Wat je even kwijt wil #20

Als ik het zo lees, uiterlijk een maand voordat je contract afloopt.

‘werkgever heeft een aanzegplicht als u een tijdelijk contract heeft van minimaal 6 maanden en met een afgesproken einddatum. Dit betekent dat uw werkgever uiterlijk een maand voordat uw contract eindigt, schriftelijk aan u moet laten weten of hij het contract verlengt of niet. Als uw werkgever het contract verlengt, moet hij ook aangeven onder welke voorwaarden. Laat uw werkgever u niet of niet op tijd weten of hij het contract wil verlengen, dan is hij u een vergoeding schuldig van maximaal een maandsalaris’

Bron: https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/solliciteren/contract-en-loon/tijdelijk-en-vast-contract

1 like

Voelde me vandaag echt een baas in m’n werkcollege met m’n lunch: gerecyclede glazen pot met poffertjes + poedersuiker.

20 likes

Ik had blokjes kipfilet voor het avondeten maar het is al bedorven dus dit is een heel goed excuus om weer eens een kapsalon te eten. :see_no_evil: (Iets met te lui om naar de winkel te gaan voor een 3de keer)

3 likes

Wat ik me dus afvraag… als ik een spoeling in mijn haar doe. Gaat dat er dan in zijn geheel weer uit?

Fietsenmaker, want bij een goede winkel krijg je er dan ook service bij.

5 likes

Volgens mij scheelt dat per bedrijf, maar dat weet ik niet zeker. Bij ons bijvoorbeeld wordt het al een half jaar van te voren kenbaar gemaakt. Misschien staat het in je CAO?

Zulke situaties zijn zo heftig om mee te maken, waar je vooral over moet kunnen praten. Was je zelf degene die reed?

1 like

Nee mijn haar is van zichzelf bruin. Vind het zo stom. Ik weet dat een kleur altijd donkerder uit pakt en daar ga ik ook altijd van uit, maar zoveel donkerder is niet echt zoals het normaal is. Verf al jaren mijn haar en heb al heel veel kleuren gehad, maar dit is me nog nooit gebeurd. Begin haast te denken dat ze de verkeerde kleur in de tubes hebben gedaan hoewel de kleurnummers wel gewoon overeenkwamen. Het is ook een rare kleur. Beetje bruin met een pisgele gloed terwijl het blond helemaal niet geel was en de verf ook koele ondertonen zou moeten hebben. Heb het net met antiroos shampoo gewassen en het is wel ietsje lichter geworden maar blond zal het op deze manier, zonder blonderen waarschijnlijk nooit worden.

@kali oh echt? Dat klinkt ideaal, alleen heb ik geen tijd om naar de kapperszaak te gaan binnen 24 uur. Morgen ben ik de hele dag weg en de dichtsbijzijnde is te ver om nu nog naar toe te gaan. Zal vanavond nog een keertje antiroos shampoo gebruiken denk ik en anders maar een bleachbath doen van het weekend.

Zoooo klaar met deze dag, alleen maar gezeik op werk

Gelukkig komt er zo een vriendin eten
Maar eerst nog m’n stoel in elkaar zetten… Voor de 3e keer :roll_eyes: beter is 't echt 3 maal scheepsrecht want als ie nou weer niet goed is word ik gek
@Evi-lena haha ik moest nog aan jou denken hierbij. Heb 'm dus zelfs 2 keer moeten terugsturen…

1 like

Nooo, ik hoop inderdaad dat ie nu goed is

Weten jullie nog dat ik zo anti Arnhem was. Zit er nu aan te denken om daar te wonen ipv in Nimma…

6 likes

Fietsenmaker, zet hem ook in elkaar op
De goede hoogte ed

1 like

Kom naar brabant

2 likes

Nou… nee

3 likes

Echt balen voor je zeg. Vooral als je verwachting anders is en het een kleur is die je niet wil. Heb je de verpakking en de tube nog? Je zou is bij het bedrijf van de haarverf navraag kunnen doen of een klacht indienen. Zoals jij het beschrijft kan het een fabrieksfout ofzo zijn?

Jammer van de ontkleurder, als je dat doet is je haar dus ook weer bruin. Misschien helpt zilvershampoo ook nog? Hoop voor je dat het met wassen wat lichter wordt…

Ik ga koken. Wordt weer een fantastisch recept denk ik. Vis met nasi en ei en kroepoek. Tja :sweat_smile::woman_shrugging:

:sob::sob:

1 like

Ik heb 4 jaar lang tegenover een supermarkt gewoond en nu ik verhuisd ben, moet ik een paar minuten fietsen. Ik mis de supermarkt tegenover mn huis nu al. En ik ben net dus ook een zak met groente vergeten :sweat_smile:

3 likes

Ga je mond spoelen

8 likes

Dat is misschien wel een goed idee. Ik heb de verpakking nog dus ga zo even kijken waar ik contact op kan nemen. Ik heb ook nog brass off shampoo. Misschien dat die ook nog wel wat wil doen. Kan hier echt niet tegen haha. De perfectionist in me huilt echt haha. Zeker aangezien ik morgen er wel een beeeeetje fatsoenlijk uit wilde zien.

1 like