Ah wat balen… echt rot om te horen te krijgen, vooral als je er al één hebt. Heb je ze al snel? En heb je misschien studiegenoten die je erbij kunnen helpen?
Ik moet zondagavond m’n scriptie inleveren en moet nog behoorlijk wat doen. Heb zoveel last van uitstelgedrag, ben er (helaas figuurlijk gezien) echt klaar mee. Helpt ook niet echt dat bijna al m’n vrienden al vakantie aan het vieren zijn en op het strand liggen en zo
Volgens mij werkt het helemaal niet zo als jouw baas dat graag wil. Rot voor hem dat er iemand ziek is en er een gat in zijn planning valt maar dat is niet jouw probleem. Hij mag zeker vragen of jij eventueel langer kunt blijven maar hij mag je dat niet gebieden.
Is het al 5 uur??? Normaal is vrijdag een gezellige dag hier op werk omdat het rustig en ik dan met een paar mensen van andere teams ga zitten, en ik had wel een beetje gezelligheid nodig want geen motivatie. Maar nu is er echt bijna niemand
Maandag ziek melden omdat je overwerkt bent en het niet meer trekt.
Nee, volgensmij mag hij je wel een half uur langer laten werken zonder echt overleg. Maar daarna wel met overleg.
Hij gebruikt nu zijn macht/positie die hij niet mag gebruiken. Had hij het rooster maar beter moeten maken.
Zometeen studiekeuzecheck… geen zin in. Heb echt een hekel aan in zo’n kringetje zitten en over jezelf te moeten vertellen en de eeuwige vraag ‘waarom heb jij voor deze studie gekoooozeeeeen?!’ En dan sowieso zo’n gare groepsopdracht. Vind het nutteloos, deze mensen zie ik toch maar 1 keer, de kans dat je precies met iemand van deze groep echt in de klas komt is heel klein. Maargoed, het is verplicht.
Ik kan echt heeeel slecht tegen adem/mond geluiden. Altijd al gehad, geen idee waar het vandaan komt. Maar ik zit nu in de wachtkamer bij de huisarts tussen de bejaarden en ik moet echt veel moeite doen om niet weg te lopen. Dat gepuf en gesmak en geklapper met kunstgebitten aaaarrgghhh.
Is een vorm van misofonie, ken ook iemand die dat heeft maar dan heel erg op eetgeluiden gericht
Dankje we gaan overal en nergens heen. Vanaf Bangkok na twee of drie dagen naar Chang Mai en vanaf daar pakken we het vliegtuig naar een van de eilandjes.
1 kg vet is ongeveer 8000 kcal. Knap als je dat in een week al als tekort hebt gegeten Is denk ik vocht en minder eten in je verteringsstelsel.
Even een vraag hierop. Ik heb een contract van 8u per week, 32u per maand dus. Nu werk ik er komende maand al 40. Mag ik dan gewoon weigeren als ze me nog een extra dag vragen?
Dit mag je volgens mij 1x weigeren, de volgende keer moet je dan wel
huh maar wat als @Karl_Lagerfeld nu gewoon iets anders gepland had in de middag? moet je dat dan afzeggen omdat je baas in de ochtend vraagt aka zegt dat je moet werken :’)
Dat lijkt mij wel. Ik zou het even in je contract nakijken, maar in principe ben je niet verplicht uren buiten je contract te werken. Ik ben verder geen expert, hoor! Maar ik heb deze situatie ook eens gehad, dus ik had er wat meer over gelezen. Ik zou sowieso even je contract nalopen.
Volgens mij kan het wel werkweigering zijn @Karl_Lagerfeld https://werkwacht.nl/artikel/overwerk-weigeren/
https://www.lindasresources.nl/hrblog/contracten/verplichten-overwerk/
Het gaat om afweging van belangen, en het lijkt erop dat die van je baas zwaarder wegen als het druk is en jij hebt geen belangrijke afspraken.
Wist niet dat het een naam heeft! Ik heb het gelukkig gered tot aan mn afspraak haha!
Zo ik ben ZO moe de hele week. Sleep me echt door de dagen heen, meh. 's Avonds valt het dan wel weer mee natuurlijk.
Ik ga vanavond naar de Griek om de verjaardag van mijn vriend te vieren. Nu al zin innn!
In de zorg is een dienstopdracht vrijwel niet te geven aan een werknemer. Hij zet je in een positie die hij niet mag inzetten, maar weigeren is heel lastig, dat begrijp ik ook.
Misschien even googlen op dienstopdracht?
Ik heb mijn laatste verslag voor mijn P en dit jaar ingeleverd ( hopelijk ook mn laatste verslag aan deze kutschool). Maar ik weet gewoon echt niet of het goed genoeg is. Hoe ga ik dit van me af zetten, kan er nu toch niks meer aan veranderen…