Hoi tatta de hebbert hiero. Maar ik had wat gekocht bij Holland en Barret en zon passie pas aangevraagd haha. Maar ik moest net even wat interesses invullen en mn geboorte datum en ze zeggen dat je een cadeau krijgt.
Nu ga ik met mn bday sws alle kortingen en gratis shizzle af haha. Maar weet iemand of je echt een cadeautje krijgt of korting?
Want dat heb ik iets om het komende half jaar naar uit te kijken… hahaha
Lief dat je toch reageert. Bij de obesitaskliniek zou ik zo terecht kunnen. Maar wil ik absoluut niet.
Ik heb net een diëtiste gemaild. Echt met: hallo ik wil een afspraak doei. Ik vind het ook moeilijk om te bedenken waarom dit me zo raakt want, ik heb een leuk sociaal leven, veel vrienden, een prima seksleven, ben niet vaak onzeker, doe het super goed op mn werk. En vaak staat er ja mensen met obesitas durven de deur niet uit en dan denk ik que??? Dus ik vind dat ook heel moeilijk om mee te levelen. Maar ik wil gewoon afvallen omdat ik niet dood wil, zo simpel is het en ik heb ook een dietiste nodig die niet met slap advies komt want dat weet ik allang, ik wil gewoon iemand die me stalkt tot ik 40 kilo ben afgevallen bij wijze van
Oke super lang en onnodig verhaal dit weer maar thanks voor het reageren!
Maar na die 40 kg en als het stalken dan stopt, leef je hopelijk nog heel lang he! Ik ben zelf ook zoekende wat nu werkt voor mezelf, maar het zal wss altijd een strijd blijven (denk voor de meesten wel). Want als het eerst een jaar goed is gegaan, kun je er dan de vinger op leggen waar het daarna weer mis is gegaan? Want een jaar is best lang en superknap. Maar alle hulp van buitenaf is maar tijdelijk.
Dit bedoel ik niet ontmoedigend, maar is het alleen met een diëtist aangepakt zodat je er levenslang plezier van kunt hebben? Misschien zou je juist met andere hulp er nog meer uit kunnen halen?
Daten anno 2019: een meisje met wie mijn partner maanden geleden één tinderdate heeft gehad, appt hem net… Of hij mij kan vragen of ik haar advies kan geven over haar kamerplanten
Als je tips hebt welke hulp nog meer zou kunnen dan hoor ik het graag! Ik weet het niet zo goed namelijk
Ik ben ooit 20 kg afgevallen toen ik studeerde en thuis woonde en een heel saai, normaal en sober eetpatroon had. Ik at nooit wat lekkers dat jaar, ik weet mn eerste koek nog heel goed. Maar ik heb nu gewoon een hectisch leven met heel veel sociale dingen en dan is zo’n eetpatroon voor mij onmogelijk vol te houden. En het werkt niet op de lange termijn. En als iedereen om me heen bier, wijn en cocktails drinkt vind ik het lastig om een spa rood te bestellen. Dus daarom wil ik een stalker, haha. Ik weet ook wel dat het daarna niet klaar is hoor. Maar misschien leer ik dan nieuwe dingen en meer trucjes om het vol te houden.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gezocht, ik weet zelf ook heeeeel goed waar het van komt (alles wat ik in m’n gezicht stop). Dus op dat gebied kan ik geen advies geven. Maar de obesitaskliniek, ok klinkt niet mega aanlokkelijk, ben je daar al eens geweest oid? Om te zien wat men daar doet? Daar gaan denk ik niet alleen mensen heen die doodongelukkig zijn en in sociaal isolement zitten.
Uiteindelijk gaat het niet om trucjes of zoiets. Het is, cliché, toch echt het aanpassen van je levensstijl. Tijdens je studententijd is het misschien niet realistisch om 40 kg af te vallen dan ook? Je moet ook kijken, wat past er bij je lichaam. Niet iedereen is gemaakt om een BMI van 18/19 te hebben, maar bijv, 25-30 als je van 35-40 afkomt (zeg nu maar even cijfers he) is ook al héél wat. Uiteindelijk gaat het om zelfdiscipline en blijven proberen tot je iets kunt vinden wat bij je past. Voor de een is dat misschien interemittent fasting, voor de ander is het overdag sober eten. Voor niemand is het 't zelfde ook.
Wat ik persoonlijk heel belangrijk vind is om echt een diëtist te zoeken waar je een goede klik mee hebt en die je vertrouwt. Dat kan zooo’n groot verschil maken. Belangrijk dat je je echt op je gemak voelt!
Daarnaast worden er vanuit de zorgverzekeraars sinds dit jaar ook bepaalde gecombineerde leefstijlinterventies vergoed. Misschien is dat iets voor je? Dan ga je niet alleen aan de slag met een diëtist, maar ook met andere medische professionals.
Ik weet het niet… Ik lust geen rijst en dat mealprep je meestal toch? Het idee staat me ook een beetje tegen. Maar de portiecontrole werkt wel. @Vidia dat klinkt ook wel goed! Ik ga dat even onderzoeken. En dankjewel!
Ik heb net mn koptelefoon gepakt om de ultieme 90s powerhouse divas te luisteren, playbackend en al. Mn vriend is maar gaan gamen hahaha
Iemand nog suggesties? Ben nu bij Céline, echt een feestje dit
Edit: ik skip hem nu naar de Prince of Persia hit there will be miracles if you believeeeeeee