Jij bent zeker leuk op feestjes!
Heb je van te voren een brief gehad dat de monteur zou komen? Ik snap je wel hoor, ik hou ook niet van vreemden in m’n huis. Meestal hou ik ze goed in de gaten.
Hahaha ik wilde net sturen stuur maar tikkie maar je bent al geholpen. Geniet ervan!!!
Nog 1 dag overleven op deze camping. Morgen gaat de terugreis beginnen. Met de boot van Ierland naar Engeland en dwars door Engeland rijden om de eurotunnel te nemen. Donderdag rond middernacht zijn we thuis. Ik mis m’n huis zo erg, het doet bijna pijn van binnen. Nooit meer zo’n lange vakantie. Als ik thuis ben ga ik een kwartier onder de douche staan. Ipv die achterlijke camping douches met 5 min dunne straaltjes water.
Zometeen na 1 jaar weer naar de kapper
Vanmiddag naar ortho voor lijmbolletje spalk vervangen
Vanavond werkbespreking
Ik heb het nu al heet
Heb sinds gisteren koorts en ben vandaag ongesteld geworden. Met dit weer En ik ga vanmiddag naar een concert, dat word nog wat
En zo leer je ineens dat die groene limonade wel degelijk gebaseerd is op fruit en niet gewoon ‘groene limonade’ is.
Oke ik heb voor het eerst in tijden een rok en shirt aan en voel me er best goed in, maar vraag me af of dit wel kan?
Heb in m’n shirt maar een gekke knoop gelegd omdat ‘ie anders zo lubbert haha
Was dat op dit forum dat ik leerde dat alles wat ik gewoon ‘limonade’ noem eigenlijk niet correct is?
Dat grenadine eigenlijk hoort bij gemaakt van granaatappels.
Reine claude van pruimen.
Ranja van sinaasappelen.
En limonade van citroenen.
Als iemand me zou vragen om een glaasje reine claude ga ik elitair lachen.
Ik zou je elitaire lach graag horen.
Hartje bedoelt als ‘dit kan zeker!’. Staat je goed🤗
Wooow dat is nieuw voor mij
ouwehans in Rhenen, die hebben een berenbos waar ze beren opvangen die vroeger zijn mishandeld/gebruikt voor toerisme/in betonnen bakken leefden.
Was de eerste plek ter wereld waar beren werden opgevangen, in een enorm bos wonen en er worden ook opvangers opgeleid voor opvang in andere landen.
Love dat.
Natuurlijk kan dit! Niks mis mee!
@suus misschien een kinderboerderij opzoeken? Is natuurlijk niet hetzelfde… Ik vind persoonlijk geen enkele dierentuin okay, maar misschien kan @Loxodonta er inderdaad meer over vertellen!
@Luzarl @suus Vrijwel alle grote dierentuinen in Nederland dragen bij aan onderzoek en soortbehoud. Zelf heb ik mijn voorkeuren: Burgers Zoo is heel mooi, Apenheul is top, Blijdorp heeft mooie en minder mooie delen.
Even een hele versimpelde uitleg: door populaties dieren in gevangenschap te houden ‘bewaar’ je genen die belangrijk zijn voor het voortbestaan van veel soorten. In het wild worden leefgebieden van veel dieren verwoest en zolang dat nog niet opgelost wordt zou het juist ontzettend verkeerd zijn om dieren daar uit te zetten, omdat ze dan in hele korte tijd weer bejaagd of sterven door voedseltekort etc. Daarnaast is gebleken dat mensen veel gemotiveerder zijn om hun bijdrage te leveren als ze dieren in het echt hebben kunnen aanschouwen en hun educatieve functie komt dan ook veel beter over. Ook zijn dierentuinen een hele belangrijke plek voor wetenschappers om meer te leren over de dieren, wat weer kan worden toegepast om hun leefomstandigheden te verbeteren in het wild en in andere situaties. Hiervoor is veel geld nodig en een groot deel van het onderzoek (ook naar dieren die nog wel in het wild leven) wordt betaald vanuit dierentuinen en dus indirect van de prijs van jouw toegangskaartje, In de ideale wereld zouden dierentuinen niet meer nodig zijn!
Ja een brief in de bus met dag en tijdstip en een omschrijving wat ze kwamen doen + info met mail en telefoonnummer dus het zag er allemaal wel oké uit. Van tevoren was het ook aangekondigd in de nieuwsbrief dat dit zou gaan gebeuren voor groot onderhoud aan het pand. Maar op het briefje in de bus stonden de werkzaamheden anders omschreven dan in de nieuwsbrief, dus vandaar dat ik ineens begon te zenuwen.
Die man kwam gewoon voor hetgeen wat in de nieuwsbrief stond en alles is in orde.
Ik heb net voor het eerst met in een short met blote benen gesport. Wat een bevrijding. Was altijd bang voor flapperende en schurende benen, maar dat viel echt mee.