Oh echt? Ik ben duidelijk al lang geen 16 meer dan. Wel stom trouwens zeg, ik ging op m’n 16e studeren, dan had ik dus ook gewoon uberhaupt niet op kamers gekund? Zijn zat mensen die beginnen met studeren voor ze 18 zijn toch, en als je dan van ver weg komt ben je fucked want alle voorrang gaat ook via studentenwoningweb.
Edit: zie op studentenwonigweb wel nog staan inschirjven vanaf 16? Ik bedoel wel echt specifiek studentenwoningweb hè, niet woningnet voor jongerenwoning en andere sociale huur!
Wat kut! Kun je jezelf wel een beetje warm houden? Genoeg batterij voor telefoon etc, geen dingen in je koelkast die nu heel erg smelten?
Hebben jullie een idee voor een sinterkerstcadeau voor een collega die je amper kent? Mag 10-15 euro kosten en ik heb echt geeeen idee. Kom niet verder dan flesje wijn en wat lekkers, maar vind ik ook zo suf.
Heb je een auto? Als het nog lang duurt kun je met zon speciaal dingentje in dat sigaretten aansteker ding je mobiel en powerbank enzo opladen.
Hé wat gek, ik kan me herinneren dat ze me dat gemaild hebben toen de voorwaarden veranderd waren, en op de website van Ymere (het eerste waar ik een leeftijd zag staan bij googlen) zegt ook 18, maar dat is inderdaad niet waar.
Alsnog is het wel maar 8 jaar in totaal, dus als je nog een tussenjaartje neemt en geneeskunde gaat studeren (of een beetje uitloopt) is het alsnog niet slim meer om je op je 16e al in te schrijven.
Wow het is dus ook echt een loophole. Ik dacht dat ze dan vast wel na een paar jaar íets zouden checken. Of dat je er max. een aantal jaar zou mogen blijven zitten.
@Chuckie oh dan heb je superveel mazzel gehad! En heel fijn ook dat je mag blijven, als phd student heb je daar gelukkig ook gewoon recht op bij duwo
Ik stoor me dit jaar echt zo erg aan die stomme happy family kijk ons samenzijn-reclames. Ik ben geen kersthater. Maar doe niet alsof iedereen met kerst zo lekker blij en gelukkig is. Met je nepgeluk.
Ja het is alleen heeel lastig om met haar af te spreken want ze is druk en veranderd haar plannen heel snel. Ze is heel vergeetachtig. Ze lijkt een beetje op dory van finding Nemo. En dan is ze ook weer zo aardig dat je niet geirriteerd kan doen
Iedereen duikt er nu op, de originaliteit is er al weer af in mijn ogen. Juist die boodschappen leveren bij mij ‘thuis’ ruzie en gedoe op. Misschien speelt dat onbewust mee
Ja dat zou ik liefst doen maar ze woont heel dichtbij dus dat is dan ook weer raar
Volgens mij hebben de buren ruzie want hoor al een dik kwartier iemand heel hard huilen.
Ja acht jaar is niet superlang natuurlijk, maar als je eenmaal ergens woont mogen ze je er niet uitzetten als je meer dan acht jaar ingeschreven staat toch (of ik sta over een paar weken voor een hele nare verrassing, dan zal ik het laten weten). Vind het vooral superraar dat DUWO nooit controleert of mensen een bewijs van inschrijving hebben, behalve als ze ergens komen wonen.
Maar dit is wat er nog op de site van studentenwoningweb staat in elk geval
@Floepsie ja ik heb sowieso bizar veel geluk gehad met m’n woonsituatie.
@grace oh dat snap ik ook heel goed hoor, maar er staat natuurlijk meer op studentenwoningweb dan alleen studio’s. Maar vind het ook beetje gek om studenten onder de 18 dan maar buiten te sluiten, maar dat is gelukkig dus ook niet zo.
Ik vind het fijn om ‘s ochtends met een kop koffie in bed wakker te worden, of terwijl ik me aan het opmaken ben koffie te drinken. Ik vergeet alleen vaak om het glas/de beker mee naar beneden te nemen. Mijn vriend zeurde al een paar dagen dat hij niet snapte waar alle glazen zijn, hij had ze zelf niet kapot laten vallen ofzo. Ik ben net even een rondje door de slaapkamer en mijn makeup kamer gelopen en kwam met 11 glazen naar beneden. En nu ga ik echt mijn leven beteren en elke dag het gebruikte glas mee naar beneden nemen!
Staat het niet in je contract hoe lang je er mocht blijven? Of gebonden aan 8 jaar, of gebonden aan dat je moet studeren, of helemaal geen voorwaarden.
Haha doet me denken aan vroeger. Dan was mijn moeder ook veel glazen kwijt en moest ik mijn ‘voorraad’ brengen; vaak ook 10 ofzo.
En nu kijk ik om me heen en staan er hier op mijn bureau 5 :’)
Nee er staat onbepaalde tijd, maar wel met campuscontract dus 6 maanden na het afstuderen moet je er uit. Alleen tijdens je PhD word je ook nog als student gezien (volgens mij ook omdat DUWO woningen heeft voor internationale PhD-studenten en ze dan wettelijk geen onderscheid mogen maken tussen Nederlandse en internationale PhD studenten, maar weet niet zeker of dat de logica er achter is).
Hahaha ja dat deed ik altijd als ze niet thuis waren of al in bed lagen, was anders echt zo’n walk of shame met 4 borden en 10 bekers.
Sinds 2018 (oid) schijnt dat dus wel in de contracten te staan, dat je een actieve studentenwoningweb inschrijving moet hebben, en dat dus (bij controle, en je kan je afvragen hoe vaak dat gebeurt, bij Ymere wel 4x per jaar weet ik uit ervaring) je contract wordt opgezegd als je de 8 jaar inschrijftijd voorbij bent.
Gebruikt er iemand een airfloss/elektrische floss? Zo ja, welke heb je en wat zijn je ervaringen?
Escape room kaartspel?