Wat je even kwijt wil #32

Ik ben ook begonnen met werken toen ik nog net niet afgestudeerd was bij mijn oude stage plek. Dus zeg nooit nooit hoor!!

er was vandaag een man met een segway in de trein en toen hij aankwam op het station stapte hij uit, en rolde direct weg

dit is mijn nieuwe levensdoel

25 likes

Ik heb er net bijna 2 uur over gedaan om thuis te komen, normaal 30 minuten. Gewoon alles stond vast, tot aan het dorp waar ik woon.

Hoe groot is dat huis dan? Zoveel logés, ik zie echt in elke kamer 5 mensen liggen :sweat_smile:

Zou ook niks voor mij zijn. Ik heb ooit 7 weken bij schoonouders moeten overnachten. Ik keek zo uit naar mijn eigen huis en bed, dus snap je helemaal

1 like

Ik heb een halve zak paaseitjes leeggevroten.
Correctie: Ik heb de lekkere paaseitjes uit de zak opgegeten. De andere helft ga ik morgen uitdelen op m’n werk.

2 likes

SOS ik maak een stoofpotje waar een kaneelstokje in moest. Ziet er niet naar uit dat dat ding gaat smelten, die haal ik er gewoon uit toch? Net als laurierblad. Staat niks over in het recept

Hmm ik zou niet verwachten dat iemand waar ik mag verblijven gaat overleggen of ik zin heb in logees. Snap dat het voor jou misschien vervelend is maar het blijft wel hun huis natuurlijk. Is al fijn dat jullie er zo’n tijd mogen wonen toch?

33 likes

Nee in principe niet, maar hier zitten vooral veel gelijkstemden. Ik heb het idee dat jouw schoonouders hele vrije sociale mensen zijn die daar niet over nadenken dat iemand dat als vervelend kan ervaren!

Maar het lijkt mij ook echt afschuwelijk

6 likes

Ja die kan je er gewoon uithalen! Net als inderdaad laurierblad of hele kruidnagels.

1 like

Oh dat had ik niet verwacht hoor. Zoals ik al zei: kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is. Maar persoonlijk vind ik dat je al wel dankbaar mag zijn dat iemand jullie in huis heeft genomen. En ja, het blijft diegene zijn/haar huis dus wie zij uitnodigen is naar mijn mening aan hun. Dus met mijn reactie “hoop” ik dat je misschien anders in gaat zien en kan denken van: oke ja idd toch wel fijn dat we ergens kunnen verblijven ipv alles is kut. Maar zo niet, ook goed. Ik zit niet in jouw situatie en kan alleen bekijken hoe ik zelf in zou staan.

13 likes

Ik heb eigenlijk gemist of jij nou in Nederland woont of niet. Misschien totaal niet relevant hoor maar ik ken wat van jouw schoon ouders in mijn buitenlandse fam haha. Dus vroeg me af of het een cultuur dingentje is.

2 likes

Oh sorry, heb je vorige berichten niet gelezen hierover.

Is het mogelijk dat jullie een paar dagen ergens anders verblijven?

Ik ben het eigenlijk met jou eens. Je woont daar tijdelijk in, tuurlijk moet je je min of meer aanpassen aan de regels daar in huis, maar het moet ook even tijdelijk jouw huis worden. Of het nou bij je eigen ouders of schoonouders is, vind ik dat er wel enige overleg had mogen plaatsvinden. Een nachtje logés is ook weer anders dan een week.

Maar over dat het ook jouw thuis moet worden gesproken: dat zou ik dan dus ook proberen. Dus trek je lekker terug als het nodig is, of ga lekker naar buiten. Je woont daar nu dus je hoeft niet continu te doen alsof je op visite bent en dus sociaal moet blijven doen. Hopelijk vind je je weg een beetje!

6 likes

Sorry dat ik er zo mee kom binnenvallen, maar heb advies nodig.

Een vriendin van mij is vandaag jarig en wilde daarvoor een berichtje sturen. We hebben echter het nieuws gekregen dat een kennis deze ochtend is aangereden op de fiets en is overleden. Zij was best wel goed bevriend met hem en nu heb ik geen enkel idee wat naar haar te sturen

Wat erg zeg! Misschien moet je gewoon zeggen wat je hier zegt? Dat je haar wilde feliciteren maar toen hoorde wat er was gebeurd en dat je nu niet weet wat je moet zeggen. En verder zou ik haar sterkte wensen en vragen of ze een luisterend oor oid nodig heeft. Lastig zulke dingen

4 likes

“Hey naam/bijnaam/koosnaam, ik weet dat je jarig bent vandaag. Ik wil je even feliciteren maar vooral ook heel veel sterkte wensen. Hoop dat we elkaar binnenkort weer zien. Ik denk aan je/jullie! Heel veel liefs.”

Lastig zeg. Misschien zoiets?

9 likes

Ah wat heftig gecondoleerd. Ik denk dat ze het misschien wel fijn vind als je ondanks de heftige gebeurtenis ook aan haar verjaardag hebt gedacht.

2 likes

@June @Jetlag @Soy.peor dankjewel voor jullie reacties, daar kan ik zeker wat mee :heart:

2 likes