Wat je even kwijt wil #16

Super goed, gefeliciteerd

1 like

Ik zit bij een stel tieners in de trein en ze zijn ZO. LUID. Ik hoop echt dat ik vroeger niet zo was.

3 likes

Ik moest net vol tegen de wind in fietsen dus ik zit nu helemaal overhit in de trein uit te dampen. Op weg naar een conferentie over cryptocurrency waar ik niemand ken, dus best een beetje spannend

2 likes

Ik wil heel graag huilen maar ik kan het gewoon niet? Zodra ik begin te praten droog ik op. Whats wrong with me (weet wel wat er wrong is maar wat doe je er aan)

Gecondoleerd. Wat een verschrikkelijk nieuws, heel veel sterkte!

Kom naar het date topic! Gaat niet alleen maar over leed

Huh wtf ??? In het onderwijs
Long way to go 

Tim toch? De hoofdletter J heeft geen punt er op?

1 like

Jim vanwege de bocht in de J zou ik zeggen.

2 likes

Ik zou Tim zeggen, want bij Jim zou ik niet zo’n streep los op de J doen. Hoogstens een hoekje, maar meestal gewoon niks.

2 likes

Bovenste Tim en onderste Jim :stuck_out_tongue: al neig ik toch meer naar Jim, vanwege de J

2 likes

Misschien wordt ermee bedoeld dat alle mensen een kleur hebben, dus ook witte mensen (denk aan de docu ‘wit is ook een kleur’) en niemand dus neutraal is? Al betwijfel ik of ze dat bedoelen met die tekst, want het grootste gedeelte van de mensen is niet zo kleurbewust.

Misschien zou je kunnen vragen aan iemand wat ze ermee bedoelen? En als er dan iets racistisch uitkomt dan zou ik eisen dat het naar beneden gehaald wordt!

edit: oh jezus ik zie nu ook je black friday roetveeg friday opmerking. In dat geval denk ik dat ze inderdaad niet echt woke zijn maar gewoon assholes.

Ik zou Tim zeggen omdat het dakje er nog los boven is gezet. Bij een J zou dat in een beweging gaan denk ik.

1 like

Jaaa komen we nog achter het antwoord? Haha ik ben te nieuwsgierig nu. Maar wie schrijft nou de hoofdletter T met een bocht naar links? Daarom denk ik Jim.

4 likes

Ik ben aan het oppassen op een baby van 7 weken oud. Ik zit nu geduldig te wachten tot ze wakker word en ik met haar kan knuffelen :smiling_face_with_three_hearts: .

20 likes

Als je er zo mee zit zou ik er echt wat van zeggen. Ookal vinden ze je dan een aansteller o.i.d.
Dit is hoe het op jou overkomt en daar heb je alle recht toe. Je gevoel is niet fout of overdreven.
Ik heb ooit eens een cursus integriteit gevolgd via het werk en daarin zeggen ze: het slachtoffer bepaalt. Dus als het op jou zo overkomt dan heeft iedereen dat maar te accepteren.

De ‘grappen’ met deze tekst en die black friday kunnen toch ook Ă©cht niet. Wie bedenkt zoiets joh!

Afbeeldingsresultaat voor T

Ik moest vroeger op de basisschool de T ook met een bochtje maken, zodat je daarna vloeiend verder kon met het woord. Vond het super lelijk, maar misschien dat het daarom is?

Of het is wel gewoon een J. @Jauregui heb je een verlossend antwoord? ;p

3 likes

Ik denk dat jij gelijk hebt, dat de quote vanuit Loesje zelf iig zo bedoeld is. Maar als ik lees wat ze eerder ophingen denk ik dat de mensen op de school van @RupiKaur de quote níét op die manier interpreteren. Dus als je er iets van durft te zeggen zou ik dat zeker doen Rupi.

1 like

Jaa maar Loesje is over het algemeen wel heel maatschappelijk betrokken en op de hoogte van gevoeligheden heb ik het idee. Denk idd niet dat de school van @RupiKaur dat is.

1 like

@crazyplantlady dat zal de insteek van de tekst waarschijnlijk wel zijn, maar zeker in combinatie met die andere berichten komt het op mij niet meer zo over. Ik vatte het meer op als: iedereen is ‘gekleurd’ dus wat zeiken sommige mensen?

Bovendien vind ik het kwalijk dat dit soort teksten gewoon ‘gedropt’ worden aangezien er bijna geen gesprekken over ontstaan in de lessen, dus leerlingen lezen het en nemen het mee naar huis maar er wordt niet over gesproken verder.

@DahliaDavin Daar heb je inderdaad een goed punt. Ik neem dat even mee als ik zo naar degene toe ga die dit heeft neergezet.

@ladygodiva met de Roetveeg Friday tekst heb ik er ook wat van gezegd en toen waren gelukkig veel mensen het wel met mij eens, maar toch denk ik niet dat ze helemaal snappen waarom ik er nou zo’n probleem mee heb eigenlijk want niemand kan zich hierin echt herkennen verder aangezien iedereen hier een naam zoals Piet de Jong heeft. Er waren toen ook mensen die letterlijk zeiden joh het is toch gewoon een grapje, neem het niet zo heftig op. En met die zwarte Piet tekst heb ik mezelf in een hele discussie over waarom ik het niet vond kunnen verwikkeld want een aantal collega’s vonden dat het een traditie is die gewoon moet blijven (!1!!!11!).

Ben gewoon geneigd om te zeggen dat als ik nog een keer op m’n werk kom en er zoiets boven de ingang hangt ik me omdraai en weer naar huis ga, maarja niet zo professioneel