Ik heb maar één grote hoop voor 2020 en dat is dat er een complete politieke revolutie aan de linkerkant of desnoods in het centrum plaats gaat vinden in Nederland (of de wereld), want ik ben die tactieken van clowns zoals Baudet en Trump zo zat, niet te zuinig. Hoe kunnen mensen voor zulke doorzichtige stemmingmakerij stemmen en hoe kun je bijvoorbeeld als vrouw of minderheid op zo iemand stemmen. Hoe?! Hebben we stiekem toch niet geleerd van nazi Duitsland? Ik kom echt creepy shit tegen op het dark web soms, doodeng gedachtegoed.
Ik stem centrum of centrum-rechts (omdat mijn vroegere favoriete partij in de eerste kamer domme keuzes maakte), maar wat mij betreft mag het allemaal wel wat minder rechts de wereld tegenwoordig. Gatverdamme zeg.
Zoveel mensen proberen alleen maar te grijpen wat ze grijpen kunnen en kijken niet eens meer naast zich of achter zich. Naastenliefde schijnt ouderwets te zijn. Als klein verzet hiertegen heb ik wat boodschappen voor m’n hoogbejaarde buurman gehaald en m’n schoonmaakster volledig in het zonnetje gezet met wat cadeaus en een kaart.
En zolang mensen niet gaan inzien dat ze zelf een klein beetje welvaart moeten inleveren voor het belang van de wereld of de rest van de mensheid, is het vechten tegen de bierkaai. Laat de robots het dan uiteindelijk maar overnemen, want wij falen als soort.
Als de revolutie dan eindelijk echt begint, zal ik hem volledig steunen. Maar ik weet niet of ik hem durf te leiden. En anders schrijf ik wel een manifest of help ik bij de cyberoorlog of zo.
En anders hoop ik dat de aarde eindelijk weer rust vindt nadat de mensheid van deze planeet is verdreven. Want we verdienen het zo niet om voort te bestaan.
Dit waren m’n 2019 politieke overdenkingen. De groeten, ik ga lekker weer LOTR kijken en relaxen. Toch grappig hoe deze tijd van het jaar je aan het denken zet.