Wat je even kwijt wil #32

Een podcast van “de dag”

1 like

Als je heerlijk hebt gegeten, zal er waarschijnlijk niet veel mis geweest zijn. Gehakt dat niet meer goed is, ruik en zie je wel.

10 likes

Even een lastige vraag: een vriendin van me is gister 2 weken eerder dan gepland teruggekomen van een werkvakantie nadat ze aangerand en beroofd is. Haar telefoon is o.a. gestolen dus ze is lastig te bereiken, ze stuurde me gisteravond een berichtje of ze langs mocht komen en ik had gezegd dat dat natuurlijk mocht maar 3 uur later was ze er nog niet en heb ik gestuurd dat we naar bed gingen (was echt midden in de nacht).
Ik had gezegd dat ik haar vandaag graag wilde zien en vandaag nog berichtjes gestuurd maar die heeft ze niet gelezen, via messenger. Nu heeft ze vrij aanwezige ADHD dus afspreken is altijd lastig, vaak komt ze uren te laat of komt ze uiteindelijk helemaal niet en dat is helemaal prima, dat weet ik van haar. Maar nu zit ik te twijfelen of ik niet gewoon even naar haar huis met gaan want ik maak me zorgen. Wat zouden jullie doen?

Mijn vriendinnetje was hier rond half 2, wij indrinken voor festival (dat vindt plaats zowat in mijn achtertuin), moest zij overgeven van de drank (kan gebeuren) maar ze ligt al sinds 4 uur in mijn badkamer. En ik lig hier echt van ‘ja oke’. Ik had mn buurman een appje gestuurd of ik kon joinen, hij gaat ook (hij is er al zag ik op insta). dat bericht heb ik 2 uur geleden gestuurd maar geen reactie. Ondertussen ben ik al paar keer naar badkamer gelopen of alles oke gaat. ‘Gaat goed’. Maar nu slaapt ze in mijn badkamer en zit ik hier echt compleet nuchter op mijn bank (al 2 uur) en baal ik van deze hele situatie eigenlijk (tuurlijk vind ik het kut voor mijn vriendin maar ze ligt totally KO haar ‘roes’ uit te slapen). Baal van deze situatie, had hier speciaal vrij voor gevraagd van werk en weet ook niet zo goed wat
te doen nu

Ik zou wel even langs gaan ja

Ik zou ook even langsgaan! Wordt vast gewaardeerd in deze situatie en anders is het ook snel duidelijk en weet jij in ieder geval dat alles goed is

Haar op je bank leggen en alsnog heen gaan.

Ik zou denk ik ook even langsgaan. Voor je eigen gemoedsrust alleen al. En ik zou het als ik jouw vriendin was superlief vinden. Je kunt aangeven dat je even wilt zien hoe het gaat en haar de ruimte geven om je toch weg te laten gaan als ze liever alleen is.

Ja maar ik ga niet in mijn eentje naar een festival en mijn buurman reageert niet :tired_face:

Omg dit wil ik reporten. Fucking aanstootgevende content

5 likes

JA ALS IEMAND ME DAN UITLEGT WAT HET WEL IS :sob::sob::sob::sob::sob::sob:
Ik wil van mijn fout leren

Kun je haar vragen om bijv. Op de bank te ploffen ipv in de badkamer? Emmertje ernaast. Als ze weer bijtrekt kun je zelf alsnog gaan zou ik zeggen. Zou iig even checken bij haar hoe en wat. En zomaar op de badkamer gaan slapen, lijkt me ook niet ideaal. sterkte daar!

1 like

Vergif is het

Oke maar for real @Spaarlamp: roomboter is boter en het enige wat boter genoemd mag worden. Margarine is die gele shit die sommige mensen indd ook op hun brood smeren maar het is geen boter ook al noemen sommige godslasteraars het zo.

5 likes

Oh ja dit is een goeie, ik zeg gewoon meteen dat het ook ok is als ze liever even alleen wil zijn.

Dankjulliewel voor de bevestiging allemaal, ik ga er gewoon even heen zo. Vond het moeilijk omdat ik zelf altijd het liefst alleen ben als ik me kut voel.

2 likes

Laatste tijd als ik al één biertje drink slaat het in als een idioot. Voel me meteen aangeschoten. Ik kom moeilijker uit mijn woorden, laat dingen uit mijn handen voelen, ben slaperig en voel me gewoon dronken. Ik zorg elke keer al voor een goede bodem. Vind er niks aan zo om wat te drinken.

Volgens mij is (room)boter dierlijk en margarine plantaardig!

1 like

Er zijn toch wel bekenden daar? Of is het heel ver weg?

Ik ben nog steeds zo onzeker en gestresst door werk :frowning: zit echt even in een slechte periode :frowning:

Margarine is de boter van het plebs en sommige mensen doen daar een beetje elitair over. Ik ben ook opgegroeid met margarine = boter en heb daar niks aan overgehouden. Plus het is vegan :partying_face:

14 likes

Ik ken echt alleen mijn buurman, zucht. Anders had ik inderdaad wel alsnog gegaan. Denk dat ik mijn kaartje alsnog probeer te verkopen en later op de avond mijn buurman maar bel of er nog wat leven in de brouwerij is. Baal echt als een stekker want had hier echt naar uit gekeken (los van het feit dat ik het vervelend vindt voor mijn vriendin)