Wat je even kwijt wil #20

Jeetje wat heftig! Goed dat je even naar de dokter gaat <3

Wat is going on. De accu van m’n laptop is ineens leeg. Het koffiezetapparaat doet ineens veel minder koffie bij mijn latte :face_with_monocle:

En ik wacht al 1,5 dag tot mijn loser huisgenoot eens naar buiten gaat zodat ik kan wassen. Was het net zat dus ben gewoon zijn kamer ingelopen en heb m’n spul in de machine gedaan. Hij zei dat ik moest kloppen (heeft ie gelijk in maar ik was even rĂŒcksichtslos), ik zei dat als hij de hele dag op z’n kamer bleef rotten, ik daar geen rekening mee kon houden. Nu twijfel ik of ik de wasmachine ook daadwerkelijk aangezet heb.

Hoi ik kom ongevraagd advies geven zodat je koffie probleem misschien snel oplost.

Als het goed is heb je hem een tijdje geleden al ontkalkt he. Ik weet niet precies welke machine je hebt maar het kan zijn dat je hem perongeluk een x verkeerd hebt ingesteld waardoor je nu eem ristretto zet ipv een espresso. Als het goed is moet je hem dan even terug in de fabrieks instelling zetten. En het espresso knopje dan net zo lang inhouden tot je de (volgens jou) juiste hoeveelheid hebt.

Op de site staan een aantal videos als je er niet uitkomt.

2 likes

Ik hoopte al dat je ongevraagd advies zou geven. Maar de hoeveelheid melk en koffie loopt geleidelijk terug, melk werd eerst minder en nu koffie maar heel weinig. Dus heb niks met de instellingen gedaan. Ontkalken heb ik inderdaad redelijk recent nog gedaan. Ga m inderdaad terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken of dat helpt.

1 like

Ik hoop dat hij snel weer doet wat tie moet doen. En anders kan je altijd langs een boutique komen of hem op laten halen voor onderhoud/reparatie of wat dan ook.

Ik heb vanmiddag lensinstructie en ik ben zo allejezus nerveus
 ben die bril zo zat

Komt goed! De eerste keer lenzen is raar en duurt lang (geen pijn!), maar volgende week ben je gewend en dan is het fantastisch :+1:

1 like

hahaha het komt ook puur at ze gisteren met die vrouw hebben gesproken vanuit de Coen en Sander show :’). Maar ze wilt 12 kinderen. Dus hopelijk kunnen ze nog goede namen verzinnen.

Ik heb dus al jaren iPhones en nooit gedoe gehad. Ja, soms een vastloper, maar dat is sinds mijn 3 ook niet meer voorgekomen. Maar mijn iPhone 8 is echt verschrikkelijk. :expressionless: Ding is in een halfjaar 2 keer gewoon spontaan uitgevallen en 1 keer gecrashed na een update. Apps als Storytel flippen de laatste tijd steeds. :expressionless:

Jaaa? Doet ‘t niet zeer! Ik heb wel eens een wimper in m’n oog en dat vet zeer, haha! Ik zie dan voor me hoe dat hetzelfde voelt

Ahh nu mis ik het fietsen weer heel erg! Ik fietste eerst 5 dagen per week naar het werk en terug. Behalve als het vies weer was nam ik de bus want kan idd ook niet verzopen op t werk aan komen. Fiets nu nooit meer en mis het vooral met lekker weer! Hopelijk over een jaar of twee weer lekker met de fiets!

1 like

Ik heb mijn haar net van lichtblond naar fucking bruin geverfd :cry: ik had research gedaan en alles. Kleur die ik heb gekozen was gewoon beigeblond. Maar het is gewoon bruin? Noooo

Wordt het niet lichter als je misschien wat vaker wast?

1 like

Volgens mij valt het idd altijd wat donkerder uit

Ik zou wel wat advies over geldzaken met een vriendin kunnen gebruiken

Samenvatting

Ik neem een woning van een vriendin over. Ik betaal haar geld voor spullen die ze achterlaat, maar zij blijft ongeveer 1/3e van de maand in de woning waar ik die maand al voor betaal. Ze wil mij nu 100 euro korting geven op die spullen ter compensatie, maar als ik heel strikt zou zijn zou de huur voor die 10 dagen ongeveer 200 euro zijn. Ik twijfel nu of ik hier een punt van ga maken, of de goede lieve vrede behoud voor die 100 euro verschil? Ik weet persoonlijk niet of die 100 euro het me waard is om hier een discussie over te hebben, ik wil niet de gierige vriendin zijn

Alleen als die wimper onder je lens zit :sweat_smile:
Maar nee als er geen vuiltje in zit van stof ofzo, doet het geen pijn. Het voelt wel wat gek en raar in het begin, maar dat went na een paar dagen.

1 like

Ik snap je als je niet de gierige vriendin wil zijn maar 100 euro is echt veel. Ik vind ook eigenlijk dat ze dat zelf aan moet bieden, die korting op de huur en juist omdat ze het niet doet zou ik er een punt van maken. Gewoon een berekening sturen van de spullen plus de huur gedeeld door het aantal dagen. Spullen en huur staan los van elkaar. Het is voor haar toch ook chill dat al die shit niet verhuisd hoeft te worden.

6 likes

Oh jeetje wat heftig! Ik heb niet zo heel lang geleden ook een ernstig ongeluk gehad. Je mag me altijd PMen!

1 like

Okee okee thanks! Denk dat ik wel even thuis m’n make-up eraf moet halen voor ik erheen ga toch?

Ja weet ik maar het verschil tussen blond en bruin is wel heel groot. Dit is echt gewoon een totaal andere kleur ook.

@GroenTakje hoop het. Ga het nu maar steeds wassen met wat antiroosshampoo ofzo in de hoop dat het de kleur er wat sneller uittrekt