En wat is er ook mis met het hebben van een okay leven? Waarom moet alles gelijk superdeduper geweldig en exciting zijn de hele tijd. Ik denk dat dat helemaal niet reëel is en dan veel mensen ongelukkig worden van die druk.
@Maestoso Dank je! Ja ik vind het gewoon stom als mensen een stabiel simpel leven afdoen als ‘settlen’ en ‘niet exciting’. Een dak boven je hoofd en kunnen eten vind ik belangrijker dan een reis kunnen maken idd, en ja misschien is dat een ‘settle’ gedachte maar ja. Is het dan zoveel beter om continu rond te reizen zonder enige stabiliteit? Ik vind dat niemand zich kut zou moeten voelen over het leven dat ze leiden/ gekozen hebben om te leiden. Tuurlijk heeft zij waarschijnlijk een leuker leven dan ik, prima daar heeft zij dan ook voor gekozen en daar is niks mis mee, maar ga dan niet hooghartig zitten doen tegen mensen die niet zo’n leven leiden. Vind het gewoon echt niet sjiek eigenlijk dat dit blijkbaar zo’n trend is
Het schiet mij ook gewoon in het verkeerde keelgat.
@Planeet Wat rot om te horen over je ouders Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit vraag, maar is je moeder heel ziek of wordt ze nog wel weer beter? Ik vind het goed dat je insta en fb van je telefoon hebt gegooid als het je zo laat voelen. Sommige mensen beseffen zich idd niet hoeveel geluk je hebt met twee gezonde ouders. Ik moet zeggen dat ik dat ook vaak genoeg voor lief heb genomen tot nu toe, maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om super high and mighty te gaan doen over mijn fantastische leven, geld, of whatever op instagram, ik snap gewoon niet waarom sommige mensen zo erg die behoefte voelen om met alles te pronken en anderen een oog uit te steken bij wijze van spreken.
100% eens met je ergernis over dat kutwijf en hou vol Ook ik zou veel over hebben voor een okay leven met stabiliteit, en velen met mij. Ooit zal ze zich realiseren hoe ongevoelig en geprivilegeerd ze zich gedraagt.
Maar die mensen die dit posten die projecteren toch vooral hun eigen onzekerheid op jullie? Zij zijn zelf onzeker en bang dat mensen hun maar saai vinden als ze een doorsnee leven zouden leiden. Maar Instagram laat natuurlijk alleen zien wat zij willen dat je ziet.
Laatst had een meisje die ik volg een lange post gedaan met allemaal prachtige mooie sexy foto’s die ze ooit had gepost en dan met het echte verhaal erachter(“hier hadden we het plots uitgemaakt en tussen het huilen door heb ik deze sexy foto genomen als revanche”, “dit was de meest vreselijke vakantie ooit, want de hele dag door ruzie, vandaar maar een foto in bikini” en nog veel meer van zulke fotos)
En bedenk ook altijd dat er ook mensen zijn die naar jou opkijken he!
Probeer je er alsjeblieft niks van aan te trekken. Dit is echt typisch leeg influencer gelul. Vroeger was het juist super als je een ‘okay leven’ had. Dat betekend dat je genoeg geld had om een stabiel leven te leiden. Tegenwoordig moet alles maar beter en mooier en grootser en moet je de kracht in jezelf vinden voor natuurlijk leiderschap in je entrepeneur zijn. Waarschijnlijk probeert ze alleen maar filosofisch over te komen. Het leven gaat niet over rozen en het feit dat je zo hard je best doet om je ouders te helpen en een zaak draaiende te houden maakt jou al zoveel meer dan ‘okay’!
Allen, gezien de regels omtrent het opbiechttopic verplaatsen we in overleg met @Otzi haar bericht en dan ook maar meteen jullie reacties. Anders wordt het onsamenhangend. Maar dan weten jullie dat mocht je je reactie willen verwijderen omdat het nu in wjekw staat.
Ik dacht oeh er is iets gebeurt want er zijn binnen no time 25 berichten bij…
Ik zou vooral dat gevoel blijven koesteren dat je zo’n geweldige moeder hebt. Maar om je vraag even hard te beantwoorden, ik raakte plots mijn moeder kwijt en ondanks dat grote verlies red ik het prima. Blijft wel een gemis en misschien kom je verder in je leven niemand tegen waarmee je zo’n geweldige band hebt als haar. Of heb je dan weer een goede band met andere mensen die ook weer fijn zijn op een andere manier.
Voordelen van volwassen zijn: ontbijten met een waterijsje .
