Wat je even kwijt wil #32

Ik denk wel dat dit de enige acceptabele manier is om wicky te drinken.

3 likes

Zometeen Happy Italy leftovers voor lunch :ok_hand: voorheen zou ik echt tegen m’n zin in doorgegeten hebben, goeie stap.

4 likes

Noo wat shit. Inderdaad ook zo’n kromme redenatie, hopelijk valt er iets te regelen of wordt er iets gedaan met je klacht.
Ik volg een master in het buitenland en heb destijds ook vaak moeten bellen eer dat goed in hun systeem stond en ik recht had op een lening/reisvergoeding.

1 like

Ik zit bij de kapper en ben zooo benieuwd hoe het wordt

Ga niks spannends doen hoor gewoon wat lichter maarja wel een nieuwe kapper :scream:

1 like

Ah nee, wat ongelofelijk kut. Ik hoop zo voor jullie dat jullie goed nieuws krijgen!

1 like

Die bijverdiengrens is er met een reden, DUO kan niet elk individueel geval een losse oplossing bieden dus daarin wordt geen rekening gehouden met mensen die afstuderen, werken en dan weer doorstuderen in een jaar. Ze maken gewoon een besluit dat voor de massa past.

Blijft wel dat het gewoon klote is dat ze je fout geïnformeerd hebben daarover! Want dat hoort niet, waar bel je hen anders voor?!
Ben alleen wel bang dat ze er niks mee doen :frowning: zo’n grote organisatie zal zich links of rechtsom wel ingedekt hebben. Vraag me altijd af hoe zo’n dossier eruit ziet als je gebeld hebt XD of de persoon daar een gespreksverslag noteert? Maarja, niet geschoten altijd mis. Heb je nog iets van dag dat je gebeld hebt toen? Zou het proberen zo specifiek mogelijk te maken!

2 likes

Weet dat je boos bent, maar dit is nou ook niet nodig en dat weet je ook gewoon niet.

30 likes

Dit is een traject van de uitkering toch? Is er een bepaalde reden waarom ze je dit traject hebben aangeboden? De uitkeringsinstanties hebben over het algemeen verschillende soorten trajecten om mensen te re-integreren en in principe zijn er per traject verschillende doelgroepen. Het klinkt alsof jij in het verkeerde traject zit.

Dit soort trajecten worden vaak aangeboden aan ongeschoolden en langdurig werklozen om ritme en structuur op te bouwen. Zodat de werkbelasting je straks niet op gaat breken als je een betaalde baan krijgt en je die baan daardoor (het niet kunnen volhouden van de uren/op tijd komen etc) verliest. Ik ken jouw situatie niet en het kan dus inderdaad zijn dat je het opbouwen nodig hebt, maar als dat het geval is zou je ook kunnen opperen of een werkervaringsplek niet beter geschikt is.

Werkervaringsplek

Het is een beetje afhankelijk van de gemeente/uitkeringsinstantie of ze hiervoor openstaan, sommigen hebben zelf werkervaringsplekken en bij anderen worden ze wel in de regio (door organisaties/commerciële bedrijven) aangeboden. Hierbij moet je wel opletten dat het om een echte werkervaringsplek gaat en niet een verkapte stageplek/gratis werknemer; vaak is een van de voorwaarden van een werkervaringsplek dat de werkervaringsplek tot een betaalde baan moet leiden. Soms betekent dat bij het bedrijf zelf, soms betekent het dat ze je ondersteunen bij het vinden van, bijvoorbeeld door hun netwerk te gebruiken en/of dat je bij hen relevante werkervaring (bijvoorbeeld net afgestudeerden of langdurig werklozen) opdoet waardoor je aantrekkelijker bent voor een werkgever.

Mocht dit niet het geval zijn voor jouw situatie en ben je in principe klaar om met een betaalde baan te starten mocht iemand je die aanbieden, dan kun je nog vragen of er niet een sollicitatievaardigheidstraining is die je kunt volgen. Dit is vaak iets van 2 of 3 dagdelen of iets van 2.5 uur op doordeweekse dagen. Afhankelijk van hoe het is ingedeeld kan het een traject van 6 weken zijn, maar heb ook wel gehoord dat sommige uitkeringsinstanties zelfs trajecten van 9 maanden aanbieden (doelgroep daarbij is vaak ongeschoolde jongvolwassenen).

Een van de argumenten (welke optie je ook kiest) die ik zou gebruiken als ik jou was, is dat je huidige situatie je zoveel stress geeft waardoor je afstand tot de arbeidsmarkt nog groter wordt dan toen je ermee begon.

1 like

Maar als ik het goed begrijp heb je geleend en gewerkt tegelijkertijd?

Nee volgens mij eerste helft van het jaar gewerkt, tweede helft van het jaar gestudeerd en geleend. Alleen DUO ziet OV en lening allemaal als “studiefinanciering” dus je kan die maanden niet lostrekken van elkaar geloof ik.

2 likes

DUO heeft echt moeite met buitenlandse studenten… Bij mij ging ook alles verkeerd, en achteraf bleek dat dat was omdat ze zich niet hadden gerealiseerd dat mijn stad in België ligt, en ik dus eeuwig in het verkeerde laatje lag.
Zo stressvol

2 likes

Zijn er hier meiden met tips voor werkschoenen? Ik sta en loop de hele dag en ik vind het zo moeilijk om daar goeie schoenen voor te vinden. Krijg altijd last aan het einde van de dag :upside_down_face:

@anon44204370 Kun je niet een wob verzoek ofzo indienen om te zien wat er in jouw dossier bij DUO staat? In principe zouden ze alle communicatie moeten vastleggen in een dossier, inclusief telefoongesprekken.

1 like

Maar dan snap ik het niet, want dan heb je dat halve jaar dus toch gewoon recht

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar toen ik in de horeca werkte had ik deze (moest zwart zijn):

https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/00003001615864/Zwarte*Smash.prod?isSearch=true&filter-color=3&q=puma&_=1578482238301&filter-targetGroup=fv_targetgroup_ladies&positionInList=10

Ik vond ze heerlijk lopen! Kon er makkelijk de hele dag op staan.

1 like

Volgens mij niet als je door je inkomsten eerder in het jaar boven de bijverdiengrens uit bent gekomen

1 like

Oh ik snap het denk ik nog steeds niet :joy: sorry

1 like

Ik snap niet dat mensen niet naar artsen luisteren. Natuurlijk is niet elk persoon hetzelfde, maar over de tanden van je baby ga je toch niet zelf arts spelen?

Ze hebben het aangeboden omdat ik zelf aan had gegeven dat ik wou gaan werken. Het is sowieso beetje vreemd gegaan want ik had bij UWV toen al gezegd dat ik GEEN traject wou doen en graag zo snel mogelijk betaald werk wil en toen zeiden ze nou oke dan gaan we eerst de komende 3 maanden zoeken naar vacatures voor je en mocht er toch niks uitkomen gaan we je alsnog een traject laten doen. Ik kreeg toen een mailtje dat er ergens een vacature was… Dus ik heen en toen zeiden ze daar ja lijkt ons beter dat je eerst een traject doet en vervolgens blijkt nu dat ik bij dit bedrijf sowieso geen contract zou gaan krijgen.

Omg morgen 13 graden. :scream:

2 likes