Wat je even kwijt wil #30

Oh oeps, wist niet dat dat bestond. Dankjewel!

Ja hoor!

1 like

Jeetje wat heftig! Ook dat jij je nu verantwoordelijk voelt voor haar uitkering.

Waarom is hij gekort? Wat raar dat ze dat doen…

Is er geen andere oplossing dan dat jij het nu moet oplossen? Vind dat nogal wat!

Ah shit zeg :frowning:
En wst lief van jou dat je haar helpt enzo, maar let je ook op jezelf ondertussen?
:heart:

Hij is gekort omdat er dus iemand inwoont (ik) met een “fulltime” salaris. En dat vinden ze genoeg om de huursubsidie in te trekken. Om deze reden betaal ik al geld, omdat ze anders niet rond komt. Omdat mijn zusje nu nog 17 is krijgt ze nog maandelijks 400 euro kindgebonden budget, maar dat zal vanaf maart dus ingetrokken worden omdat ze dan 18 is. Dan komt ze helemaal niet meer rond, en is de noodzaak hoog dat ik te hulp schiet. Sparen zit er dan gewoon niet meer in voor mij, omdat ik vrijwel niks overhoud op die manier om te sparen. Om heel eerlijk te zijn ben ik er echt op tegen, en tuurlijk snap ik dat kostgeld een “norm” is. Maar het voelt nu gewoon als een schopstoel. Niet vanaf haar kant hoor, maar wetende dat ze de huur subsidie terug krijgt als ik weg ben is een fijne gedachte.

We hebben nooit geluk gehad qua geld, en nu ik eindelijk wat kan sparen gebeurd dit. Ik heb altijd het idee dat het me niet gegunt is, en dat blijkt maar weer. Ben blij dat ik sowieso tot 2021 een contract heb en dat ze mijn opleiding betalen. Maar jezus wat voel ik me benauwd.

Denk wel dat 3500 spaargeld oke is om te starten met uit huis gaan toch?

:frowning: naar

@Maestoso hoe gaat het nu met je? Na die ellende met die trein?

2 likes

Hahaha jaa is ook super overeacted van mij. We hebben wel 2 nieuwe medewerkers die wss veel zijn ingepland. Maar ik vind het wel dom om in de drukste maand 2 nieuwe mensen die nog helenaal niks gewend zijn in te plannen. Donderdag wilt mn uitzendbureau even bellen wss om uit te leggen waarom ik zo weinig ingepland sta . Maar ergens denk ik ook ze zoeken het maar uit. Ergens wel zin in de "Dit weekend was zo hectisch met die nieuwe "

2 likes

Ik zit echt naast rare mensen in de trein en enerzijds wil ik graag mn koptelefoon op maar het is ook wel leedvermaak

1 like

Ik kreeg vandaag een tegel van witte chocola op mijn werk, maar ik heb nogal slechte beheersing met zoet eten (eigenlijk eten in het algemeen). Ik heb de tegel aangenomen en de hele dag op mijn bureau laten staan en net weer bij het naar buiten gaan in de doos voor mijn collega’s gestopt. Uitleggen dat ik geen maat kan houden en een opmerkingen ‘ben je op dieet’ heb ik daarmee ontweken.

1 like

Wat vervelend zeg, stress om geld is nooit fijn. Heb je al een overzicht van je inkomsten en uitgaven? Misschien helpt dat om je wat meer rust te geven. Is een extra baantje misschien nog een idee?

Wat spaargeld voordat je huis huis gaat betreft, dat ligt denk ik heel erg aan het soort woning (of een kamer) en je woonwensen. Je kunt super veel tweedehands kopen op marktplaats of in de kringloopwinkel. Er zijn ook heel veel weggeef groepen op Facebook te vinden. Ik zou wel alvast rekening houden met een maand borg.

Hahaha kut, ik was iets eerder klaar op werk, vet chill, mis ik gewoon m’n metrohalte? Dus nu weer vrolijk terug, kan nog steeds wel een kwartier eerder met de trein dan normaal maar niet het halve uur waar ik op gehoopt had :’)

2 likes

Ik vind het juist goed dat je voor jezelf bent opgekomen! Ik durf dat eigenlijk nooit…

Denk dat als je op gesprek moet komen je aangeeft dat het gewoon assertiviteit is, ze je toch niet zullen ontslaan?

1 like

Ik ga naar Taylor Swift in Werchter.
:tada::+1:
:musical_score::notes::musical_note::musical_note::musical_note::notes::musical_note::notes:

8 likes

Ik moet plassen maar elk moment kan een pakjesman voor de deur staan. :sleepy:

Ik had niet eens de helft. Veel gratis opgehaald enz ook en verder veel dingen vervangen/gekocht toen ik hier eenmaal woonde. Lang leve de weggeefhoek op Facebook! Kom je echt een heel eind mee als je niet al te kieskeurig bent.

Verder snap ik de stress wel, is ook klote.

7 likes

Omg mijn werk heeft me een vast contract aangeboden!

EN DAT IN DE CULTURELE SECTOR.

103 likes

Ook achter de Pathé daar!

1 like

Je kan met veel minder spaargeld al op jezelf hoor! Ik heb denk ik 400 euro uitgegeven destijds. Veel mensen hebben vaak dingen op zolder staan en worden gratis weggegeven via Facebook of marktplaats. En bij de kringloop kun je ook ontzettend veel krijgen!

2 likes

Ik heb net een piercing laten zetten met een vriendin. Hi ha leuk was ook nog mijn idee en het deed en doet nog steeds zo’n pijn. Echt vreselijk waarom heb ik dit gedaan