Wat je even kwijt wil #30

Succes! Ik snap dat je zenuwachtig bent. Heeft iedereen die ergens anders nieuw is.
Gaat vast goed. Veel plezier!

1 like

Ik heb al 14 dagen niet gerookt, ook niet toen ik dronken was en ook niet toen ik meer deed dan alleen alcohol (dat vond ik voorheen echt ondenkbaar) :exploding_head:

23 likes

Ohh ik kan niet meer. Ben nog moeier dan voor het weekend. Ben nu onderweg naar werk en heb net m’n mail gecheckt, geen idee wanneer ik dat allemaal moet gaan doen want de hele dag zit vol met afspraken. Merk echt dat ik 't even niet meer trek maar ja ziekmelden veroorzaakt alleen maar meer chaos als ik dan terug ben. Was 't maar vast kerst :sob:

Totaal niet relevant; maar superleuk die kerstmuts

5 likes

Hoezo?

Aaahw thanks :kissing_heart:

Ik haat me lefe. Ik moet nog 51 uitingen uit een onderwijsleergesprek halen en ik. moet. het. vandaag. af. hebben. Dus weer een ochtendje naar mezelf kijken terwijl ik voor de klas sta :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Het is trouwens wel grappig, er valt continu een kleuter random van zn/haar stoel. Waarom. Het ene moment zitten ze en het volgende moment liggen ze ernaast.

5 likes

Ik heb gister in mijn vriends auto gereden, maar was vergeten de koplampen uit te zetten na het parkeren. Hij stond vanochtend om half 7 dus voor een auto met lege accu. :sweat_smile: Gelukkig had hij startkabels en kon hij mijn auto gebruiken om zijn auto op te starten (na twee auto’s te moeten hebben krabben en terwijl ik nog lekker in bed lag). Ga even voor een leuk goedmakertje zorgen.

7 likes

Hoe bedoel je een andere?
Overigens werken daar ook gewoon mensen hoor, geen machines, ik vind je wel een beetje bot

26 likes

Ik ging voor een mooie korte Bob naar de kapper.
Ik eindig als dorašŸ˜…

Maar ik vind het best leuk en het is zacht nu.

4 likes

Foto

1 like

Als je bijvoorbeeld microgynon 30 hebt, dan mogen ze je ook de huismerkpil (die met die lange naam) meegeven, omdat dat in feite dezelfde is. Heb ik ook een keer gehad en sindsdien check ik m’n bestelling altijd voordat ik wegloop, want anders heb je inderdaad gewoon pech. Kun je de pil niet alsnog gebruiken voor een keertje?

4 likes

Maar in dit voorbeeld gaat het denk ik toch om een helemaal andere pil? Ik slik ethinylestradiol/drospirenon, als ik dan ethinylestradiol/levonorgestrel meekrijg ga ik dat niet gebruiken en verwacht ik ook wel dat gewoon te kunnen omruilen voor de juiste pil (tenzij ze me ook te weinig geld gerekend hebben, dan wil ik dat ook nog best bijbetalen).

1 like

Oh maar het gaat dus wel om dezelfde werkzame stof? Dan mag het inderdaad ja, en de meeste mensen merken dat verschil volgens mij niet, al zijn er ook wel mensen die er wel op reageren (door de vulstoffen die anders kunnen zijn oid). Maar in dat geval zou ik het gewoon proberen.

En tsja, het is gewoon een vrije markt van medicijnen eignelijk zodra het patent op een medicijn verlopen is. Dan mag iedereen die pil produceren en daar voor vragen wat ze willen, maar je apotheek zal waarschijnlijk altijd proberen zo goedkoop mogelijk in te kopen. Dat kan alleen dus verschillen, dus soms krijg je dan een ander merk.

4 likes

Ja dat mag zeker. Ik krijg altijd een ander merk. Net wat er op voorraad is…

1 like

Maar is het een ander aantal milligram? Want anders is het in principe gewoon hetzelfde (beetje alsof je 500 mg paracetamol bij de kruidvat, albert heijn of etos haalt, dat doet in principe ook hetzelfde en reageren de meeste mensen gewoon hetzelfde op).

Het kan zijn dat ze bijv. specifieke ā€œmerkā€-medicijnen dan bewaren voor mensen die die wel moeten hebben, bijv. door een allergie voor de vulstoffen oid, of omdat ze eerder slecht gereageerd hebben op een andere variant.

1 like

Wat ik toen begrepen had was dat omdat ze als apotheek altijd proberen de goedkoopste optie te leveren ivm verzekering en zo. Ik heb toen explicitiet moeten aangeven dat ik geen huismerk wil maar het echte merk. Sindsdien gaat het gewoon goed. @anon44204370

1 like

Ja precies dat zei ik hieronder ook, ze proberen gewoon het goedkoopste te vinden/mee te geven, want de verzekeraars verplichten ze daar ongeveer toe omdat ze anders niet vergoeden (en laten we wel wezen, is ook wel prettig als je er gewoon zelf voor moet betalen en toch geen verschil merkt tussen merk/niet-merk!). Weet alleen niet zeker of de pil ook onder die regeling valt.

1 like

Mijn moeder krijgt vandaag een hersenscan en ik ben zo bang. Ze heeft veel last van een pijnlijke en trillende hand, en ik ben zo bang dat het ernstig is. Dat vermoeden ze niet hoor, maar alsnog. Zit me de hele tijd al druk te maken.

Iemand met een soortgelijk iets die me even gerust kan stellen?

1 like

In dat geval vind ik het inderdaad ook heel stom dat je het zelf moet betalen.

2 likes