Wat je even kwijt wil #28

Ja zou ik doen! Als dat niet lukt dan zijn notarissen in kleine dorpen buiten de randstad vaak goedkoper dan notarissen in grote steden dus dat is misschien handig om te weten. Maar als het goed is kan het dus bij de huisarts. Ook dan is het alleen geen 100% zekerheid.

1 like

Ik was vanavond weer met zo’n ballerige vriend van mij wat aan het drinken en toen ging het op een gegeven moment over iets en toen zei hij: ‘Jaa ik geniet van X want ik heb er immers hard voor gewerkt hahhaa.’ insert Jort K. stem.
Ik vind dat altijd zo irritant, want er zijn genoeg mensen die super hard werken en X (dure auto, duur huis, dure vakantie, duur drankje, etc.) niet krijgen. Ik wist alleen echt even niet hoe ik mijn ergernis kon verwoorden. Wat kan ik dan ook alweer het beste zeggen tegen zo’n iemand? Hij zou namelijk best openstaan om wat te leren maar ik had niet echt een goed antwoord.

(@Eddie @Shaaar of wie dan ook wil antwoorden maar volgens mij hebben jullie hier al eens iets over gezegd.)

3 likes

Ik zou dan denk ik iets willen zeggen in de richting van: tuurlijk mag je blij zijn met wat je hebt, maar door eraan te koppelen dat jij er hard voor gewekt hebt, doe je alsof anderen die dat nooit gaan kunnen niet hard werken. Financiële middelen zijn in Nederland echt niet eerlijk verdeeld én al helemaal niet verdeeld naar maatschappelijke waarde van de baan (denk aan de verpleeger, de ouderenverzorger, de lerares en nóg schrijnender: de mantelzorger die al jaren minder werkt om voor een verstandelijk gehandicapt kind te zorgen). Ik denk dat het een stuk sympathieker is om stil te staan bij dat hard werken, niet per se beloond wordt als hard werken. Daarnaast: je hoeft je genot van iets niet te valideren. Je kn ook gewoon uitspreken dat je er blij mee bent. Simpelweg toeval en geluk spelen namelijk ook een behoorlijke rol naast hard werken.

Maar waarschijnlijk zou ik zelf op het moment zelf iets minder doordachts zeggen.

6 likes

@Eddie @Shaaar
Thanks voor jullie snelle antwoord. Op zo’n moment sta ik dus altijd met mijn mond vol tanden terwijl zelfs mijn meest ballerige vrienden wel openstaan voor discussie. Ik ga dit de volgende keer proberen te zeggen!

2 likes

Ja goeie! De vrijdagmiddagborrel is misschien ook niet de beste plek om dit te zeggen maar misschien kan ik het gewoon een keer op een rustiger moment aankaarten.

1 like

Ik vind beschuit-lul ook geweldig.

1 like

Mijn film is af en nu weet ik niet wat ik moet kijken ( Netflix) ben al een kwartier aan het scrollen :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Ik wilde dit ook komen posten :joy:

1 like

Ik heb over 1,5 maand controle in het ziekenhuis en ben nu al gestresst hiervoor. 1,5 fucking maand. Doe normaal meid

Is helemaal niet raar! Ik snap je helemaal en zou hetzelfde hebben, vind het niet meer dan logisch.

Maar probeer toch een beetje los te laten nu, toekomst voorspellen kan niet en je blijft toch speculeren.

1 like

Klopt <3 , en dat weet ik en lukt overdag vrij aardig. Zolang ik maar bezig blijf.

Ik was billen van bejaarde mensen voor geld en heb een mooie auto en ga op dure vakanties dus vind het een beetje raar dat je dat als tegenargument geeft in dit gesprek? Komt best wel denigrerend over eigenlijk.

3 likes

Klinkt in ieder geval plezieriger dan piemelbrie.

@Lentex ik zal heel hard voor je duimen dat de controle positief is. Sowieso is FF er altijd voor je :heart:

2 likes

Gadverdamme hahaha

Pff je hebt gelijk, wat kut. Oprecht sorry! Ik zal het meteen aanpassen.
Ik ken een jongen die dat ook doet en die heeft het financieel moeilijk terwijl het wel hard werken is. Daarom zei ik het. Maar totaal stom natuurlijk om dat meteen op iedereen te betrekken. Echt sorry.

Sorry als ik je eetlust heb verpest. Ik maak nog wel een crackertje met hummus. :joy:

1 like

Oeps automatisch in wjekw gepost, ik ga m’n vraag even verplaatsen

1 like

Ja mijn vriend gaat nu Spider-Man tekenfilm kijken omdat ik niet kan kiezen, hij komt net binnen en confisqueert meteen de tv. :woman_shrugging:t3:

Mag ook niks hier

Haha moet toch steeds nog beetje van binnen huilen als iemand dit topic linkt want dan krijg ik een melding en mijn vakantie ging uiteindelijk niet door. :broken_heart: