Wat je even kwijt wil #24

Ik ben mn portemonnee vergeten in een fucking park :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Ik moet na het werk met wss een drukke trein vol feestgangers terug. Ik wil ook uit gaan :sob::sob:

Ik heb over 1,5 uur vakantie en het is zoooo druk, iedereen moet nu opeens nog vanalles geregeld krijgen grrr

Misschien op zoek naar een traineeship?

1 like

Ooh jammer dat het zo ver is voor mij! Anders was ik je komen helpen

1 like

Ik ga vanavond uit eten met mn beste vriendin, dus ik wil eigenlijk niks meer eten nu… maar ik heb honger.
Echt first world problems dit. Omg op mezelf

1 like

Morgen moet ik onder het slagersmes van de kaakchirurg om 2 verstandskiezen te laten verwijderen en daarna ben ik het weekend alleen thuis. Ik weet niet zo goed waar ik me op moet voorbereiden. Moet ik de vriezer volgooien met hapjes en prutjes en pakken vla en ander makkelijk kauwbaar voedsel, of lukt gewoon eten en functioneren wel redelijk? Er zijn vast mensen die dit al hebben gehad en dit weten.

1 like

Is het je bovenkaak? In dat geval kan je na een halve dag prima weer eten, ook hardere dingen. Onderkaak ligt eraan, zijn ze al wel door of moeten ze echt gesneden?

Al met al valt het echt erg mee, zorg dat je wat pijnstillers hebt voor het geval dat, maar het blijft niet heel erg lang pijnlijk dn eten ging bij mij vrij snel weer.

@Runnerlongs Thanks voor jullie reacties! Het gaat om 2 aan dezelfde kant, rechteronderkies en rechterbovenkies. Ze zijn deels door, maar moeten waarschijnlijk wel gesneden worden (tandarts kon ze om die reden niet zelf trekken). Ik zorg iig voor paracetamol en ibuprofen en wat te eten voor vrijdagavond, maar ga er dan vanuit dat ik op zaterdag wel weer zelfstandig naar de supermarkt kan. Hopelijk valt het mee.

Ah dan kan je prima links eten hoor, het is niet je hele kaak die pijnlijk gaat zijn. Het kan alleen een beetje irritant zijn als er eten in je wondje komt, maar dat spoel je makkelijk weg.

Als je een beetje mazzel hebt valt de zwelling enorm mee. De ingreep zelf heb ik persoonlijk helemaal niks van gevoeld.

1 like

Bij een archief of bibliotheek zijn genoeg klussen waar je veel geduld voor moet hebben.

1 like

Ik denk dat dit echt heel erg verschild per persoon, ik lees op het forum vaak vrij positieve verhalen over verstandskiezen weghalen maar ik vond het allebei de keren een hel haha. Ik kon ook niet goed eten de dagen daarna omdat je toch wel een beetjee heel je kaak beweegt ook al kauw je aan een kant.

2 likes

Wat is er toch allemaal aan de hand, waarom ben je zo chagrijnig?

2 likes

Waarschijnlijk kan je op zaterdag gewoon naar de supermarkt hoor! En links kan je inderdaad eten. Wat wel zou kunnen (wat ik heb gehad) is dat je je mond heel slecht open kan krijgen. Dus ik kon de eerste dagen wel alleen zacht voedsel eten, want ik kon mijn kaak amper bewegen. Maar van de ingreep heb ik eigenlijk nauwelijks iets gevoeld en pijn daarna heb ik ook niet gehad. Dus komt goed! Succes :blush:

1 like

Ja dat vind ik er ook juist zo grappig aan. Dat je een voor een bepaalde cultuur doodnormale term pakt die toevalligerwijs niet te vertalen is naar het Engels, en dan doet alsof daar een heel mystiek gebeuren omheen hangt en dat echt levensveranderend is. Dat ze nu iets uit het Nederlands pakken maakt het gewoon nog grappiger, het voelt nog meer stupide als je het woord niksen en de Nederlandse cultuur goed kent.

4 likes

en @flwhrs ook bedankt voor jouw perspectief! Ik zorg iig voor makkelijk weg te krijgen voedsel just in case, en hoop er ondertussen maar op dat het ook bij mij meevalt zoals bij de meesten.

2 likes

Haha ja idd. In de calvinistische Nederlandse cultuur is niksen zowat een doodzonde. Groetjes van iemand die nog steeds in pyjama op de bank zit. Lekker niksen goed voor het mentale welzijn! Ik ben verlicht.

5 likes

Ik had de kids van mn collega na getekend. Maar was er zelf onzeker over . Maar zij vond de tekening mooi fjieuw haha.

5 likes

Vraag er geld voor

1 like

Niet altijd hoor, soms vragen ze alleen bij een hbo of Wo diploma. Bij sommige onderwijstrajecten bijvoorbeeld en ict.

1 like