Wat je even kwijt wil #31

Ik ging een tijdje bij een mevrouw thuis in Landgraaf. Was echt een fijne vrouw en was ook heel goedkoop.

Even een lief dagboek moment: Ik ben jarig vandaag. En heb een hele leuke dag so far, maar ik moet eerlijk toegeven ik ben lichtelijk teleurgesteld dat mijn vriend me niet ten huwelijk heeft gevraagd.

Ik zou (net zoals vorig jaar) een ring krijgen voor mijn verjaardag. Heb ik gekregen, supermooi (samen uitgezocht!). Maar we hebben het iedere dag over verloven/trouwen/kinderen en hij ging vanochtend ā€˜voor de grap’ op een knie en gaf me de ring. Met snel erachteraan; nee, dit is alleen voor je verjaardag. Hij vond het zelf heel grappig, maar ik niet echt.

Hij vertelde me een paar dagen terug dat hij er aan zat te denken om mij ten huwelijk te vragen op mijn verjaardag, maar omdat ik een paar maanden terug voor de grap zei dat ik een aparte verlovingsring zou krijgen, kon hij het toch niet doen. Dan denk ik echt van; waarom vertel je dit aan mij?

En familie/vrienden/kennissen vragen constant wanneer hij me nou eindelijk gaat vragen. Ik lach iedere keer en zeg dat ik het wel laat weten, als het zover is. Maar het is inmiddels echt een running gag geworden, waar mijn vriend zelfs aan meedoet. We hebben pas 2 jaar, en ja we zijn snel samen gaan wonen en alles gaat goed, maar waar bemoei je je mee?

TLDR; geen aanzoek gehad van mijn vriend op mijn verjaardag, best wel verdrietig erover en ook kut dat er zoveel druk op zit van buitenuit.

2 likes

Ik heb zoveel haarlak in mijn haar gespoten dat Roy Donders jaloers zou zijn.

11 likes

tenor%20(7)

12 likes

You have my attention!

afbeelding

1 like

Ahw ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, de mensen die daar grapjes over maken hebben waarschijnlijk echt niet door dat het je zo raakt dan, maar dat maakt het niet minder vervelend. Heb je er wel eens met een vriendin ofzo over gepraat? Lijkt me ook zo lastig omdat je het misschien niet echt met je vriend wilt bespreken, want dan komt er zo’n raar gevoel/ā€˜ding’ boven dat hele aanzoek te hangen.
Praten jij en je vriend ook wel eens over de termijn waarop jullie zouden willen trouwen? Is het een optie om eens voorzichtig te vissen bij hem of er misschien dingen zijn die hem tegenhouden, of dat hij het qua volgorde of een bepaald moment voor zich ziet om jou te vragen?
Ik heb verder niet echt iets zinvols om tegen je te zeggen helaas, behalve dat ik hoop dat je niet meer heel lang hoeft te wachten en als je eenmaal gevraagd wordt dat het hopelijk heel bijzonder zal zijn.
Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je er ondanks je nare gevoel toch nog een fijne verjaardagsavond van kunt maken :blush:

Ik vind geen relatie hebben maar niks en helemaal nu in deze tijd, het is zo confronterend dat iedereen met zijn/haar partner is en bij beide families terwijl ik een beetje alleen bij m’n ouders zit wat ook nog niet eens heel gezellig is ofzo. Het voelt echt een beetje als een mislukking op dit moment (ja dat is misschien niet redelijk om te denken maargoed). En ik vind daten ook eigenlijk helemaal niet leuk, maarja het zal toch moeten als ik weer eens eventuele leuke mannen wil ontmoeten en weer eens wat actie in de taxi wil. Nouja goed, moest even zeuren en klagen en ga er verder wel gewoon wat leuks van maken met kerst

4 likes

Ik hou echt zo van niezen, zo’n lekker gevoel

7 likes

Ik heb zon intense blauwe plek op m’n knie (niet qua grootte maar qua pijn die het doet), dat zelfs het aanhebben van een skinny jeans pijn doet.
Ik lig nu in bed (zonder broek dus) en dat doet ook pijn eigenlijk
Irritant

1 like

Lief! Dankjewel voor je berichtje :heartpulse: Moest het gewoon even kwijt. Kan er gelukkig met vriendinnen over praten, dus dat scheelt.

Ja we praten er bijna iedere dag over en HIJ begint er vaak over, dat is dus het meest frustrerende. We hebben een tijdlijn (rond mijn 30e, ben vandaag 28 geworden) en hij maakt dan grapjes dat hij dan zo lang mogelijk gaat wachten tot de laatste dag voor mijn 30e verjaardag…hilarisch :expressionless:

Maar verder leuke verjaardag gehad so far, so I’ll live :blush:

3 likes

Ah nee… gecondoleerd

1 like

Heel veel sterkte. :kissing_heart:

1 like

Ik ben echt zo ziek jaloers op iedereen die vakantie heeft :sob:

2 likes

:heart:

1 like

Ooh sterkte. Wat een droevig nieuws :pensive:

1 like

Ik heb zojuist een krullenpony bij mijzelf geknipt en ik voel me echt herboren

9 likes

Ik ben de Christmas Prince films aan het kijken op Netflix, zo slecht maar ik zit er echt van te genieten met de kaarsjes aan en een glas rode wijn :heart:

7 likes

Ik heb besloten om in het nieuwe jaar te gaan boksen. Heb 0 ervaring en vind het mega eng, maar lijkt me supervet.

14 likes

Ik trok het sociaal doen net niet meer dus ben na mijn drankje lekker naar huis gegaan. Nu lekker douchen, slapen en morgen even energie bij tanken.