Wat je even kwijt wil #30

Ja superweird, ze hingen ook echt op een rijtje in dat vest :’) Ik heb er serieus foto’s van gemaakt en naar mensen gestuurd om voor mezelf te bevestigen dat ik niet gewoon knettergek aan het worden ben

Weer twee zakken spullen die ik niet gebruik de deur uit. Nu bedenken hoe ik alles opnieuw ga indelen.

Als dat klaar is alleen nog kleding en schoenen maar dat wordt alleen opnieuw sorteren en na bevalling alles passen en dan pas weggooien.

2 likes

Dit heb ik ook eens gedaan! Had zelf niet eens veel pakketjes, maar gezien het zo druk bij hun was met Black Friday + Sinterklaas (ook vertragingen toen doordat postNL de hoeveelheid niet aan kon) vond ik dat ie het wel verdiende. Werd erg gewaardeerd toen dus bij jou vast ook! :blush:

1 like

De hamvraag is of die fles shampoo meer waard is dan die 3 per ongeluk meegenomen wenkbrauwpotloden van de HEMA. :wink:

2 likes

Ik heb het gecheckt en het is precies evenveel! Maar kreeg gratis een nieuwe fles shampoo dus heb een dikke 6 euro winst

16 likes

Mijn zusje, van bijna 21, heeft geen internetbankieren. Nu kwam mijn moeder net vragen of ik laarsjes voor haar wilde bestellen bij h&m. Mijn ouders hebben ook geen internetbankieren. Dus mijn moeder wilde dan contant geld aan mij geven (want mijn zusje werkt ook niet).

Maar ik stoor me aan zo veel dingen in dit verhaal dat ik het eigenlijk niet wil doen maar ik dan een ‘boze’ moeder krijg. Dusja nu heb ik het wel gedaan en misschien moet ik ook niet zo moeilijk doen.

Mijn ouders zijn nogal ouderwets dus daar begrijp ik het nog wel van enigszins. Maar mijn zusje heeft het wel een keer aangevraagd maar dan krijg je natuurlijk inlogcodes en het lukte haar toen niet om in te loggen ofzo. Toen was het allemaal te veel moeite en heeft ze het erbij gelaten.

Ik heb net wel gezegd van: “Misschien moet ze het toch een keer zelf aan gaan vragen.”

Maar het stoort me ook ontzettend dat mijn moeder het dan komt vragen

Ik heb dat echt al sinds dat ik 13 ben ofzo :astonished: maar dan kan ze dus nooit wat bestellen met ideal? Of een tikkie?

Nee. Bijvoorbeeld haal schoolboeken heb ik ook een aantal keer besteld. En een sociaal leven heeft ze ook niet echt dus een tikkie komt niet vaak aan bod. Of ze geeft contant geld

Ahw wel jammer dat ze geen sociaal leven heeft.

Op je 21e zou zij dat toch allemaal zelf moeten kunnen regelen ook als jullie ouders ouderwets(er) zijn ingesteld. Tenzij zij een geestelijke beperking heeft o.i.d.

Ze kan het ook wel maar ze vertikt het ofzo. Ze houdt van de makkelijke weg. Ze heeft het wel een keer aangevraagd maar dan lukt het niet en dan geeft ze het op. Maar het probleem is vooral denk ik dat mijn ouders erin mee gaan en ze daarom ook geen moeite doet. En zoals nu, doe ik het ook weer dus dat is natuurlijk ook weer makkelijk voor haar.
En nee ze doet een HBO studie.

Misschien ben ik gemeen hoor maar ik zou dan gewoon het vertikken om dat voor haar te doen, dat doet ze zelf maar. Als je hbo kan doen kan je ook internetbankieren en je eigen zaken regelen. Als ouders dan maar in bepaalde dingen meegaan, jammer dan. Doe ik hier ook X kan niet koken en heeft het vanuit huis niet meegekregen of ik dingen dan wil doen. Nope je bent oud genoeg om dingen zelf te doen of iig te proberen. :’)

12 likes

Ja ik heb er ook wel een beetje spijt van. Maar zoals ik al zei, waarschijnlijk wordt mijn moeder dan boos op mij. Maarja ik ga bijna het huis uit en dan laat ik deze dingen lekker los en dan mag ze het zelf uit gaan zoeken :raising_hand_woman:

2 likes

Goed dat je dat dan niet meer doet. Ze zal waarschijnlijk wel op ten duur tegen de lamp aanlopen of dat er toch wel iets mis is omdat dit gedrag niet zo gebruikelijk is. Al heb ik wel meer van dit soort gevallen gehoord. Vooral jongens die extreem gepamperd werden door hun moeder. Vaak waren moeder en vader al jaren gescheiden en kon zoonlief vrijwel niks zelf (als hij uberhaupt nog een studie deed). Ja, alleen gamen en het eten dat was gekocht opeten. Moeder stond het maar jaren toe omdat ze dan te zwak in haar schoenen stond om er wat aan te doen. Ben echt benieuwd of dit soort situaties binnen de psychologie een speciale naam hebben.

Dat vraag ik me ook wel eens af. En ja soms maakt de situatie me boos en soms maak ik me zorgen

1 like

Haha awhhh echt super lief

Heb sinds net mn 1e paar Dr Martens maar my god dit inlopen gaat niet chill zijn, ze zijn nog zo stroef en de achterkant snijdt al zo erg in het begin van m’n kuiten :dizzy_face:

Ik ben al aan het zoeken naar een baan naar mijn afstuderen en heb een leuke functie gevonden, maar hij is onder niveau. Twijfel enorm of ik er gewoon voor ga want het kán een opstapje zijn naar een werkplek waar ik over ~15 jaar zou willen werken. Alleen zegt mijn omgeving dat het zonde is om meteen onder niveau te beginnen zonder eerst banen “op niveau” te zoeken.

ik ging net voor het eerst ooit naar de sligro en was helemaal hyped maar wat een overpricede kutwinkel vond ik t

5 likes