Wat je even kwijt wil #20

Een konijn hoeft niet perse bodembedekking in het hok te hebben, dat scheelt al zóveel rommel. Die van mij zijn ook nog eens zindelijk dus stofzuig het hok kort iedere dag en verschoon het toiletje. Kabels zijn vrij makkelijk weg te werken in kabelgootjes, en als ze iets doen wat niet mag is er altijd nog de plantenspuit. Het valt echt mee!

1 like

Hoe eet die dan? :astonished:

Ja ben echt aan het twijfelen als we iets doen. Een kat is ‘makkelijker’ denk ik. Het konijn moet ik zindelijk maken en afleren om aan de kabels, planten en meubels te komen… misschien zit er ook wel een binnen konijnen in het asiel die al perfect is opgevoed Haha.

Als we iets doen is het sowieso pas na de zomervakantie.

Heel eerlijk gezegd lijkt een kat me voor jou (op basis van je berichten vandaag) niet 'makkelijker '. Na wat je zegt over vacht en huidschilfers. En een kat scherpt ook niet altijd zijn nagels netjes aan de krabpaal. Denk dat je voor jezelf moet kunnen inschatten hoeveel het je waard is om alles netjes te hebben en of een dier daar überhaupt in past. Anders wordt niemand gelukkig, jij zelf voorop.

1 like

@PizzaFunghi niet lullig bedoeld maar ik hoop dat je echt echt echt goed nadenkr voordat je een dier in huis gaat nemen terwijl je eigenlijk weet dat je bepaalde aspecten van huisdieren niet goed kan hebben. Het zou echt heel zielig zijn als het uiteindelijk toch niet bevalt en het diertje in het asiel eindigt. Maar gelukkig krijg je hier ook goede tips.

17 likes

Als je een huisdier teveel werk vind is het misschien niet zo heel verstandig om een huisdier te nemen.

17 likes

We hebben tijdelijk een oppas kat gehad en die was zo lief en makkelijk (wel heel harig) dus misschien dat ik er daarom zo makkelijk over denk. Die was echt perfect. Maar niet van ons helaas.

Maar moet inderdaad bedenken of het een slimme keus is om een huisdier te nemen. Wil het al een hele tijd maar om onder andere de reden van weinig tijd en rommel niet gedaan, maar de laatste tijd denk ik er weer aan.

@inezweski zo zielig. Ja heeft ook mijn voorkeur dat als we iets doen, deze uit uit het asiel moet komen.

@anon42289517 @anon39978576 klopt helemaal wat jullie zeggen.

5 likes

Ik heb steeds zo’n honger vandaag! Niet eens trek, maar echt zo’n leeg, haast misselijkmakend, hongergevoel. Blijf maar vreten, terwijl m’n hoofdmaaltijden gewoon voldoende en gezond waren. Echt niet normaal wat ik allemaal al naar binnen heb gewerkt vandaag :-1:

1 like

Ik wil echt heel graag in bad, maar ik lig zo lekker op de bank. Lastig lastig

1 like

Haha is niet te hopen. Maar heel irritant ja, vooral omdat ik juist weer even wat minder wilde snacken en ik nu maar niet kan ophouden. Het helpt even wat eten, maar dan hooguit een half uur later krijg ik dat hongergevoel weer en negeren lukt maar niet omdat het dus wel voelt alsof ik vanochtend m’n laatste maaltijd gehad heb :stuck_out_tongue: Nu ipv chips/ijs/tompoucen/snoep/koek (makkelijk voor het grijpen) maar braaf even boterhammen smeren :wink:

1 like

@Madrid ik vind het echt knap hoe je het allemaal doet. Ik ken je verder niet maar ik krijg het idee van wat ik hier van je lees dat je leven in korte tijd heel erg veranderd is. En volgens mij houd je gewoon alle ballen hoog.

Bij mij staan er ook wat veranderingen op stapel en ik flip minstens 1x per dag.

2 likes

Mijn vriend en ik zitten gezellig stilzwijgend op de bank omdat hij me super vaak tweederangs zet en dat niet wil inzien laat staan dat ie een keer sorry zegt.

2 likes

Mijn kat zit hier ook aan :wink: Hij valt redelijk te sturen, maar als hij er gewoon zin in heeft dan heeft hij maling aan wat wij ervan vinden.

1 like

Niks ergs gebeurde? Die gast had met zn poten van je af moeten blijven. Wij vrouwen moeten al op onze hoede zijn en dan gaan mannen ook nog eens dit soort domme grapjes maken.

70 likes

Nee. Iemand heeft ongewenst aan je gezeten, dat is wel erg. We zijn dit alleen zo gewend dat we denken dat het normaal is, maar dat is het absoluut niet. Het is terecht dat je hier van slag van bent en wees daar vooral niet te streng in voor jezelf.

29 likes

Gadverdamme ik ben zo toe aan vakantie. Moet echt opladen. Ik ben echt bang dat al er morgen iets fout gaat op werk dat ik echt ga schreeuwen.

Moet nog 6 weken volhouden

1 like

Ik zou ook super cringen van mezelf, neemt niet weg dat het wel heel naar is wat je is overkomen!

3 likes

Soms zie ik dat op mijn laptop het actieve scherm even inactief wordt (zonder dat ik een ander scherm zie op poppen), echt een split seconde, en dan wordt ie gewoon weer actief. Is er iemand die hier verstand van heeft en even wil meedenken over wat dit kan zijn? Ik heb de system logs en de berichten van m’n laptop opgeslagen van twee momenten waarop dit gebeurde mocht dat helpen. Ik ben een beetje paranoïde dat het spyware is of zo :frowning_face:

Oke, nu word ik een beetje paranoide want dit heb ik ook weleens op mijn werk.

Heb laatst al gepost dat ik erg veel last heb van vermoeidheid en dat het me ook een beetje parten begint te spelen tijdens het schrijven van mijn scriptie. Vind het lastig om over zoiets te ‘zeuren’ en over te beginnen tegen iemand want heb al snel het idee dat mensen vinden dat ik me aanstel. Nu zag ik dat ik met dit soort ‘problematiek’ terecht kan bij mijn studentendecaan, die hebben dagelijks een inloopspreekuur. Is het handig om dit te doen of dit eerst te bespreken met mijn afstudeerdocent? Daarnaast wil ik ook bloed laten prikken om er achter te komen of het misschien iets medisch is, maar maak me als student op een beperkt budget een beetje zorgen over de kosten hiervan. Al is dat misschien ook weer stom omdat het wel om mijn gezondheid gaat. Zit een beetje met deze dilemma’s in m’n hoofd en weet gewoon even niet zo goed wat nu het beste is.
Misschien haal ik dit later weer weg.

Nee joh je bent absuluut geen aansteller. Shock doet gekke dingen met een mens. Helemaal niet gek dat je niet reageerde zoals je had gewilt. Mannen zijn gewoon sukkels!

3 likes