Wat je even kwijt wil #30

Je mag ook eigenlijk niet sporten, en dat doe ik zelf ook altijd direct erna. En zou eigenlijk niet kunnen bedenken waarom je geen alcohol kan drinken erna… tenzij je miss last van bloedingen hebt gehad ofzo

Vraag uit het niets, waar ik misschien beter mee op het VIVA forum terecht zou kunnen qua leeftijdsgroep, maar probeer het toch: wat doen jullie oma’s (of opa’s eigenlijk ook) qua dingen in huis? Mijn oma was altijd nog vrij mobiel en reed auto, maar is recent geopereerd en heeft een klein herseninfarct gehad waardoor ze één hand niet meer heel goed kan gebruiken. Ik was er net en ze verveelt zich zo. Nou is ze ook wel een beetje moeilijk soms, als in dat ze ook weinig wil, maar ik dacht misschien weet iemand hier nog iets om te doen? Ze kijkt nu veel tv, leest en doet puzzelboekjes. Legpuzzel had ik ook voor haar meegenomen en m’n nichtje was daar met haar mee begonnen, maar die had ze toch weer opgeruimd. Vroeger deed ze ook wel bridge-spelletjes op de computer maar daar is ze mee gestopt.

Mijn werk heeft bedacht dat we in december allemaal kersttruien moeten dragen want dat is geinig hi ha ho
Maar ik heb zo’n trui niet in mijn bezit en ik vind het echt je reinste onzin om zo’n primark-geproduceerd kledingstuk te kopen voor enkel dit doel terwijl ik het verder het hele jaar niet aantrek :angry: dus ik heb hier echt helemaal geen zin in maar dan ben ik weer de zure spelbreker pff

Als ik slingers om m’n schouders hang is dat dan kerstig genoeg??

4 likes

misschien in een tweedehands winkel? Lokale kringloop? Of van iemand lenen?

1 like

Ik zou daar ook niet aan mee doen hoor. Maar ik vind zuur zijn niet zo erg, kan ik ze meteen voor de voeten gooien dat het onzin is om dat te kopen om een dag of een paar dagen per jaar aan te trekken. Als je wel mee wilt doen kun je misschien iets groens en roods aan doen wat al in je kast ligt? Die moeite zou ik misschien nog willen nemen.

2 likes

Heeft Hema nu niet een duurzame kerstcollectie?

1 like

Ik las dat je dan sneller last van blauwe plekken en zwellingen kunt hebben omdat je bloed verdunt wordt. Het gaat hier wel om vijf uur na de behandeling en niet in de 24 uur ervoor.

@ellegirltalk

Dat is het inderdaad haha.

Hoe duurzaam is het überhaupt als het gemaakt is voor een feestdag?

9 likes

Hahaha ja ik snap ook echt niet waarom ze daar opeens geen zin meer in heeft??? Ze was echt zwaar verslaafd jarenlang (echt spelen tot diep in de nacht enzo). Maar ga denk ik de volgende keer dat ik daar ben even kijken of dat spel nog werkt of dat het misschien geupdate moet worden ofzo, zou me niks verbazen als ze er daarom mee gestopt is eigenlijk

3 likes

Dat is ieder voor zich. Mijn bericht is bedoeld voor Ella, dat er eventueel nog andere opties zijn naast Primark.

Ieder voor zich :sweat_smile: Het labeltje “duurzaam gefabriceerd” is in ieder geval een goede marketingstruc :+1:t4:

3 likes

Ja ze bridgete ook bij twee of drie clubs inderdaad! Alleen die zijn slecht bereikbaar zonder auto vanaf haar huis dus dat is nu lastig (en volgens mij durft ze ook nog niet zo goed alleen de deur uit, want ze heeft nu recht op aanvullend OV vanuit de gemeente maar dat wilde ze ook niet). Dus was idd meer op zoek naar dingen voor in de periode dat ze nu meer aan huis gebonden is!

1 like

Heb je een groene trui? Hang je er wat kerstballetjes en een snoer lichtjes op batterij in (als je die nog ergens in huis hebt liggen), hartstikke kerstig.

1 like

Nee huisdieren vindt m’n oma vies helaas. Maar dankjewel voor het meedenken in elk geval, lief!

1 like

Dat heb ik met Elanden, Komodovaraan, ligfietsen en Kux Kux Klan. :upside_down_face:

5 likes

Ja ik heb dat met de metamorfose van rups naar vlinder

2 likes

Ah dankjewel! Ga er eens naar kijken! Geestelijk is ze nog goed dus dat is wel heel fijn.
En ja ze woont nog thuis (wel in een seniorenflat waar ze ongeveer 1x in de week een activiteit organiseren denk ik, daar gaat ze wel soms heen).
Merk echt aan haar dat ze mensen nodig heeft die haar activeren nu en dat ze uit zichzelf niks doet (ook weinig met de dingen in huis), maar daar moeten we met haar en de rest van dr familie ook nog even balans in vinden denk ik (ze wil het liefst gewoon dat m’n moeder er elke dag de hele dag is maar ja, iedereen heeft een fulltime baan of studie dus dat gaat niet).

Fijn dat Venloos hier een speciaal plekje in heeft :heart: eindelijk erkenning hahahahaha. Die pagina is echt hilarisch @TantePollewop (maar ga ‘m toch niet aan collega’s laten lezen :sob: want ik word al genoeg gepest)

3 likes

Thanks FF’ers om me te influencen tot het kopen van een satisfyer! Waarom heb ik dit niet eerder gedaan? :star_struck:

6 likes

Ik lig op de bank onder een deken en geen zin om naar bed te verhuizen. First world problem.

1 like