@Planeet Wat heftig! Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte toe! En ik geloof dat iedereen helaas weleens zijn ouders voor lief neemt, want het is gewoon zo vanzelfsprekend dat ze er altijd zijn, tot op het moment dat dit ineens niet meer zo is. Ik vind het goed dat je die mensen gewoon van je social media blokkeert, of zelfs alles uit zet
@Berlijn Dank je wel Ja ze bedoelt het misschien allemaal niet zo kwaad, maar ergens vind ik dat ze gewoon heel erg nep bezig is. Zo had haar moeder laatst nog een auto ongeluk , waar haar schoonvader in is overleden en dat vond ik echt verschrikkelijk voor haar, en toen heb ik ook wel weer veel contact gehad, maar daar heeft ze toen nooit wat over gepost (wat ik natuurlijk wel snap) en vervolgens ging dat hooghartige reis verhaal zelfs door toen ze in NL was voor die man zijn begrafenis. Met allemaal reis foto’s en tags met #happy life etc. Toen stond ik toch wel even met grote ogen die statussen te lezen van haar moet ik eerlijk zeggen. Dat je imago dan zo erg de overhand kan nemen over hoe je leven echt is op het moment.
@Tsundoku Ben het helemaal eens met wat je zegt. De meeste mensen leiden idd een burgerlijk leven, en misschien is dat simpel en een beetje gesettled, maar ik vind het zo raar om dan te doen op instagram alsof daar wat ’ mis’ mee is. En dat je eigenlijk je hele leven zou moeten omgooien om een droom na te jagen die misschien wel heel veel ellende zou kunnen geven uiteindelijk. Ik vind het ook een kunst om geluk uit de kleine dingen te halen, en niet per se die groot groter grootst lifestyle na te jagen. Wil je dat wel dan is dat natuurlijk ook prima hoor daar niet van, maar ga dan niet staan bitchen op alle burgerlijke mensen die dat misschien graag hadden gewild, maar het niet kunnen
@Okapi Dank je wel Het valt me idd op hoe anders het vroeger was. Vroeger was een okay leven idd gewoon het doel. Toen was het een prioriteit dat je gewoon in je levensonderhoud kon voorzien en een relatie/familie had, en de rest boeide eigenlijk niet
Nu moet ik zeggen dat dit natuurlijk ook niet ideaal was, want mijn ouders hebben daar nu ook heel veel spijt van, omdat ze altijd maar gewerkt hebben en nooit echt hebben genoten. Maar ik ben zeker ook geen fan van het hele ; je moet je dromen najagen, anders heeft je leven geen betekenis’ , influencer gelul idd
.
Een beetje wat aansluit op de reactie van @pastelzwart. Ik denk dat naarmate je nog meer vooruitgang boekt met de dingen die in jouw leven spelen, dat je wel meer los komt van je moeder. En dat bedoel ik niet op een negatieve manier, maar zodra je meer kan, kom je gewoon meer in aanraking met andere mensen, ben je minder afhankelijk. Ik denk dat het vooral de kunst is om later een leuke groep mensen om je heen te verzamelen naast je familie. Mensen die je kan vertrouwen en waar je op kan bouwen. Rijm
Ik zit in de trein en er zitten hier elf van die typische studentes en ze zijn zoo luidruchtig. Ze zitten verdeeld over drie vierzits en schreeuwen de hele coupé bij elkaar. Uit hun gesprekken maak ik op dat ze allemaal samen in een huis wonen.
Je zou maar dag in dag uit omringd zijn door tien van zulke schreeuwerds. Ik ben echt blij dat ik nooit in een dergelijk huis heb gewoond.
i can’t get over die video van Shawn Mendes en camila Cabello
als dit niet het heetste is wat je ooit hebt gezien weet ik het ook niet meer
@vuilnisglitter is dit leuk als uitbreiding van je business?
Kan geen hyperlinks enzo meer invoegen dus dan maar even zo https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/gevlochten-poef-van-macrame-katoen-177814.htm?gclid=Cj0KCQjwu-HoBRD5ARIsAPIPend_-gMuAmgiyzMvUh29DkULvF9n_lNnmwUX2SiT3UQfxLEHktFqHlAaAlgREALw_wcB
Oh wat een leuk idee! Niet heel lastig te maken ook zo te zien, dankjewel voor de tip.
Ik weet niet of er verder iemand F1 kijkt maar OMG OP MAXIE! Iedereen aan de kant aub!
Omg, hartverzakking x 1000 net
Morgen komen 3 vrienden eten en ik wilde kleine bbq doen,
ik wil halen:
turks brood + 2 dips
4 (vega) burgers
8 groente spiesjes
salade
dessert
is dit voldoende? Nog andere tips?
Ik had gisteren groene asperges vd BBQ, was erg lekker! Gewoon even 10 minuutjes erop leggen met wat olie en zout.
Mjum heb voor zometeen maar lekker bbq spareribs besteld, want ben toch weer alleen thuis
Leclerc is echt een kleine bitch nu hoor, met z’n zure bek.