Wat je even kwijt wil #24

Weet even niet wat ik hierop moet zeggen maar heel veel sterkte. Hoop dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten :heart:

1 like

Jeetje wat vreselijk voor jullie. Heel veel sterkte.

1 like

Dankjullie. Ik vind het gewoon zo moeilijk dat ik juist heel erg naar hem toe trek en hem wil knuffelen als ik verdrietig ben en met hem erover wil praten en met niemand anders, en dat hij juist van me wegtrekt. Ik weet niet wat ik dan moet doen? Maargoed weten jullie ook niet natuurlijk haha

Jeetje… Heel veel sterkte :heart:

1 like

Jeetje joh, wat pittig! Het lastige aan verdriet en rouw (niet in directe zin natuurlijk, maar wel iets wat je misschien een beetje voelt) is dat het iets is waar iedereen totaal verschillend mee omgaat. De bekende fasen (ontkenning, boosheid etc) zijn bijvoorbeeld totaal geen lineair proces, en sommige mensen slaan ook fases over - maar het kan misschien fijn zijn om hier wat herkenning in te vinden. Zoals bijvoorbeeld op deze website ook wordt benoemd zijn die stages niet alleen van toepassing op verlies maar ook op emotionele reacties op heftig nieuws. https://www.kublerrossvlaanderen.be/?item=1_de_vijf_fasen_van_rouw (geen wetenschappelijke bron maar een van de eerste sites die ik vond die aansluit bij wat ik op school heb geleerd).

Misschien vind je deze informatie wel veel te praktisch voor iets wat vooral een gevoelskwestie is, maar wat ik er vooral mee probeer te duiden is dat elk gevoel okee is. Dat jij en je vriend er op momenten op een andere manier mee omgaan is niet vreemd, iedereen verwerkt dingen op een andere manier. Vanuit mezelf zou ik zeggen, schroom niet om waar je de behoefte voelt te posten hier. Ik kan me niet voorstellen hoe heftig dit moet zijn en wil jullie veel sterkte toewensen :heart:

5 likes

Ik kan niet slapen en de wekker gaat over 2,5 uur :weary:

@the.rebel.club Wat verschrikkelijk :pensive:
We hebben een half jaar geleden het zelfde nieuws over mijn broer te horen gekregen en ik kon er echt slecht tegen dat iedereen in mijn gezin, inclusief mijn broer zelf, er zo totaal anders op reageerde/mee omging dan ik. Ik snap dat je daar nu misschien geen behoefte aan hebt maar bij mij heeft het erg geholpen om er met een psycholoog over te praten om het te “accepteren” (voor zover dat mogelijk is) en om alles op een rijtje te krijgen.
Heel veel sterkte :heart:

2 likes

@the.rebel.club
Wow wat heftig zeg, ik snap er je dat super lastig vind! Leuk trouwens om je hier weer te zien!

1 like

Ik wens je veel sterkte toe. En ik hoop dat jullie samen nog mooie herinneringen kunnen maken. Als de dood zo dichtbij komt, is elke dag die je leeft iets bijzonders. Dus ik wens jullie ook veel bijzondere momenten toe.

1 like

Heel veel sterkte.

1 like

Wow…ik weet niet goed wat te zeggen maar ik wil jullie veel sterkte wensen.

1 like

Oh nee toch, wat vreselijk verdrietig. :slightly_frowning_face: Heel erg veel sterkte :heart:

1 like

@the.rebel.club @zwaardvis wat ontzettend heftig zeg!
Knuffel :heart::heart::heart:

2 likes

Volgens mij krijg ik een schimmelinfectie. Gelukkig hoef ik maar 13 uur te vliegen vandaag

2 likes

Jeetje wat ontzettend heftig, heel veel sterkte. Verder sluit ik aan bij anderen. Denk dat psychologische hulp jullie hierbij kan helpen. Nogmaals veel sterkte!

1 like

Lekker een half uur te vroeg aangekomen op mijn afspraak. Volgensmij is het nog niet eens open hier haha.

@the.rebel.club sterkte!

1 like

@the.rebel.club veel sterkte :heart:

1 like

Ik heb een vraagje. Ik drink elke ochtend een smoothie met spinazie, banaan en rood fruit en twee schepjes Brinta. Nu las ik over die poeders die je kunt toevoegen om je smoothie gezonder te maken, zoals dit: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/purasana-raw-green-mix-poeder-bio-60032298?skuid=032298

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een aanrader/echte toevoeging? En welk poeder zou je aanraden?

Op de fiets naar de psycholoog geweest (7 km enkel), daarna door naar de fysio en nu vind ik dat ik weer in bed mag liggen :woman_shrugging:

9 likes