Wat je even kwijt wil #23

Ik heb echt even een mini paniek aanval, kut nieuwbouw :sob: mijn hele leven staat gewoon stil voor mijn gevoel, ik heb het gevoel dat ik zwaar achterloop in het leven en ik het straks allemaal super snel moet gaan inhalen.

Dit slaat nergens op maar zo voelt het écht.

1 like

Hahaha je omschrijft het zo leuk, moest echt hardop lachen!

Ik ben vandaag jarig maar sommige goede vrienden hebben me (nog) niet gefeliciteerd. Dus nu heb ik een foto op insta gepost met HAPPY BIRTHDAY TO ME in de hoop dat ze me nog feliciteren :see_no_evil: Wist niet dat ik zo petty kon zijn haha

3 likes

Van harte gefeliciteerd! :partying_face: En dat is helemaal niet petty! haha. Ik had dit jaar ook een vriendin eraan herinnerd dat ze mijn verjaardag was vergeten :joy:

1 like

Zo voelde ik me bijna dagelijks, nu minder (ook al ben ik nog geen hout verder), maar wat mij altijd helpt is het idee dat ik het gewoon op mijn eigen tempo doe. Je mag best nu even de tijd nemen om alles op een rijtje te krijgen en dat is gewoon niet patsboem gefixt in twee seconden.

En daarnaast doe je allemaal andere dingen, je staat niet stil. Je bent alsnog een leuk, volledig mens. Is het kut dat je even geen huis hebt, tuurlijk, maar dat doet niet alle andere dingen die je gedaan en bereikt hebt teniet. Het leven is niet alleen maar huisje boompje beestje en het komt allemaal echt wel <3 (en je mag je er ook kut over voelen natuurlijk, maar inhalen bestaat niet, je doet het gewoon op jouw moment en daar hebben andere mensen niks mee te maken).

Beetje cliché misschien maar wel echt waar!

2 likes

Als ik geld had om dat te doen woonde ik daar nu al met een labra doodle.

1 like

Ja als je daar op lijkt ben je bent verminkt ja :joy:

1 like

Ik hoop dat ik er over een tijdje ook zo over kan denken. Mag ik vragen hoe oud jij bent? Want ik denk dat het ook met mijn leeftijd te maken, dat iedereen om je heen zijn weg gaat etc etc etc.

Dat iedereen om je heen zijn weg gaat, trouwen, koophuizen, kinderen enz, vind ik misschien wel het meest confronterend. Ik probeer wel te denken zoals @Hufflepunk en te denken ‘boeie, ik kom er ook wel’, maar als je dan weer iemand voorbij ziet komen met een ‘wij hebben een huis gekocht/wij verwachten een baby’ post dan wil ik soms echt door de grond zakken. Ik ben eind 20 en ben TOTAAL nog niet op dat punt.

3 likes

De ene keer vind ik het heel echt klinken en daarna twee gesprekken achter elkaar met hetzelfde hese meisje
 Ik snap niet waarom het nagespeeld moet worden

Ja dat, ik ben 27 en heb nog nooit op mijzelf gewoond
 Als het huis klaar is, bijna 28. Ik wil enorm van mijn vrijheid gaan genieten (lees: het inhalen uit mijn vorige post) maar ik wil ook niet heel lang wachten met kinderen. Als dat ons dat gegund zou zijn. En dan nog 100 dingen wat moeilijk is
 ik wil gewoon vrienden thuis kunnen uitnodigingen voor een wijntje of etentje. Zoiets simpels! Mijn hoofd draait overuren.

Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts: hahaha ja die afweging heb ik ook gemaakt bij 1 vriendin want ze tagt me al doodleuk de hele dag in memes

1 like

Ja ik snap je helemaal! Zulke kleine dingen, maar die zijn alles bij elkaar zo kut. Waarom kun je nu niet van je vrijheid genieten? Nu heb je helemaal geen verantwoordelijkheden en kun je bij wijze van 3 maanden naar de andere kant van de wereld en je hoeft niemand te regelen die op je huis kan passen en je planten water moet geven.

We betalen al meer dan een jaar hypotheek + we moeten alles nog bestellen/betalen. (Keuken, vloer, meubels, tuin) dus dat zit er niet ik. We doen genoeg leuke dingen waar we enorm van genieten, maar einde dag moet ik toch weer naar huis en word ik alweer chagrijnig.

Ik las dit en dacht: huh, dat moet een typefout zijn, dat gaat over voorbehoedsmiddelen. (Achteraf heel dom want Christenunie). Nou nee, het ging over oordopjes. Wat een woord. Oorbehoedsmiddelen.

33 likes

Gefeliciteerd :birthday: haha snap wel wat je bedoelt. ik was vorige maand toevallig jarig en een goede vriendin heeft me ook niet gefeliciteerd en ben daar stiekem nog steeds een beetje geĂŻrriteerd door. zij hecht zelf geen waarde aan verjaardagen (ook niet haar eigen) maar toch :roll_eyes:

1 like

Hoe kan het nou weer dat ik om half negen in bed wilde liggen om te Netflixen (eigenlijk moet ik studeren maar fak die shit gek) maar dat het nu al weer half elf is en ik er pas net in lig. Weer twee uur van m’n leven kwijt.

1 like

Ik haat dit warme weer
 ben een opgezette plofkip. :pensive::pensive:

Ik heb mezelf onder gespoten met anti muggenspul uit Costa Rica. Nu heb ik heimwee maar die mug gaat me niet pakken

2 likes

Ik ben ook 27! En woon nu weer thuis, net met mijn master gestopt (nu aan het solliciteren) en nog nooit een relatie gehad, dus ik snap je frustratie echt wel en ik voel me vaak ook alsof ik mega achterloop. Wat ik ook doe, in feite, maar ik probeer heel hard om me er niet kut over te voelen en me er al helemaal niet minder om te voelen.

Dat gaat sommige dagen beter dan andere dagen, vooral dagen waarop er weer een vriend(in) verloofd is of een huis heeft gekocht zoals @Spaarlamp al zei is het kut. Ben ook nog totaal niet op dat punt, maar ik heb wel andere dingen gedaan die zij weer niet deden en ik weet dat zij daar ook weer jaloers op zijn en probeer mezelf daaraan, en aan mijn leuke eigenschappen, te herinneren als ik me echt een niemand voel. Het is gewoon niet zo lineair allemaal! En dat het zo lang duurt voor je huis klaar is is helemaal klote en fucking frustrerend, maar het is wel aan de horizon. <3

6 likes

M’n vriend kocht bij de Appie net chocolademousse, 2 smaken bugles en een bakje aioli. Volgens mij moet hij ongesteld worden.

53 likes