit mensen die ook op deze dag jarig zijn leuk!!

3 likes

Tja slap. Ik realiseerde het pas bij de laatste slok. Misschien moet ik meer mindfull mijn koffie drinken.

2 likes

En steeds als ik mijn gootsteendoekje zie moet ik denken aan die vriend van een forummer die zijn brood erop ging smeren :persevere:

Edit: @Applepie

13 likes