Wat je even kwijt wil #31

Pfff op weg naar huis en ben echt een pakezel omdat ik twee tassen vol met spul heb waarvan ik denk dat ze dat thuis lekker of leuk vinden. In totaal drie tassen mee, alledrie van de winkel waar ik werk. Pakezel en wandelend uithangbord.

Ik ga morgen weer naar mijn ouders en ik ben er echt superzenuwachtig voor. Allebei mijn ouders zitten overspannen (en chronisch ziek) thuis sinds kort, dus de spanning is om te snijden. Als ik thuis ben, raak ik soms ook gewoon een deel van mezelf kwijt en dan weet ik niet meer wat ik wil of waar mijn grenzen liggen. Normaal ben ik echt assertief, maar thuis verlies ik mezelf gewoon uit het oog en weet ik oprecht niet waar ik behoefte aan heb. Bluh, Gelukkig is het maar een paar dagen, maar toch.

Heb je een mogelijkheid om je terug te trekken en even tot jezelf te komen?

Ja de mijne zijn afgebroken, daarom doe ik ook bewust niet het hele jaar. Moet er wel bij zeggen dat een goede wimperstyliste let op de lengte van je eigen wimpers en er niet te lange wimpers opplakt om afbreken te voorkomen. Helaas zijn mijn wimpers zo kort dat ze al afbreken als je er een veertje aanhangt bij wijze van spreken haha. Ik had ook sowieso kortere wimpers dan gemiddeld daarom.

1 like

Ja, ik heb bij mijn ouders gewoon nog een kamer gelukkig. Maar ervaring leert dat dat niet perse genoeg is. Ik zit vaak op mijn oude slaapkamer, maar omdat je zo wordt meegezogen in een systeem, lukt het vaak niet daar afstand van te nemen. Ook omdat ik dus geen ‘normaal’ ken, omdat mijn ouders al vanaf dat ik jong was ziek zijn. Dus ik weet daarom ook niet perse wat een normale grens zou moeten zijn, daar word ik altijd mee geconfronteerd als ik thuis ben. Maar komt goed

1 like

:heart::heart:. Zelfde hier, en het is ook gewoon goed zo. Maar deze dagen is het soms net ff moeilijker. :kissing_heart:

1 like

Is er niet ergens een topic voor ingewikkelde familiesituaties waarin we even kunnen spuien tijdens deze tijd van het jaar?

Zeker! Het leed dat familie heet volgens mij?

Thanks!!

1 like

Godver ik ben zo ontzettend boos!!

Kreeg net een mail van mijn kraamzorg bureau dat ze ineens besloten hebben volgend jaar geen contract aan te gaan met mijn zorgverzekering.

En ik moet over 6 weken bevallen!!

Ik moest maar even een andere zorgverzekering regelen. Ja daaag deze is perfect voor mij en vergoed mijn medicijnen e.d.

En een andere kraamzorg instantie gaat niet lukken want je moet je echt maanden van te voren aanmelden.

Ik heb net jankend aan de telefoon gezeten, daarna de telefoon maar aan mijn vriend gegeven ( had kraamzorg aan de telefoon) morgen maar de zorgverzekering bellen etc.

Ik kan deze stress er echt even niet bij hebben
 :cry:

Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?

Jeetje was beroerd dat ze dit nu pas melden zeg! Bizar vind ik dit

Kun je niet alsnog een ander kraamzorg bureau bellen en de boel uitleggen?

Ik hoop het, morgen eerst de zorgverzekering bellen om te horen wat er nou wel en niet afgesproken is.

En anders inderdaad rond gaan bellen welke kraaminstantie het gaat redden om mij in te plannen.

Mijn vriend en ik zeiden ook al van: we doen het wel zonder kraamhulp maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil ook mijn roze wolk en lekker in de watten gelegd worden

Omg mn vriend en ik hebben het nieuwbouw appartement gekregen. Nu morgen meteen om 8.30 bellen om te vragen of er een mogelijkheid is om te bezichtigen. omggggg.

68 likes

Ik heb een uur geleden eten besteld voor mij en mn collega’s maar het is er nog niet en ik moet zo door. Ze nemen ook niet op.

Mijn vriend wil met kerst aan m’n ouders vertellen dat we een kindje krijgen maar ik ben zo bang dat mijn/zijn ouders niet leuk gaan reageren. Het liefst stel ik het uit tot na mijn bevalling. Ik weet ook echt niet waar ik bang voor ben want het zijn allemaal echt geen kwade mensen maar heb een soort angst dat ik ze teleurstel ofz? Slaat nergens op maar ik weet niet. Krijg het gevoel niet van me afgezet.

Nooit doen.

11 likes

Een tip: als je waterlekkage in het keukenkastje onder je gootsteen hebt en het tussenschot met het kastje ernaast is ook aangetast, is de kans groot dat je een nieuw keukenblok krijgt :innocent: Het liefst moet het dan ook een beetje muffig ruiken en als de inspecteur dan komt, moet je klagen over de lucht en mogelijke schimmelvorming/gezondheid en dat je hoopt dat het voldoende is als ze alleen dat kastje vervangen

2 likes

Dankje :smiley:

1 like

Naaaah, ik vind z’n enthousiasme helemaal aandoenlijk. Waarschijnlijk is hij helemaal blij dat jullie een gezamenlijke interesse hebben.

2 likes

ik heb vandaag voor t eerst een forummeeting gehad, na letterlijk m’n halve leven op dit forum en egt doorgebracht te hebben. Kostte ff tijd voor ik de moed had zullen we maar zeggen.

29 likes