Wat je even kwijt wil #31

Meh ik had zo’n zin om vandaag alvast de taarten en toetjes voor morgen en overmogen te maken en de hapjes voor vanavond. Had me voorgenomen om dit jaar een leuke kerst te vieren en zero fucks te geven. Maar toch lukt het anderen weer om mijn stemming tot -0 te laten zakken en nu sta ik hier met tegenzin in de keuken. Van mij mag het wel alweer klaar zijn allemaal.

Los daar van voel ik me ook echt buitengesloten door mijn eigen vrienden. Iedereen doet wat met haar vriend/partner. Snap ik. Maar niemand vraagt iets aan mij. En ja ik weet dat ik buiten de boot val en ja ik weet dat ik niet hetzelfde leven leid en het spijt me dat ik geen vriend heb waardoor ik gewoon altijd maar alleen ben. Maar om via een whatsapp profielfoto van je beste vriendin te moeten vernemen dat ze op vakantie is in één of ander ver land en van een andere vriendin via fb te moeten lezen dat ze weer naar Amerika is zonder ook maar iets tegen mij te zeggen steekt. Mja blijkbaar ben ik te saai en blijkbaar ben ik niet leuk genoeg om dingen mee te delen.
En zo gaat het niet alleen met vakanties maar met vrijwel alles. Ik moet altijd alles maar viavia vernemen

Zelfde als dat ik al jaren traditie heb met beste vriendin dat we naar een wellness gaan in de kerstvakantie of in december. Maar omdat ze dus geld moest sparen voor vakantie en met haar collega naar wellness ging konden wij niet gaan… Traditie my ass dus. Nu zie ik dus niemand tot ik weet niet wanneer volgend jaar… ook niet met oud op nieuw

3 likes

Ik heb een trui van vorig jaar aan en ik voel me er zo goed in. Ik durfde hem eerst niet aan, want ik kocht hem toen ik nog weinig at en extreem sportte, maar ik ben veel blijer met hoe hij nu zit :smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Mijn familie vroeg dit ook vaak in mijn (latere) tienerjaren, met name omdat mijn broer en zus beide van die relatietypes zijn die niet alleen kunnen zijn (en mijn moeder heeft daar ook wel een handje van eigenlijk) en ik dan de uitzondering was. Toen heb ik gewoon bij kerst ofzo na de zoveelste vraag/grap gezegd dat ALS ik ooit een relatie heb met iemand die ik de moeite waard vind om voor te stellen aan de familie, dat ik het dan wel zou vertellen. Inmiddels 10+ jaar verder en krijg er nooit meer gezeik over. Zo nu en dan weleens de vraag of ik iemand zie (gewoon uit interesse, niet op die vervelende manier) en als ik iemand zie dan vertel ik dat ook wel, maar heb nog nooit iemand “mee naar huis” genomen om voor te stellen.

En de opmerking over kleinkinderen werd ook weleens gemaakt door mijn moeder, maar ik zei dan altijd dat ik de jongste ben en dat ze van mij niets hoeft te verwachten. Na een paar jaar zei mijn moeder al van “ik krijg waarschijnlijk nooit kleinkinderen” omdat zelfs degenen met lange relaties geen kids hadden, maar inmiddels heeft een van ons drieën kinderen en is ze helemaal blij. Van de andere twee verwacht ze niets meer :wink:

2 likes

Dit is de eerste keer dat ik in de trein zit en het jammer vind dat er geen railcatering is. Ik heb honger!!!

1 like

Ja hou op schei uit. Echt een geval appart. Of als ze wel genoeg heeft dan is het alleen vlees waarschijnlijk. Ik eet wel vlees hoor maar vind groente gourmetten zo lekker haha. Dus ik neem wat extra groente mee en kaashapjes. Mocht ze me toch ineens verrassen laat ik het gewoon in de tas zitten.

2 likes

Ik zat me helemaal te ergeren in de stad maar toen zag ik honden met regenjasjes aan :smiling_face_with_three_hearts: nu ben ik weer blij

14 likes

En geen foto? :scream:

Zo ben ik wel ja. Maar werd helaas tegen gehouden.

2 likes

Ik ben best emotioneel vandaag want het is mijn laatste dag op werk voor een jaar en ik heb net afscheid genomen van een cliënt die ik al 4.5 jaar intensief begeleid en die nu wel in zijn laatste levensfase komt, was dus waarschijnlijk een afscheid voor altijd. Valt niet mee :tired_face:

Edit: ik had hem een muntje met beschermengeltje erop gegeven en dat was zo mooi, hoe hij daar op reageerde. Wel heel fijn dat we kunnen terugkijken op een bijzondere therapeutische relatie.

30 likes

Nee :broken_heart::disappointed_relieved:

Ik wil bijles gaan geven en ik moest net skypen met iemand voor een kennismaking. Vraagt ie naar mn havo-cijfers. Ik heb mijn havo diploma 5 jaar geleden opgehaald, hoe zijn die nog relevant?

Ga je bijles geven aan middelbare scholieren? Dan vragen ze meestal naar je middelbare school cijfers. Vind ik juist wel relevant, zegt iets over hoe goed je het zelf begreep. Uiteraard wel destijds, kan nu natuurlijk anders zijn als je bijvoorbeeld een studie in die richting doet.

3 likes

:heart::heart::heart::heart:

1 like

Ik moet adhv mijn havocijfers een wiskundecursus en -toets (500 eu) doen voor mijn toelating voor premaster… Blijkbaar is het relevant :hot_face:

Ja ik heb bijvoorbeeld een minor geschiedenis gedaan maar dat was niet belangrijk, hij moest mn havo cijfer hebben. Vind ik gewoon vreemd…

@vitaminwater zuur!!

Ik heb dit jaar sinds lange tijd echt weer zin in kerst! Ik ga voor het eerst samen met mijn vriend kerst vieren, we gaan spelletjes spelen met mijn ouders (geen stom groot familiediner), naar star wars en we hebben bij een restaurant gereserveerd voor een compleet vegan kerstdiner. :raised_hands: En op derde kerstdag een leuk feestje met vrienden. En over twee weken gaan mijn vriend en ik samenwonen en de sfeer tussen ons is nu echt <3<3<3

31 likes

Haha same here, ze riepen net om dat ie in het achterste treinstel loopt. 1 keer raden waar ik dus niet zit.

Moet hier iemand nog overstappen van zorgverzekering? Bij de website waar ik ben overgestapt is nu een actie als ik iemand aandraag: gratis oral b elektrische tandenborstel voor de overstapper en een cadeaubon voor mij. Weet niet of ik dat mag delen?

-verwijderd door moderator-

1 like

Ik ga lunchen met poffertjes en worstenbrood :raising_hand_woman:t3:

5 likes

Iedereen die wil of benieuwd is, mag trouwens morgen of vanavond met mij mee. Als je liever met een vreemde van een forum gaat dan alleen. Mijn kerk is vrij goed bereikbaar.
Ik weet dat dit raar is, maar ik wil toch even de uitnodiging open gooien :slight_smile:

42 likes