Wat je even kwijt wil #28

Ik weet niet waar dit thuis zou horen maar ik wil het kwijt. Deze week heb ik 2 keer meegemaakt dat mensen hardop en duidelijk om hulp vroegen en ik vind dat zo knap.
En eentje kan ik gelukkig supergoed helpen!

Samenvatting

Vorig jaar heeft een stel de kroeg op de hoek in mijn straat overgenomen. Was een louche tent waar het naar witwassing rook maar dat zullen we nooit zeker weten verder. We waren dus blij dat er eindelijk iets leuks in kwam! In ieder geval, die jongen zou de keuken en bediening doen (is nu eetcafe) en z’n vriendin, zonder ervaring, front of house en marketing. Vriendin bleek horeca stom te vinden en vond het ook niet chill dat vriendlief dag in dag uit daar stond en nooit meer ergens tijd voor had. Relatie over en uit dus.
Het eetcafe loopt nog niet super want het is een lastige plek, er is een keer ingebroken en van de zomer een raam ingegooid.
Maar die jongen ploetert heldhaftig door en het gaat steeds beter. Het is een lieve schat en we zitten er vaak, mijn vriend helpt ook wel eens met klusjes en dergelijke, ik maak sowieso bijna dagelijks een praatje want ik loop er altijd langs met de hondjes.
Nou vraagt hij dit weekend ineens schoorvoetend of we misschien de komende tijd zo af en toe even een paar uurtjes achter de bar willen staan, zodat hij kan uitrusten of naar familie kan. Personeel kan hij alleen echt betalen op drukke avonden, maar juist de rustige avonden vallen hem zwaar dus hij heeft al z’n moed bij elkaar geraapt en wat vrienden gevraagd, en ons dus.

Ik ben vanmiddag bij hem geweest om even wat uurtjes in te plannen en ik vond het echt naar om te horen hoe die droom van een stel om samen zoiets te starten zo’n deceptie word, en die arme gast nu elke dag daar in z’n eentje keihard z’n best staat te doen. Hij heeft duidelijk rust nodig en ik ben blij dat we kunnen helpen.

De komende weken ga ik dus zo af en toe lekker kroegje spelen, de hond mag mee en iedereen is uitgenodigd! Amsterdam West, ik moet nog even leren tappen dus proefkonijnen gezocht :biggrin:

112 likes

Mn vriend heeft een afspraak ingepland om een nieuwe ketel te laten plaatsen. Het is op mn verjaardag en t betekent dat ik met baby de hele dag bij mn moeder zit ivm herrie en kou en geen water. Is het stom dat ik dat stom vind? :slightly_frowning_face:

Absolutemente nò ! Je vriend is een lul die beter had moeten nadenken.

4 likes

Wat lief!! Is 1 van die avonden misschien een maandag?

1 like

Wat ontzettend lief van je! Vind het altijd fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die zomaar aardige dingen doen voor een ander. Was graag langs gekomen maar Amsterdam is wel een eind voor me.

3 likes

Geen ervaring met coma patiënten, maar wel andere patiëntengroepen. Via een neusmaagsonde neem ik aan dat ze de medicatie geven als het niet intraveneus gaat. Ik kan me ook voorstellen dat coma patiënten daar over gevoed worden aangezien totaal parenterale voeding (voeding via de bloedbaan) niet altijd wenselijk is.

2 likes

Heeft ziggo internet een storing? Of ligt het weer aan mijn fucking modem en/of fucking huis

Helaas! Donderdag en zondag, vanaf 20:00 tot sluit aka whenever. Voor de overige geinteresseerden: Cafe Landlust, Willem de Zwijgerlaan 333.

Harry de Centenbak is ook aanwezig!

72 likes

Ik heb ook Ziggo en geen storing. Misschien is het lokaal? Ik woon in Nieuw.egein.

Hier gelukkig ook geen storing

Je abbonnement wordt dan omgezet in een maandelijks opzegbaar sim only abonnement en je betaalt alleen voor je bundels. Als je tevreden bent over je bundels zou ik het gewoon zo laten.

1 like

Ik heb hem in spanje ook gezien. Totaal ander mens totaal andere taal. Even kut

6 likes

Ik krijg al de kriebels als ik de naam lees.

3 likes

Iemand die in de buurt een Tuinland heeft? Is de kerstafdeling al klaar? Ik ga donderdag naar Zwolle en wil graag een nieuwe boominrichting shoppen haha. Over een maand wil ik 'm hebben staan.

:christmas_tree::christmas_tree::christmas_tree:

1 like

Jeeeej! Ik zit een jaar op dit forum :dancingbanana:

26 likes

Gefeliciteerd met deze mijlpaal :birthday:

1 like

Ik heb geen Tuinland in de buurt maar 2,5 week geleden waren de tuincentra bij mij in de buurt al aan het opbouwen dus de kans is groot dat ze het daar ook al hebben.

1 like

Thanks ben in de zevende hemel

1 like

Whahaha val ik ff door de mand

Ik was net naar een bijeenkomst over wat kan duurzamer op de universiteit/het stimuren ervan, denk recyclen, energie, water verbruik etc. (uk en dus ook veel campus accomodatie voor eerstejaars) en iemand vertelde daar dat mensen een uber nemen voor afstanden die minder dan vijf minuten lopen zijn. Nou zal dat wel de meer uitzondering zijn, maar ook voor 10 minuten is relatief veel een uber nemen normaal. Naast duurzaamheid en dat het met wachten waarschijnlijk meer tijd kost, voelde ik ook heel erg mijn Nederlandse zuinigheid van hoe ga je hier geld aan uitgeven. (Nu is het natuurlijk een kleine minderheid van studenten die dit doet, maar ik zie best wat ubers de hele dag door op campus rijden.)

1 like