Wat je even kwijt wil #24

Afkoel tv? :stuck_out_tongue:

https://www.rtvoost.nl/nieuws/316089/De-beste-manier-om-de-hitte-te-bestrijden-AFKOEL-TV

2 likes

Haha grappig dit fenomeen, nee hij heeft gewoon een random video aangezet

Ben as we speak onderweg naar de sportschool :sunglasses: :muscle:t2:

4 likes

Succes! Hopelijk kun je ff lekker sporten :muscle:

1 like

Ik vind het zo fijn dat ik airco op werk heb, alleen de reis ernaar toe is alsnog warm. Vooral nu het ‘s nachts ook niet echt afkoelt

1 like

Ik zou het nog 1 keer vragen en als je dan hetzelfde antwoord krijgt zeggen “nou dan kijk je er nu naar en anders ga ik boeken.”

Ja dit kan je zeker maken! Ze moeten binnen 2 weken reageren mochten ze het er niet mee eens zijn.

’ Instemming werkgever verlofaanvraag

Uw werkgever moet in principe instemmen met uw verlofaanvraag. Hij mag alleen bezwaar maken als uw vakantie grote problemen oplevert voor het bedrijf (‘zwaarwegende bedrijfsbelangen’). Of als er een collectieve vakantie is, zoals in de bouw en in het onderwijs.

De werkgever moet dan schriftelijk bezwaar maken, binnen 2 weken na ontvangst van uw vakantieaanvraag. Uw werkgever moet wel toestaan dat u op een ander moment vakantie opneemt.

Voor bovenwettelijke vakantiedagen kunnen andere regels gelden. Dit zijn vakantiedagen die bovenop het wettelijk aantal vakantiedagen per jaar komen.’

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vakantiedagen-en-vakantiegeld/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-vakantiedagen-opnemen

2 likes

Eigenlijk moet het binnen 2 weken goed/afgekeurd worden
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/vakantie-vrij-verlof/vakantiedagen

Maar goed, snap ook wel dat dit in de praktijk niet overal zo werkt

Edit: haha wat hierboven dus ook staat

1 like

Als jij dat wil meenemen is het niet raar

3 likes

Nee, hoor, als je genoeg ruimte hebt om het mee te nemen, lekker doen!

1 like

Ah begrijpelijk, dat maakt het wel lastig dan voor jezelf! Maar gewoon het gesprek aan gaan inderdaad. ‘Er naar kijken’ kost toch geen maand lijkt mij.

1 like

Na wat biedingen heen en weer hebben we (na het regelen van de hypotheek en tekenen van het (voorlopige) koopcontract) waarschijnlijk vanaf 31 oktober de sleutel van ons eerste huis :speak_no_evil:.

35 likes

Ik ben een tijd terug (vorig jaar?) gestalkt en die persoon heeft me moeiteloos hier gevonden en heeft daarop zelf een account aangemaakt. De @moderators hebben toen heel snel en fijn gehandeld door dat account te blokken en mij van een nieuwe username te voorzien.

Ik kan dit nu openlijk posten omdat het gelukkig verleden tijd is. Maar als iemand destijds had verteld dat ik een nieuwe username had, dan waren we al terug bij af geweest. Daarom is het echt heel belangrijk om niet voor een ander te praten, hoe goed bedoeld het ook is.

52 likes

MijnGod dat wijffie bij de slimste mens moet echt ff dr wenkies fixen.

Kan niet eens luisteren wat ze zegt allemaal.

Godverdomme er komt niks nieuws van appartementen online en over een dikke maand moet ik m’n kamer uit en ik ben ten einde raad. M’n vriendin vindt alles dat we gezien hebben niet goed genoeg of te oud en ik loop er zo geirriteerd door.
Zij heeft nog haar kamer waar ze nog een jaar in kan blijven maar gaat onderverhuren als ze met mij gaat samenwonen maar ik heb dus geen backup plan en het maakt me echt gek.
What the fuck moet ik met al mijn meubels als ik niks vind? Ik wil absoluut niet terug bij mijn ouders.

Kijk je ook op marktplaats?

Ben van BE dus denk niet dat dat zal helpen :stuck_out_tongue:

We moeten op m’n werk morgen even met z’n allen wat grote orders aan productie draaien en de productieruimte met plat dak en zonder bomen in de buurt wordt zo vreselijk warm dat we hebben besloten om half 7 te beginnen. Ik word om kwart over 6 opgehaald omg normaal ben ik dan pas net wakker. Het was mijn idee maar ik heb er nu spijt van, voorzie namelijk ook weer een onrustige nacht door de hitte. Nouja, hopelijk ben ik begin van de middag al weer thuis.

Oh nee inderdaad! Tenzij je wilt emigreren natuurlijk

Nou ja
 ik zie het dus echt niet. Maar ik lees eigenlijk alleen de berichten en kijk niet naar wie het schrijft.

1 like