Wat je even kwijt wil #23

zet reminder voor morgenochtend

1 like

Aub niet citeren

Heeft iemand tips voor goede (wetenschappelijke) bronnen over de (psychologische) trucjes die Facebook, Google, online marketeers etc. gebruiken voor het beĂŻnvloeden van ons online gedrag, zodat we zo veel/lang mogelijk tijd spenderen op de betreffende site/app? Ik kan niet echt vinden wat ik zoek en ik dacht er zit hier vast iemand die consumentenpsychologie of iets dergelijks studeert en die tips heeft voor enkele goede bronnen.

Aub niet citeren.

Ik vind het zo irritant dat het altijd zo druk is met parkeren waar ik woon. Ik woon echt nét buiten het betaalde gebied (echt kwestie van meters) dus iedereen flikkert zijn auto in mijn straat waardoor ik morgenochtend 10 minuten naar mijn auto moet lopen :cry: HALLO IK WOON HIER #firstworldproblems

3 likes

Heh snap je dat echt? Als je 6 bent zou je toch gewoon in en rek moeten kunnen hangen zonder je je zorgen te maken over je onderbroek? Soms laten mijn oppaskinderen wel eens hun onderbroek zien of trekken hun T-shirt uit en dat vind ik niet ok, je ondergoed expres showen of je hemd uit doe je maar op je eigen kamer ofzo. Maar in een speelrek hangen? Dat zou toch heel onschuldig moeten kunnen zonder dat je rekening houdt 's morgens wat je aantrekt, als je zes jaar bent

15 likes

Sowieso alle ‘dit vind je vast ook leuk’-suggesties en ‘gerelateerd aan dit bericht’-suggesties.

1 like

Klopt. Ik weet wel welke trucjes het zijn, alleen ik heb een goede bron hiervoor nodig.

Oh, nee, die heb ik niet voor je helaas
 Hopelijk iemand anders, succes!

1 like

Hm mijn ouders maakten zich daar totaal niet druk over. Denk dat dit onderwerp nooit door hun hoofd is gegaan. Weet niet hoe ik het zelf doe hoor later, maar hoop dat ik mijn kleuter gewoon kan laten spelen als je mogelijk wel zijn of haar onderbroek ziet.
(Mijn broer stuurt trouwens wel filmpjes door waar zijn kleuter naakt op staat en wij zijn familie maar toch vind ik dat niet echt normaal en zou ik dat zelf ook niet doen. Je weet nooit wat er met iemands telefoon kan gebeuren of wie het mogelijk toch ziet ook al wordt het verstuurd in een familieapp)

1 like

Helpt niet genoeg. Vandaag was ik het zat en heb anti allergie pillen gekocht, maar ook dat is geen wondermiddel helaas :sob:

Weet iemand wat ĂŒberhaupt de functie van de rups is? Behalve een beetje mooi zitten wezen in dierentuinen als ze zijn volgroeid?

De vlinder die uit die rups komt leeft maar 2 dagen

1 like

Mijn baas zei vandaag dat ik geen ‘team player’ ben :face_vomiting:

afbeelding

63 likes

Vandaar dat 'ie er voor die tijd voor zorgt dat hij door zoveel mogelijk mensen herinnerd wordt

2 likes

Ik vergeet altijd dat rupsen vlinders worden. Dit wordt dus de processierupsvlinder processievlinder

Lelijke vlinder maar ik wil niet bodyshamen want die vlinder kan het ook niet helpen. Daarnaast is het een waardeoordeel. Vlinder.

afbeelding

Edit 1:Maar ff serieus. Hij ziet er uit als het gevolg van een dronken avond tussen een mol en een mot.

Edit 2: Hoe meer ik er naar kijk hoe schattiger ik hem vind eigenlijk. De natuur is mooi in zijn vreemdheid.

38 likes

Zelfs de vlinder is harig :cry:

7 likes

Wat vind je belangrijk aan een baan: functie-inhoudelijk, samenwerking, leidinggevende, vrijheid, cultuur, groei etc. En daar je vragen op baseren. Een voorzetje:

Wat is de uitdaging van deze functie?
Wanneer ontstaat er hectiek of stress?
Wat vinden jullie belangrijk aan de [naam functie], wat maakte de vorige goed?
Waarom ben ik uitgenodigd?
Hoe is de verhouding tussen de verschillende werkzaamheden?
Hoe ziet de samenwerking met collega’s er in de praktijk uit?
Waar wil de organisatie heen met deze functie/afdeling? Welke dingen kan ik oppakken om daar aan bij te dragen?
Zijn er mogelijkheden voor cursussen/scholing?

Succes morgen!

3 likes

Haha mooi deze <3

Dit is het eerste (en waarschijnlijk ook enige) moment dat ik het jammer vind dat ik geen scriptie meer hoef te schrijven

1 like

Ik heb officieel m’n bachelor gehaald! Wel een beetje anticlimactisch ofzo, zelf in de gaten houden of je je laatste cijfer hebt, en als hij er is denken ‘oke, nu heb ik m’n bachelor’. Had toch minstens spontane confetti verwacht. Of een mailtje van de uni ofzo, maar die komt pas in augustus. En de uitreiking is pas in november :’)

99 likes

Van harte gefeliciteerd. Je hebt het duidelijk verdiend na al je harde werken.

1 like

Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like