Hahahaha m’n vriendin en ik hebben ons opgegeven om bij Lingo in het publiek te zitten, omdat we heel graag GROEEEENNN willen roepen. Nu zijn we uitgenodigd hehehe kan niet wachten
Denk om dezelfde reden als dat het kut bleek maximaal 2x een contract voor beaalde tijd te krijgen; dat het werkgevers niet stimuleert om dan een fatsoenlijk contract te bieden en je ipv dat dan niks hebt.
Oh help ik ga dus minder werken en dat is precies wat ik wil, heb er zelf om gevraagd, helemaal blij dat het kan, etc. Krijg ik de bevestiging dat het al eerder in kan gaan dan ik verwachtte, en krijg ik me toch een potje paniek. Alsof ik niet alles al 1000x heb nagerekend. Stop it.
Overigens komt er zo een vriendin om bezoek en ziet mijn huis eruit alsof het ontploft is (allemaal dozen met bestellingen en huisdieren die hooi rondgooien alsof het confetti is)…
Ik zou natuurlijk kunnen opruimen maarja …
Altijd als ik de konijnen een schoon hok heb gegeven, springt de kleinste altijd gelijk erin om te gaan eten. Hij zit dan in de buurt te wachten tot ik klaar ben zodat hij lekker kan gaan eten
Even om het hoekje spieken of ik al klaar ben. Zo schattig is dat.
Jongens hou mij aub even tegen. Ik heb deze week al ZO VEEL geld uitgegeven. Ik heb een foruminterventie nodig denk ik
Ja tuurlijk, dat sowieso. Maar het beoogde effect van een andere vorm contract blijkt dus niet zoveel voor te komen in de praktijk. En dan heb je denk ik liever een 0-uren contract dan geen contract.
Aangezien mijn vriend vanaf morgen tot dinsdag weg is hebben we besloten om vanavond al 5 december te vieren.
Zoontje is 3 en snapt dus toch niks van wanneer welke datum nou waar is.
Dus vanavond lekker even genieten
Ik heb t begin gemist, waarom zitten er alleen kleine voetbal jongentjes aan tafel bij dwdd
Ik gebruik normaal altijd schermtijd-beheer op m’n telefoon en vond het al zo vreemd dat ik nog geen melding had gekregen dat ik mijn limiet had bereikt voor de dag. Kwam ik er net achter dat ik dat niet meer terug aan heb gezet nadat ik 't pas even had uitgedaan omdat ik het irritant vond. Nu heb ik vandaag al 7 uur op m’n telefoon gezeten
Oh nee in general is het beter hoor.
Maar op m’n werk gebruiken ze nuluren vooral bij ziekte en tekorten en je mag altijd nee zeggen zonder problemen.
Ik bied daarin 30 weken 3 uur pw les aan, in de zomer werk ik dus weinig want dan hebben ze niets en nu werk ik bv 4 maanden 8 uur pw ipv 3 vanwege een zwangerschapsverlof. En soms dus een andere dag nog 5 uur door het jaar heen.
Maar ik vind het dus heel handig want het is nu ideaal te combineren met m’n andere werkzaamheden en ik kan altijd nee zeggen (ik weet dat ik daar heel veel geluk mee heb en heb ook weleens andere werkgevers gehad dus in general is het beter, het komt mij en m’n werkgever gewoon slecht uit. Ze hebben 3 nuluren contracten en ik denk niet dat ze 't financieel aankunnen ons alle 3 uren aan te bieden)
Mocht iemand nog een bordspel zoeken voor de sint. Je kan mij ook inhuren als Snotty Snotter of Piet Snot, (B-variant voor een gereduceerd tarief). Klote verkoudheid mag nu wel ophouden.
Mijn brein gaat meteen naar Theo en Thea bij dit bericht…
Heb je ook weleens een droge worst gewonnen?
Leverworst!!!
No worries! Je mag met de nieuwe wetgeving sowieso een jaar werken zonder uren op contract. Maar ook daarna, wanneer je verlenging hebt, mag je uren weigeren. Als je er dan ook maar voor tekent!
Oooh! Dat is echt chill. Ik werk verder als zzper dus dan vind ik het chill om iets niet te vasts te hebben
Weet ik! Maar ik paste hem aan op de situatie
Ik was vergeten hoe stressvol en vermoeiend groepsprojecten zijn. Er gaat zo niet normaal veel tijd zitten in inefficiënt communiceren. Mijn leven bestaat momenteel alleen uit dat klote project en het wordt niet eens goed haha. Gelukkig komt @Cajun-moon morgen en gaan we alle stress weg drinken.
Ik heb afgelopen vakantie een jongen ontmoet die als vrachtwagenchauffeur en beunhaas in heel Europa werkt. Soms krijg ik random berichten op Instagram over dat ie weer eens een badkamer in Ierland oid heeft verbouwd inclusief voor en na foto’s en word er altijd direct gelukkig van haha.
Ik heb dus ontslag genomen en nog geen nieuw werk maar nu neemt het echt m’n hele leven in beslag haha. De hele avond zit ik op Indeed, LinkedIn … vacatures zoeken, opslaan, schrijven enz. De laatste keer dat ik gewoon even rustig een filmpje heb gekeken of Netflix of gewoon gekletst met mijn ouders is echt al een dikke week geleden. Voel me gewoon slecht als ik iets ‘entertaining’ doe want dan zegt een stemmetje in mijn hoofd: GA EERST WERK ZOEKEN.