Wat je even kwijt wil #23

Ja ik had die filmpjes ook bekeken! En ook tegen hem gezegd dat ik vond dat hij zijn macht misbruikte en het geen gegronde reden is om een werkopdracht te geven maar dat ik morgen langer zal blijven…

Kan wel op mn strepen gaan staan maar heb daar alleen mezelf mee uiteindelijk. Ben wel echt mega boos. Wil eigenlijk personeelszaken mailen over deze situatie.

3 likes

Ik moest in 5 minuten echt een behoorlijk groot Mexicaans kip broodje opeten. Ik dacht ja hallo, geen tijd te verliezen. Heb als een idioot kopen stauwen, drukte nog net niet met m’n handen m’n kaken op elkaar om te kauwen. Nu zit ik heeeeel vol haha

7 likes

Lief! Ik kan jou geen pm sturen, jij mij wel?

Ik krijg net twee paar Dr Martens binnen van About You en de schoenen zitten elk in een super slappe doos, niet in zo’n Dr Martens schoenendoos. Kan ik er wel vanuit gaan dat ze echt zijn daar? Lijkt mij wel bij zo’n grote webshop maar zoiets als dit vind ik dan wel twijfelachtig haha.

Hm dat is raar maar misschien zijn de schoenen eerder retour gestuurd en was de doos half kapot ofzo dat ze de schoenen in een andere doos hebben gedaan?

Goed zo, oenoloog!

5 likes

Maar wanneer weegt het belang van je baas zwaarder dan je eigen belang? Want je baas kan altijd wel zeggen: mijn belang weegt zwaarder, want zonder personeel ben ik nergens.

3 likes

Nu het toch zo over werkafspraken gaat. Weet iemand hoe het zit bij de volgende situatie: ik word net gebeld dat ipv om 19u om 23:15 pas moet werken. Ik dacht altijd dat bij minder dan 24uur van te voren, ik die uren wel gewoon betaald moet krijgen. Weet iemand dit? Ik heb een nul-urencontract

Ja zou kunnen… Heb alleen 2 maten besteld en vind het dan toevallig dat het bij allebei is haha. De schoenen lijken ook nooit gepast te zijn omdat het leer echt puntgaaf is en je niet van die markeringen ziet dat het gebogen is zegmaar.

Heb net nog een andere maat besteld, ben benieuwd of die dan ook in zo’n doos binnenkomen. De binnenzool is ook anders dan mijn normale Docs maar dit is weer een ander model dus misschien klopt dat wel gewoon.

Als dat gecommuniceerd is kun je het dacht ik soort van weigeren en gewoon om 1900 komen.

1 like

Balen, ik heb vochtplekken in mijn plafond. Ik dacht het al maar het is net ook gezegd door de woningbouw. Gelukkig gaan ze het wel oplossen enz maar toch wel balen. :frowning_face:

Nou wat ik ervan kan vinden is dat als de werkgever korter dan vier dagen van te voren afzegt, hij gewoon moet betalen. Dit wordt van kracht nadat je zes maanden in dienst ben en dan ben ik ruim.

Wat een fijne dag. Zou met twee klasgenoten gaan lunchen omdat school vakantie heeft. Zij hadden nog tot 12 uur examens op school. Dus ik was alvast naar de stad gegaan maar had wel geappt waar en hoelaat we zouden afspreken. En ik hoor maar niks. Zijn ze allebei gewoon thuis?? Kutwijven

Wat is dat toch met opscheppen over je lange werktijden? Misschien dat voor jou collega’s vandaag gewoon een uitzondering is hoor, maar misschien dus dat jou collega’s er gewoon nooit zo vroeg zijn.

Laatst waren we op een zakelijk event in het buitenland en mijn collega zei toen ook tegen een vrouw dat hij altijd tot 6 uur/ half 7 blijft. Nou ik ga vaak 5 uur weg, maar soms blijf ik tot half 6 en het komt regelmatig voor dat hij dan ook weg gaat . Geloof er niks van en ik vind het ook zo stom om daar over te gaan opscheppen.

Er komt vandaag, tussen 12.30 en 17, iemand om naar de verwarmingsketel te kijken. Ik haat het zo erg om dan verplicht thuis te moeten blijven, mannetje schiet oppppp!

1 like

Ik wil ook even mijn leed kwijt. Ik heb er gisteren ongeveer 3,5 uur over gedaan om van Nijmegen naar huis te komen. Normaliter is dit ongeveer een uur en 25 minuten. We gingen van Nijmegen naar Arnhem, terug naar Nijmegen om via Den Bosch naar Utrecht te gaan. Ik was pas om 03.15 thuis :sob:.

Gelukkig was het concert waar ik naar toe was (Muse) wel super vet.

5 likes

Ik snap dat ook nooit. Dat betekent dan namelijk dat je of ontzettend inefficiënt bent, want je krijgt je werk blijkbaar niet af tijdens de uren die ervoor staan, of dat je voor een baas werkt die bewust te weinig mensen inhuurt zodat jij extra moet werken. Beide lijkt me nou niet echt iets om trots op te zijn.

6 likes

Is het Sinterklaas?!

Aldus het kind in mij die deze eerste gedachte had na het lezen van je bericht.

2 likes

Het is 26 graden buiten maar ik zit hier binnen met kippenvel.
En ik ben een beetje klaar met die warme dagen, mijn zomerkleding is alleen bedoeld voor vrije tijd en op het strand liggen. Zo meteen maar even de stad in, kijken of ik jurkjes of rokken vind die ok zijn om op afspraken te verschijnen. Geen zin in.

Ja volgens mij is het een soort status van “kijk eens hoe hard ik werk” terwijl je werktijden niks zeggen over het werk dat je aflevert (en mijn collega werkt helemaal niet hard want hij draait geregeld rondje op zijn stoel of staart een poosje naar buiten)

1 like