Wat je even kwijt wil #32

Mood

53 likes

Ik dacht even dat tie heel wild aan het bewegen was. Maar dat is niet zn eigen haar… dat beest heeft gewoon een fred in zn nek

2 likes

Ik heb volgens mij een schimmelinfectie en nu twijfel ik of de huisarts ga bellen voor een recept of gewoon snel en zonder shame naar het kruidvat ga… :hot_face: wat een dilemma’s

Ik heb eenz comment achter gelaten bij Kim K want ja is me bestie me alles je weet toch. En nu heb ik 3 dms van oude mannetjes en 1 mannetje dat gewoon onder die comment zet " I love you can we date"

Misschien moet ik ze geld vragen voor een gesprek ofzo… brb even een business plan schrijven.

10 likes

Word echt geïrriteerd rond al dat dramanieuws van het Corona virus.
Zoveel bangmakerij en zoveel ‘nieuws’ waarvan ik me afvraag of het klopt.
Nu ook op Twitter beelden van neervallende mensen op straat, vraag me dan echt af vanwaar die beelden komen.

2 likes

Ik vind het juist echt mega intrigerend haha

Kruidvat! Bespaar je onnodige troubles

1 like

Maar het is altijd hetzelfde riedeltje. Indertijd ook drama rond het Ebola virus, en na een tijdje hoor je er opeens niets meer van? Ik haat dat zo, eerst iedereen bang maken en uiteindelijk gaat de storm toch liggen en weet je niet eens wat het volledige verhaal is.
Denk altijd, als het een pandemie zou worden, dan zouden er hier ook al mensen ziek zijn. En dan nog valt er eigenlijk niet veel aan te doen.
Amper effectieve antivirale middelen op de markt, vaccins maken kost ook tijd.

Save je kut go to the kruidvut.

14 likes

Ja ik vind juist dat hele identificeren wat het precies is en kijken of er een antiviraal middel is wat kan werken wel interessant. Hoewel meestal pas achteraf als iemand fatsoenlijk onderzoek heeft kunnen doen haha, duurt dus idd een paar jaar voor je een volledig verhaal kan zien. Dat je er niks meer over hoort zegt meer over de media en dat mensen niet geven om dingen die buiten hun blikveld gebeuren dan iets anders (er was vorig jaar nog een grote ebola uitbraak die nog steeds niet helemaal voorbij is geloof ik, maar ja tis ver weg dus niet boeiend blijkbaar).
En het is interessant vind ik hoe je die hysterie ziet ontstaan bij sommigen terwijl ze anders wel zonder reisvaccins op vakantie gaan haha. En dit virus is eigenlijk relatief ongevaarlijk (de mensen die overleden zijn waren al ziek of oud, is natuurlijk nog steeds heel naar, maar dat heb je met influenza ook). Maar denk ook niet dat dit pandemisch wordt hoor, ingrijpen om het geografisch te beperken is nu echt sterker en eerder gedaan dan bij SARS corona toen, en dat is ook ingeperkt.

Wat is de beste tijd om de belastingdienst te bellen?

Ik moest 2 toeslagen terugbetalen en heb daarvoor 2 facturen gehad. Ik zag alleen net dat ik per ongeluk bij factuur 2 het betalingskenmerk van factuur 1 heb ingevuld (dus bij allebei dezelfde) en ik wil even checken of dat wel goed doorkomt. Alleen telkens als ik bel is er een mega wachtrij en ik heb als ik aan het werk ben geen tijd om 20+ minuten in de wacht te staan.

Ja ik denk hetzelfde! Ik vind het ook wel interessant om te weten waar het vandaan komt, en of ze een antiviraal middel kunnen maken (in vele gevallen niet, zoals bij de meeste virusinfecties) maar het volledige verhaal krijg je nooit mee, dat vind ik net jammer. Alleen alle hysterie er om.
En kreeg ook al het gevoel dat het virus niet zo heel gevaarlijk was, denk dat er dan al veeeeel meer besmetten en doden zouden zijn.

Gisteren was er een viroloog in het nieuws hier op de Vlaamse tv, en die was echt kei chill haha. Kwam erop neer dat China nu die extreme maatregelen neemt om naar de buitenwereld te tonen dat ze wel echt ingrijpen etc terwijl die maatregelen eigenlijk niet heel veel verschil maken. Een virusspreiding (zeker via de lucht) kan je moeilijk tegenhouden. Het zal wel wat helpen hoor, die maatregelen, maar moest het een groot gevaar zijn, dan zou het nu al te laat geweest zijn.
En die nieuwslezer bleef maar vragen hoe ernstig het was en of mensen zich zorgen moeten maken en die viroloog was echt zo van ‘nah, zal hoogstwaarschijnlijk gewoon daar in China blijven’ haha. Vond het echt grappig dat die nieuwslezer er iets dramatisch probeert uit te krijgen à la ‘virus is heel snelspreidend en gevaarlijk’ en die viroloog daar onbezorgd zat :stuck_out_tongue:

Pak jij dan dat eitje? Ik ben meestal meer een creme type

Ik ben in een land waar het de normaalste zaak van de wereld is om pakketjes voor de deur van een flatgebouw te zetten als iemand niet thuis is. En ook al kan elke voorbijganger dat pakken, dit gaat gewoon goed. Mind. Is. Blown.

1 like

Nee maar ik bedoel dat dit gewoon landelijk geaccepteerd is en iedereen dat ok vindt. Dus zo’n iPhone zou hier prima een dag kunnen liggen, geen haan die er naar kraait

1 like

Ik zit bij een sportschool waar de benedenverdieping alleen voor vrouwen is en boven voor iedereen. Nu werd ik aangesproken door iemand dat ik de enige vrouw hier ben (zit boven) en dat ik ook beneden kon gaan sporten. En of ik het niet ongemakkelijk vind hier. Aan de ene kant wel aardig, maar aan de andere kant ongevraagd advies :sweat_smile:

2 likes

Kruidvat.
Ik belde de huisarts voor de zekerheid toen ik zwanger was en daar last van had en kon wat bij de apotheek ophalen. Was gewoon canestengyno. Dacht echt, waarom gebeld en half uur bij de apotheek gewacht als ik ook in paar min klaar kon zijn in de kruidvat.

Oke! Zie alleen op tegen het ‘HEEFT U NOG VRAGEN OVER CANESTEN GYNO??’

6 likes

Oeps! Net de magnetische pannenonderzetter in de fik gestoken :flushed:

1 like

Hahaha als ze een beetje goed zijn opgeleid zeggen ze: heeft u nog vragen over het gebruik van dit medicijn?