Wat je even kwijt wil #23

Het is te warm om in m’n bed te liggen :triumph:

Ik wil ook naar het zwembad vandaag maar vind het stiekem te koud :nerd_face:

Ik heb gewoon net voor het eerst 3 km hard gelopen. Wel nog met 2 pauzes ertussen. Maar toch.

11 likes

Voel me opzich wel goed, lief dat je het vraagt! Gelukkig is mijn vriend ook boos op hem, dus hoop dat hij hem er eigenlijk nog even, als ie nuchter is, over aanspreekt. Waren ook nog meer dingen die niet chill waren gister, dus denk dat ze het er nog wel even over gaan hebben. Als ik hem in het echt zie ga ik hem er ook zeker even op aanspreken. Vind gewoon ook dat als je niet tegen drank kan, drink dan gewoon minder of niet… gelukkig sprak iedereen hem er al op aan en die waren ook boos. Hij wilde wel praten maar ik heb gezegd nee, niet in deze staat.

1 like

Ugh ik ging lekker fruit eten voor ontbijt. Mangp, nectarines, perzik en framboos. Super lekker maar even onderschat hoe zoet allemaal. Nu ben ik misselijk. En mn cold brew is mislukt.

Help. Is onderstaande zin taal technisch oke?

“Alleen een project managen of met een team, zorgen dat het beoogde eind resultaat op de juiste manier volbracht word.”

Ik twijfel over de vervoeging. Ja ben taal technisch net wat minder goed.

Een resultaat kun je niet volbrengen, want dat is al het eindpunt. Dus zou voor behaald gaan. :wink:

En eindresultaat is één woord.

1 like

Dankjewel! Maar word of niet met dt ofzo?

Wow ja dat ook inderdaad. Overheen gelezen. :joy:

1 like

Maar moet je het nou alleen managen of met een team om resultaat te behalen?

Is beide geweest, alsin project manager. Maar ik snap wel wat je bedoeld. Ik ga de zin nog even verbouwen.

Ik zou misschien zeggen “alleen of met een team een project managen”, leest iets duidelijker denk ik

1 like

Ik vind dit echt heel lief om te lezen

2 likes

Ik zag laatst weer een instagram post verschijnen van die oude universiteitsvriendin van mij, en ik weet niet maar ik werd er best wel kwaad over gewoon :sweat_smile: Er stond iets van:’ So many people settle with okay lives, okay jobs, okay friends, okay boyfriends.Because okay pays the bills, okay is okay. But okay isn’t thrilling, doesn’t make you feel alive’ . Blablablabla. Terwijl zij ergens in Taiwan noodles zat te eten op de foto. We get it!!! Je hebt het beste leven ever vol met reizen en geweldige shit! Cool dat jou dat gelukt is, maar voor sommige mensen GAAT DAT NIET, hoe graag ze het misschien ook zouden willen. En weet je, ik vind het zo kut dat die instagram mensen je daar dan zo kut over laten voelen. Ergens voelde ik me ook gewoon heel erg aangesproken omdat ik mijn dromen heb opgegeven voor mijn ouders omdat ze ziek werden etc. en ik gewoon niet zag hoe het anders moest. En ja daar voel ik me soms echt weleens kut over, maar heb voor mijn gevoel wel het juiste gedaan. Maar als ik dat dan lees, dan denk ik ook van fuck jou jij hebt nooit in zo’n positie gezeten niet iedereen kan nu eenmaal compleet zijn/haar dromen volgen soms moet je offers brengen, hoe kut het ook is. Sowieso vind ik de waarde die onze maatchappij hecht aan het volgen van je dromen zo kut. Je voelt je gewoon helemaal een faalhaas als dat je niet gelukt is, terwijl je misschien wel gewoon een baan hebt, een goede relatie, goede vrienden etc. Zo ok dat moest er echt even uit blijkbaar :joy:

75 likes

Lekker ook dat “okay friends” tegenover mensen met wie ze voor ~~DE REIS_~ mee omging.

Bovendien, wie zegt dat haar huidige droomleven meer dan een farce is? Of permanent? Op een geven moment kom je ook weer huis en eet je weer Unox instantnoodles in Waddinxveen hoor.

21 likes

Dank je :heart: Ja ik probeer op mijn eigen manier gewoon een leuk leven te leiden en toch een klein gedeelte van mijn dromen waar te maken :joy: Maar ik zou ook best graag maanden willen reizen in een jaar, maar ja met een eigen zaak gaat dat nou eenmaal niet. Ik heb geluk al ik eens een keer eerder weg mag, en dat we uberhaupt twee weken in het jaar gesloten zijn. Ik ga dit jaar waarschijnlijk nogeneens op vakantie vanwege al dat gedoe met mjn ouders, en het steekt dan wel dat iemand dan nog eens zo high and mighty zit te doen over dat je gesettled hebt of whatever :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Ik vind het sowieso een beetje een gekke gedachte dat je dus ‘kiest’ voor bepaald soort vrienden. Werkt dit echt zo? Want je komt je potentiele vrienden toch juist tegen of niet? Je kunt natuurlijk wel dingen ondernemen om mensen te ontmoeten maar hoe kies je verder voor ‘betere vrienden’?

Sowieso doet iedereen het op zijn eigen manier. Je wordt echt niet instant gelukkig van reizen naar Bali.

3 likes

Uhuh idd :joy: daar voelde ik me eigenlijk ook best wel door aangesproken maar goed. Ik geloof ook niet dat haar leven zo perfect is als ze het voordoet, want telkens als er problemen zijn weet ze me wel weer te berichten, maar dat zal je idd nooit op haar instagram zien. Ze vraagt nog wel vaak of ik haar wil opzoeken want ze woont in Mauritius, maar met hoe ze zich voordoet op instagram heb ik daar serieus geen behoefte meer aan eigenlijk. Ze is zoooo ontzettend veranderd sinds dat wij goede vriendinnen waren

2 likes

Als iemand zulke dingen post denk ik eigenlijk alleen maar dat het zo’n schreeuw is van: ‘KIJK IK HEB HET HIER ECHT HEEL LEUK HOOR, ECHT WAAR! IK MEEN HET! :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Als je echt gelukkig bent en daar anderen mee wil inspireren post je wel wat anders.

17 likes

Thanks! :blush: Ja ik doe het samen met mijn zus, we zijn het nu aan het overnemen van mijn ouders, mijn moeder doet nog best veel, maar ik wil haar ook gewoon graag ontlasten. Het is alleen ontzettend veel werk, en veel uren die je eraan kwijt bent idd. Dus ja de vakanties en de leuke dingen lijden er wel onder helaas, dus kan het idd niet echt waarderen als mensen je je daar helemaal kut over laten voelen, omdat zij wel een leven kunnen leiden waar ze daar volop tijd voor hebben haha. En het is niet dat ik mijn droom leef op dit moment, maar doe voor mijn gevoel wel wat juist is, en het meest verstandig, dus tja… ik voel me er ook gewoon heel erg door aangesproken denk ik :joy:

3 likes