Wat je even kwijt wil #20

Als je minstens enkele dagen er over hebt gedaan om de knoop door te hakken en/of al langer serieus overwoog om te stoppen met een studie, dan heb je achteraf meestal toch echt wel de juiste keuze gemaakt. Ik zat enkele jaren geleden in hetzelfde schuitje toen ik een soortgelijk mailtje ontving. Waardoor ik ook heel even ging twijfelen aan mijn keuze. Dit terwijl het absoluut geen overhaaste beslissing was om te stoppen.

Na het doorhakken van die knoop zat ik gewoon 2 weken in een soort ‘rouwproces’ waarin ik soms twijfelde aan mijn keuze, huilbuien had en mij soms leeg en onzeker over de toekomst voelde. Gewoon omdat ik ‘opeens’ niet meer verbonden was met een bepaalde groep mensen en je toekomst weer open ligt. En als iets je iets goed kan is het gewoon nog wat moeilijker om ermee te dealen dan wanneer je cijfers slecht waren. Maar ik weet zeker dat het bij jou ook goed komt. Ik heb uiteindelijk nog een andere master gedaan en kijk nu positief terug op mijn beslissing. :kissing_heart:

3 likes

Haha weet waar je aan begint door dit te vragen, voor je het weet is er weer een hele fooidiscussie. Maar om je vraag te beantwoorden: nee ik doe dat niet want dat vind ik onzin.

2 likes

Nooo, wat erg! En nu?

Ik zou alleen fooi geven als ik ontzettend verrast ben door de goede service of wanneer ik echt medelijden heb met de bezorger als het echt extreem tyfusweer is wanneer ik zelf never nooit meer naar buiten zou gaan. Maar dit is nog nooit voorgekomen.

3 likes

Ooh nee ik wil geen discussie haha! Ik bestel echt nooit eten en vanavond dus wel. Dus was benieuwd wat tegenwoordig ‘normaal’ is, voordat ik straks bekend sta als die gierige klant. Maar blijkbaar verschillen de meningen dus :wink: Ik weet genoeg!

En thanks @Jauregui!

Heb hem zo goed mogelijk gedroogd en hij doet het nog, maar ik ben meer bang voor schade achteraf door corrosie enzo :frowning: Afwachten maar. Hoe is het met je schoenen?

Fijn @DikkeKip :heart:

1 like

Mijn vriend komt zo waarschijnlijk thuis met vet veel zin in avondeten. Ik heb mezelf volgepropt met snoep 10 minuten voor hij thuiskomt en nu ben ik misselijk. Even een excuus bedenken waarom ik nog niet wil avondeten.

2 likes

Die ga ik onthouden. Thanks :+1:t2:

Dat is positief! Hopelijk blijft ie ok! Er zit nog een oranje gloed overheen maaaar er zit een printje op dus als ze opgedroogd zijn valt het hopelijk niet meer zo op.
Maar heb nu ook op mijn lichte spijkerbroek die ik net gisteren verdorie heb laten inkorten zodat ik hem eindelijk aan kan spetters gevonden :roll_eyes: zin in.

Haha wow ik heb echt een goede minuut naar je foto gestaard, maar kon de spin niet vinden. Maar ik ben dan ook niet bang voor spinnen. Wel voor muizen :tired_face:. Heb je de spin inmiddels weggekregen?

@Bree ik doe altijd fooi bij het eindbedrag op deliveroo omdat ik weet dat ze zo ramweinig verdienen. Maar bij thuisbezorgd kan dat niet helaas. En dan heb ik nooit kleingeld bij me dus die krijgen dan niet. Flauw eigenlijk van mij.

1 like

Man man man ik weet niet waarom maar het is echt van goede dag naar droeftoeterdag gegaan. Met als hoogtepunt gedoe over koningsdag terwijl ik me expliciet heb afgesloten van deze bullshit. Ik wil gewoon thuis bier drinken en tompoezen eten in m’n eentje nu.

1 like

haha ja kreeg hem niet heel goed scherp in beeld zonder met m’n camera nog dichterbij te komen! Heb hem gevangen in een bakje en buiten gezet.

1 like

Fijn! Mag ik vragen wat een loopbaancoach nou ongeveer doet? Moet je alleen maar vragenlijsten invullen? Want ik weet zelf niet zo goed wat ik met mijn leven wil en zo’n vragenlijst helpt mij eigenlijk nooit. En ik denk ook altijd, als ik het niet weet, hoe moet iemand anders me dan helpen?
Uit studiekeuzetesten kwamen bij mij ook altijd de raarste studies die me helemaal niet leuk leken, of ik vond alles ‘wel leuk’ en weinig heel stom of heel leuk. Doe nu wel een studie die ik leuk vind maar weet nog niet wat ik ermee wil gaan doen.

:sob: zo hatelijk als je dan nog meer dingen vindt die “schade” hebben dan je dacht

Er is al nu al drie keer aangebeld maar de deurtelefoon is kapot. Ik kan niet horen wie er voor de deur staat en ik kan de deur niet opendoen. Dus beter stop je met aanbellen want ik ga echt niet vier trappen naar beneden lopen als ik niet weet wie er voor de deur staat bye

Tuurlijk! Ik denk dat het verschilt per loopbaancoach, maar ik had (heb) een traject van 8 gesprekken waarbij ik steeds huiswerk moet maken. Eerst ging het vooral over mezelf, wat je leuk vindt, wat je hobby’s zijn, wat je voor stages/baantjes hebt gehad en daarna ga je steeds meer de diepte in over hoe je bent, wat je leuk vindt, wat je nodig hebt om leuk werk te hebben, wat je talenten zijn, etc etc. Bij mij ging ze er elke x heel diep op in en stelde ze me allerlei vragen waar je echt wel goed over na moet denken. Best confronterend maar het heeft mij persoonlijk heel erg geholpen. Ik dacht namelijk van tevoren: ik weet heus wel wat ik wel en niet leuk vind, maar door meer in te gaan op het “waarom” weet ik nu veel beter hoe ik ben en wat ik nodig heb.

Het klinkt misschien een beetje zweverig zo, maar zo heb ik het totaal niet ervaren. Ik ben van mezelf heel nuchter en normaal helemaal niet van dit soort dingen. Deze loopbaancoach zit in de achterhoek, maar ze doet het ook via Skype. Als je interesse hebt wil ik haar site anders wel doorsturen via pb! Ze heeft verschillende soorten begeleidingsmethodes.

3 likes

Normaal ben ik nu al thuis en nu duurt het nog veertig minuten. Ik ben zo zo zo klaar met deze dag.

Ik word helemaal gek van mn familie .
Iedere keer als ik er kom is er gezeik .
Ik weet niet of ik nog wel behoefte heb om ze te zien of te spreken .

2 likes