Wat je even kwijt wil #24

Yess, er is niks gebroken in m’n pols! Wel goed gekneusd en kan nog wel een paar maanden duren volgens de ha maar ben allang blij dat ik hem gewoon mag blijven gebruiken. Ben wel low-key teleurgesteld dat ik niet leuk zo’n foto meekreeg maar die zijn natuurlijk ook gewoon digitaal tegenwoordig.

Edit: @Mgg ik lees nu pas terug, wat ontzettend naar. Heel veel sterkte :heart:

5 likes

Heb een baan aangeboden gekregen en deze week vindt het arbeidsvoorwaardengesprek plaats. Is een functie waar cao op van toepassing is en functieschaal van te voren bekend.

Belt de recruiter net met het verzoek mijn laatste salarisstrook op te sturen en ze werd serieus kwaad toen ik aangaf dit niet te gaan doen, omdat ik het niet relevant vind (totaal andere functie en verantwoordelijkheden).

5 likes

Ik ben wel eens in hostels geweest waar ze dat hadden. Hele boel moet met gas worden gespoten als je er echt vanaf wil, als het dat is.

Is toch ook gek, vind het ook een soort van privacy terwijl ik open ben over mijn salaris.

Ik moest bij mijn herregistratie ook mijn salarisstrook opsturen. Vind ik nu ook bizar, er staat niets over mijn werk op.

Ik zit lekker buiten in de schaduw en wind naar mensen te kijken. Één van mijn favoriete hobby’s :+1:t3:

2 likes

Dus eigenlijk kan ze eind deze week gwn de verwarming aan zetten en dan branden ze wel weg met dit weer.

3 likes

Ik kan elk moment gebeld worden of ik de functie wel of niet heb.

4 likes

Ik vind tenen en hakken echt niet om aan te zien, en toch overweeg ik dit soort schoenen te kopen want ik vind het zo leuk staan voor onder een jurk op een bruiloft (en daarna gewoon ook voor doordeweeks haha).

Alleen zijn deze schoenen weer niet precies wat ik bedoel. Moeilijk moeilijk. Moet toch wat als m’n cliënten niet op komen dagen.

2 likes

Wij gaan vanmiddag waarschijnlijk een bod plaatsen op een huis en ik vind het zo spannend :see_no_evil:

27 likes

Het is hier wel eens over Klibansky gegaan toch? Ik zie net een filmpje voorbij komen op Facebook en er zitten gewoon twee fouten in dat werk? Whitout? To young to understand? Ehhh?

Hier

https://www.facebook.com/josephklibanskyart/videos/702411723516720/

2 likes

Holy fuck ik ben woest. Ik wacht nog op m’n laatste cijfer van m’n studie, hiermee weet ik of ik m’n propedeuse heb gehaald. Ik wil in september in Amsterdam beginnen dus ik moet weten of ik m’n P heb of niet. Ze hadden tot afgelopen vrijdag om het terug te sturen. Niks gekregen en nu is alles en iedereen dicht en met vakantie :angry: hoe de fak moet ik nu m’n cijfer op tijd krijgen.

Je salaris zou toch gebaseerd moeten worden op je kwalificaties, opleiding en werkervaring? Wat je in een andere functie elders hebt verdiend staat daar in principe verder los van. Als jij structureel onderbetaald bent geweest in voorgaande functies bijvoorbeeld dan staat het je in de weg om je loonstrook te geven aan een nieuwe werkgever, omdat ze dan ook daarop je salaris gaan baseren en ze daarmee een argument geeft om jou te blijven onderbetalen. Terwijl dat in feite niet mee zou moeten spelen en je misschien wel heel andere werkzaamheden gaat vervullen. Ik zou hem ook niet geven @Captain_Oates, het is bijna altijd in je nadeel en onderhandelingsles 1 zo’n beetje om dit niet te doen. Raar dat zij daar zo boos om werd.

2 likes

@Frambozentaartje Ze dienen te kijken naar je aantal werkervaringsjaren of relevante kwaliteiten… niet naar vorig salaris.

@Lemongrab, thanks. Klopt precies wat je zegt. Voelde me gewoon zo in het nauw gedreven… maar ik heb er goed over nagedacht en de recruiter laten weten dat ik geen salarisstrook ga aanleveren. Ik wil de onderhandelingsruimte behouden.

2 likes

Goedzo! Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemde en vervelende manier van onderhandelen van die recruiter, ook om zo boos te doen, snap dat je je in het nauw gedreven voelt, maar dat was waarschijnlijk precies de bedoeling. Goed dat je voet bij stuk houdt. Hoop dat het een goed gesprek wordt en natuurlijk een leuke baan.

1 like

Ik kreeg net te horen, ik heb de nieuwe functie!

Nu nog officieel bericht van HR krijgen, heb het nu informeel gehoord.

ARGHH binnen 3 jaar gewoon deze afdeling verlaten en meteen doorgroeien, terwijl sommige hier gewoon al 10 jaar zitten en geen stap verder komen.

69 likes

Ja! Alleen nu wel weer spanning, omdat ik de functie graag wil :grin:

Jiehoeee, gefeliciteerd! Je gaat dus intern doorgroeien?

1 like

Ja! Ik ga al heel snel doorgroeien intern.

Cakejes bakken met mn zusje en straks naar de film, de hitte vermijden :+1:

Benieuwd naar de lion king

5 likes

Ah nee. Heel veel sterkte.