Wat je even kwijt wil #28

Bij een melding maken bij veilig thuis komen de kinderen echt niet meteen onder toezichtstelling hoor. @Ohappyday absoluut een melding maken bij veilig thuis!

26 likes

Oh, heb niets gezegd dan :sweat_smile:

1 like

Zoveel kaasfondue gegeten
Hele pan was leeg
Ben ook best wel trots

16 likes

haha nee de rest is ook lekker dus het was een goede tip voor de rest van het forum!!!

1 like

Mijn moeders beste vriendin werkt bij die instantie en zo werkt het helaas wel…

Ik heb toevallig ook ervaring met die instantie en nee zo werkt het niet. Ik vind het gevaarlijk dat je dit afraadt.

52 likes

Prima. Zelf weten.

Door dit filmpje wil ik nu zo’n stoel, maar ik ben arm en heb geen plek :sob:
1 like

Het lijkt me dat een gezin toch nooit “zomaar” heel streng in de gaten wordt gehouden door zulke instanties? Dan moet er wel iets aan de hand zijn, of in ieder geval vraagtekens over de veiligheid/ welzijn vd kinderen. Met de geldgebrek in die hoek en de inbreuk op privacy en gezinsleven kan ik me niet voorstellen dat zulke maatregelen heel lichtzinnig genomen worden.

11 likes

@Ohappyday dit is het nummer van Veilig Thuis: 08002000
Je mag anoniem blijven en je kan ook alleen met iemand praten en je zorgen delen, er komt niet meteen actie. Schrijf het ergens op en bel als je het durft. Het is goed dat je er over nadenkt! Don’t worry :heart:

19 likes

Ik heb dit helaas van heel dichtbij meegemaakt… dus ik ben hier heel voorzichtig mee

Dan was dat waarschijnlijk het beste voor de kinderen toch?

1 like

Ik heb ergens ( als het goed is) zon stoel in knuffelbeer formaat staan hahaha

Ja onwijs, de kinderen wonen in een pleeggezin en de moeder is overleden door zelfmoord omdat ze het niet meer aan kon

Als jij een keer belt staat de ME echt niet meteen voor de deur hoor! Je hoeft je echt geen zorgen te maken, veilig thuis is een goede instantie die goed werk levert en je kan ze echt vertrouwen.

7 likes

Nou gelukkig dat iemand dan heeft gebeld. Zou wat zijn als ze dat niet gedurfd hadden.
Sorry heb SPH gestudeerd en ben hier erg passioneel over

2 likes

Zeg ik dat dan? Ik zeg niet dat melden niet goed is, ik zeg alleen dat ze niet moet melden als het niet bedreigend is, foutieve meldingen kunnen slecht uitpakken.

En ik ben zelf moeder hè, denk je niet dat ik kinderen op de eerste plaats zet?

Nogmaals: bij dreiging moet je bellen

Dan weet jij het vast veel beter dus k stop hiermee want ik heb echt een hekel aan discussies via een medium :roll_eyes:

Geweld is wat anders als alleen een ruzie
Maar als @Ohappyday aangeeft dat er meer speelt dan moet Ze ook bellen.

Ik geef alleen iets aan op het eerste berichtje en wordt meteen weer aangevallen.

Ik zeg niet dat ze wel of niet moet bellen, ik geef alleen iets aan.

Ik zeg toch niet dat ze niet moet bellen? Jezus…

Weet je laat maar. Dit komt me dus me strot uit weet je dat. Zogauw je ook maar iets post wat verkeerd opgevat wordt krijg je iedereen over je heen. Ik probeer het al 10 minuten uit te leggen maar krijg gewoon geen kans.

Ik ben er echt klaar mee, ik vind forummen zo dus echt niet leuk meer